جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نگاه غیرکارشناسی سیاسیون کهگیلویه و بویراحمد به طرح‌ها

؛ رئیس دانشگاه یاسوج با تاکید بر اینکه مدیران سیاسی به دنبال دادن آمار و بیلان خروجی کاری هستند گفت: خسارت نگاه غیرکارشناسی سیاسیون کهگیلویه و بویراحمد به طرح‌ها در دراز مدت جبران ناپذیر است به گزارش از یاسوج، محمودرضا رحیمی در نشست اتاق فکر دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور برخی مسئولان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 25888
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

کرونا :

نگاه غیرکارشناسی سیاسیون کهگیلویه و بویراحمد به طرح‌ها

؛

رئیس دانشگاه یاسوج با تاکید بر اینکه مدیران سیاسی به دنبال دادن آمار و بیلان خروجی کاری هستند گفت: خسارت نگاه غیرکارشناسی سیاسیون کهگیلویه و بویراحمد به طرح‌ها در دراز مدت جبران ناپذیر است
به گزارش از یاسوج، محمودرضا رحیمی در نشست اتاق فکر دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور برخی مسئولان کشوری و استانی برگزار شد اظهار داشت: اتاق‌های فکر به عنوان حلقه ارتباطی بین نخبگان، دانشگاهیان و مدیریت اجرایی کشور بوده و دانشگاه‌ها باید به عنوان قلب تپنده جریان فکری، نقادی بی‌طرفانه و ارائه راه حل برای مدیران اجرایی ایفای نقش کنند.

وی بیان کرد: با توجه به فاصله زیادی که بین مدیران اجرایی، مدیران صنعتی و دانشگاه‌ها وجود دارد تنها با تشکیل برخی ساختار‌ها مانند اتاق‌های فکر که نقش زنجیره را ایفا می‌کند می‌توان این فاصله را پر کرد.

رحیمی به انتظارات مدیران اجرایی از دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: یکی انتظاراتی که مدیران اجرایی از دانشگاه دارند این بوده که این مراکز علمی بتواند به عنوان جریان هدایت کننده فکری – اجرایی دستگاه‌های مدیریتی استان عمل کنند.

این مسئول دانشگاهی با بیان اینکه دیدگاهی که در دانشگاه وجود دارد منصفانه، بی‌طرفانه و فارغ از سیاست زدگی رایج است اظهار داشت: این دیدگاه کار‌شناسانه ممکن است باب طبع مدیران سیاسی نباشد.

رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: تعریف دانشگاهیان از وجود پتانسیل در یک منطقه با سیاسیون متفاوت است. این تفاوت دیدگاه از آنجا ناشی می‌شود که مدیران سیاسی به دنبال دادن آمار و بیلان خروجی کاری هستند و همین سردرگمی در دادن آمار و به نتیجه رساندن کاری سبب می‌شود بسیاری از جنبه‌های فنی و کار‌شناسی یک طرح مغفول بماند و همین غفلت‌ها می‌تواند در آینده باعث ضرر و زیان شده و در دراز مدت جبران ناپذیر باشد.

اجرایی شدن طرح مشارکتی مجلس و دولت برای ساماندهی اتباع بیگانه درسال جاری/ضرورت توجه دولت به چالش حضور اتباع غیرمجاز
دنبال کنید

رحیمی با بیان اینکه نیروی انسانی وبه‌ویژه افراد متخصص و تحصیلکرده بزرگ‌ترین پتانسیلی است که در این استان وجود دارد و همه بر این موضوع اتفاق نظر دارند ابراز کرد: آمار مهاجرت این نیرو‌ها به بقیه نقاط کشور بالا‌تر از شاخص کشوری است. در حالی که در سایر استان‌ها نیروی کار ساده خود را به بقیه نقاط می‌فرستند اما در این استان مدیران و نیروهای متخصص به بقیه نقاط کشور مهاجرت می‌کنند و این مورد به خاطر پتانسیل ضعیف جذب در استان است.

وی با اشاره به اینکه هر‌گاه دولت مستقیم در بحث سیاستگزاری در زمینه‌های مختلف ورود پیدا کند در این موضوعات موفق بوده است گفت: انتظار می‌رود که دولت‌ها سیاست توسعه چند بعدی را دنبال کنند چرا که تجربه توسعه‌های تک بعدی در تمام ابعاد مختلف در کشور نتیجه بخش نبوده است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi