پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه گچساران گفت: عیب است که دانشگاه آزاد اسلامی در کشوری اسلامی کاملا از روحانی خالی باشد

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری با اشاره به فضایل برگزاری لیالی قدر اظهار کرد: در فضیلت شب‌های قدر آیات و روایات زیادی وجود دارد؛ اینکه خداوند در این شب‌های قدر در لطف و رحمت خود را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 25151
تاریخ انتشار : جمعه ۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

کرونا :

امام جمعه گچساران گفت: عیب است که دانشگاه آزاد اسلامی در کشوری اسلامی کاملا از روحانی خالی باشد

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری با اشاره به فضایل برگزاری لیالی قدر اظهار کرد: در فضیلت شب‌های قدر آیات و روایات زیادی وجود دارد؛ اینکه خداوند در این شب‌های قدر در لطف و رحمت خود را برای بندگان خود باز گذاشته است.

وی با بیان اینکه شب قدر شب ولایت علی(ع) و شب توسل به ولایت علی(ع) است، گفت: در شب‌های قدر اگر ولایت علی(ع) مورد توجه و عبادت قرار نگیرد و توسل به او صورت نگیرد، شب قدر را احیاکردن فایده‌ای ندارد.

امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ارزش‌ گذاشتن به نخبه‌ها و دانشجویان نخبه کشور بیان کرد: مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان اخیر خود درباره تخریب یا تضعیف روحیه دانشجویان نخبه کشور سخن گفتند و اینکه تضعیف روحیه دانشجویان توسط بعضی اساتید مبنی بر ضعف کشور و خروج برای ادامه تحصیل به خارج کشور را خیانت برشمردند.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات اخیر آل‌خلیفه در خصوص سلب تابعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم عنوان کرد: این شخصیت مبارز و مؤمن در تلاش برای خارج کردن ملت بحرین از سیطره منافقانی که اسم اسلام را یدک می‌کشند، بود که با این اقدام روبرو شده است.

وی با بیان اینکه آل سعود و آل خلیفه در حال ظلم به ملت بحرین هستند متذکر شد: باید در این خصوص بررسی شود که اصالت آل خلیفه چه بوده و خود آنها کجایی هستند.

پیام تسلیت باشگاه نفت و گاز گچساران به غلامرضا تاج گردون
دنبال کنید

امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگرانی‌ و دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مسائل فرهنگی عنوان کرد: وضعیت فرهنگی کشور نامطلوب بوده و دشمن نیز در حال هزینه کردن میلیاردها دلار در این خصوص است.

حجازی با تأکید بر لزوم وجود روحانیون در دانشگاه‌ها اظهار کرد: اگر دانشگاه‌های ما خالی از روحانیت باشد، این عیبی بزرگ است که دانشگاهی هیچ روحانی نداشته باشد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در دانشگاه گچساران یک روحانی در دانشگاه فعالیت دارد، و آن‌گونه که به ما گزارش داده‌اند اعلام کرده‌اند این روحانی تحت فشار است که انشاالله این مسائل خلاف واقع باشد و صحت نداشته باشد.

حجازی متذکر شد: عیب است که دانشگاه آزاد اسلامی در کشوری اسلامی کاملا از روحانی خالی باشد.

امام جمعه گچساران یادآور شد: در ادوار گذشته نیز عذر یکی دیگر از روحانیون را محترمانه در دانشگاه خواسته‌اند.

حجازی افزود: اگر وجود این روحانی در دانشگاه به نفع ارزش‌های دینی، رشد دانشجو و اساتید و دانشگاه است، عذر وی را خواستن منطقی نیست اما  اگر وجود وی برای دانشگاه مضر بوده باید باید برود اما اگر مضر نیست و ایشان سبب رشد حجاب، اخلاق و توسعه فرهنگ در دانشگاه است، عذر وی را خواستن خلاف عقل و منطق است.

حجازی تأکید کرد: با توجه به فضای نامطلوب کنونی فرهنگ در کشور اعمال این مسائل برای حکومت اسلامی و شیعی عیب بوده و تحمل آن سخت است.

امام جمعه گچساران حمایت از افرادی که سبب تقویت مسائل دینی و فرهنگی در جامعه می‌شوند را لازم و ضروری دانست.

شاهد گرانی‌ها در بازار هستیم / تبلیغ مسائل دینی کم‌رنگ شده است
دنبال کنید

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi