جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وضعیت نامناسب مسجد روستای بلهزار یاسوج (+تصاویر)

؛ مسجد روستای بلهزار یاسوج نیمه کاره رها شده است و نمازگزاران این روستا در شرایط نامناسب در این مسجد این فرضیه الهی را اقامه می‌کنند. به گزارش از یاسوج، روزی که برای بازدید از جاده‌ها و کوچه‌های خاکی و نامناسب روستای بلهزار یاسوج که اهالی این روستا نسبت به آنها گلایه و اعتراض داشتند،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 25784
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

کرونا :

وضعیت نامناسب مسجد روستای بلهزار یاسوج (+تصاویر)

؛

مسجد روستای بلهزار یاسوج نیمه کاره رها شده است و نمازگزاران این روستا در شرایط نامناسب در این مسجد این فرضیه الهی را اقامه می‌کنند.

به گزارش از یاسوج، روزی که برای بازدید از جاده‌ها و کوچه‌های خاکی و نامناسب روستای بلهزار یاسوج که اهالی این روستا نسبت به آنها گلایه و اعتراض داشتند، رفته بودیم، با مسجد نیمه کار روبرو شدیم که در این بین جوان و نوجوانانی در حیاط این مسجد با وجودی سرشار از شوق در حال ورزش بودند، جوان و نوجوانانی که ابتدا با نگاه‌شان از ما خواستند وضعیت مسجدشان را مورد بررسی قرار دهیم، در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، اظهار کرد: چند سالی است که وضعیت این مسجد به همین شکل و متأسفانه نیمه کاره رها شده است.

به گزارش کبنا، نگاهت که به این جوانان می‌افتاد، یاد خدا در ذهنت متبادر می‌شد و می‌دیدی که به این مسجد و حضور در آن شوق می‌ورزیدند و بوی عطر پاکی و صداقت به مشامت می‌رسید.

بنابر این گزارش، مساجد پایگاه عبادت و ذکر خداوند است و رشد و تکامل معنوی انسان‌ها را موجب می‌شود و کسانی که امروز حقش را ادا نکرده‌اند، فردا دچار بزرگترین اندوه می‌شوند. در قرآن کریم سوره توبه آیه ۱۸ آمده است؛ «مساجد خدا را تنها کسی آباد می‌کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده است و نماز را برپا دارد و زکات را بپردازد و جز از خدا نترسد».

**باید جوانان تجربه‌ای نو از معنویت را تجربه کنند تا عشق و علاقه آن‌ها به حضور در مسجد افزایش یابد

تقدیر معاون وزیر  از مدیر آموزش و پرورش گچساران
دنبال کنید

حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید؛ مسجد جای سجده و نماز و آشنایی با مسائل شرعی است اگرچه خدواند بر ما منت گذاشته و اجازه داده برخی مراسم را در مسجد برگزار کنیم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نباید این مسئله فرهنگ شود که هدف از ساخت مسجد برگزاری مراسم ختم و.. باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت زکات پرداخت و با بیان اینکه فقر زدایی مسجد را آباد می‌کند، گفت: ادای زکات از جانب نمازگزاران و مدیریت مسجد، موجب افزایش حضور افراد در مسجد می‌شود.

آیت الله ملک حسینی همچنین بر کیفی‌سازی برنامه‌های کانون‌های مساجد تاکید کرد و بیان داشت: باید بچه‌ها تجربه‌ای نو از معنویت را تجربه کنند تا عشق و علاقه آن‌ها به حضور در مسجد افزایش یابد.

**اعتبار درست و حسابی در اقامه نماز نداریم

به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت قبل از این گفته بود؛ کمیته‌ای پنچ نفره با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد به منظور ساماندهی مساجد تشکیل گردید، در اولین جلسه‌ای که با حضور استاندار برگزار شد، تصمیم گرفته شد، ۱۰۰ مسجد استان کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شوند.

 

حجت‌الاسلام عبودی با بیان اینکه از دولت انتظار حمایت می‌رود، اظهار کرد: از وضعیت مساجد و اقامه نماز در مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد رضایت نداریم و بخشی از آن به نبود اعتبار در این حوزه بر می‌گردد، اعتبار درست و حسابی در اقامه نماز نداریم و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرده‌اند، اعتبار نداریم و نمی‌دانیم چه کار کنیم و از طرفی مساجد ما خالی است.

ماندگاری و تثبیت یادمان ها و ارزش های دفاع مقدس در اولویت قرار گیرد
دنبال کنید

**تاجگردون: برنامه‌های فرهنگی مساجد باید متناسب با نیاز روز نسل جوان باشد

همچنین غلام‌رضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در این باره می‌گوید؛ مساجد پایگاه اصلی بلوغ فکری جامعه است و روحانیون، فضای مساجد و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری جزو ارکان رونق مساجد هستند.
وی با بیان اینکه ۶۵ هزار مسجد در کشور فعالیت می‌کنند، بیان کرد: قومیت گرایی و منافع شخصی در اجرای برنامه‌های مساجد نقش اثرگذاری در کاهش استقبال مردم از مساجد خواهد داشت.
تاجگردون با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد در ساخت و ساز مساجد و رونق آن‌ها مشارکت مطلوبی دارند، افزود: برنامه‌های فرهنگی مساجد باید متناسب با نیاز روز نسل جوان بوده و محدود به روزهای خاصی از سال نباشد.
وی افزود: فراهم بودن بستر مطلوب که بتواند نیازهای فکری، فرهنگی و اجتماعی مردم را تامین کند از مهم‌ترین راهکارهای کمک به احیای مساجد است.

به گزارش ، مسجد روستای بلهزار یاسوج هم‌اکنون محل فعالیت فرهنگی و دینی جمعی از جوانان و نوجوانان این روستا است و با مشکلاتی از قبیل وضعیت بد فضای فیزیکی، کمبود امکانات اولیه، نبود وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب و … روبرو است.

امید می‌رود این مکان مقدس که امروز پایگاه جمعی از جوانان و نوجوانان روستای بلهزار یاسوج است بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا همواره شاهد رونق برنامه‌های فرهنگی، دینی و اعتقادی در مسجد این روستا باشیم.

IMG_9202IMG_9199IMG_9211IMG_9196 IMG_9195 IMG_9198 IMG_9199

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi