پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

محیط زیست در پدیده گردو غبار تنها به طرح مشکلات اکتفا کرده/تاکنون گام عملیاتی برداشته نشده است

[ad_1] حسین‌زاده: محیط زیست در پدیده گردو غبار تنها به طرح مشکلات اکتفا کرده/تاکنون گام عملیاتی برداشته نشده است سرویس اجتماعی نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس با بیان اینکه سازمان محیط‌زیست در مشکلات محیط‌زیستی تنها به طرح مشکلات پرداخته است، گفت: متاسفانه این سازمان تاکنون گام عملیاتی جهت پیشگیری و مقابله با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 25100
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

محیط زیست در پدیده گردو غبار تنها به طرح مشکلات اکتفا کرده/تاکنون گام عملیاتی برداشته نشده است

[ad_1]

حسین‌زاده:

محیط زیست در پدیده گردو غبار تنها به طرح مشکلات اکتفا کرده/تاکنون گام عملیاتی برداشته نشده است

سرویس اجتماعی
نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست و توسعه پایدار مجلس با بیان اینکه سازمان محیط‌زیست در مشکلات محیط‌زیستی تنها به طرح مشکلات پرداخته است، گفت: متاسفانه این سازمان تاکنون گام عملیاتی جهت پیشگیری و مقابله با مسایل زیست محیطی برنداشته است.

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۵

محیط زیست در پدیده گردو غبار تنها به طرح مشکلات اکتفا کرده/تاکنون گام عملیاتی برداشته نشده است

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص عملکرد دولت در رسیدگی به وضعیت ریزگردها، گفت:  در آیین‌نامه آمادگی و مقابله با آثار زیان بار پدیده گردو غبار که از سوی سازمان محیط زیست در ۱۸ ماده تدوین شد بر شناسایی منشا ریزگردها برای پیشگیری از آن تاکید شده که در همین زمینه منشا ریزگردهای کشور بررسی و مهمترین منشا آن بیرونی و از سمت ۶ کشور مجاور شناخته شده است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری انتخاب وزیر امور خارجه به عنوان مسئول ریزگردها، گفت: رفع معضل ریزگردها نیازمند کار عملیاتی و تشکیلاتی گروهی بین کشورهای درگیر است از این رو هرچند انتخاب وزیر امور خارجه به عنوان مسئول رفع معضل گرد و غبار اقدامی مناسب بوده اما برای رفع ریزگردها چانه زنی سیاسی تنها راه نیست.

وی با تاکید بر اینکه  رفع ریزگردها باید با دیدگاه ملی دنبال شود، افزود: سرمایه‌گذاری اقتصادی، کالبدی و فیزیکی در نقاط گرد وغبارخیز لازم است تا منشا ریزگردها در مبدا ازبین رفته و وارد کشور نشود، در حقیقت حل معضل ریزگردها در منشاهای خارجی را نباید صرف هزینه دانست بلکه منبع درآمدی باید تصور شود که خروجی آن کاهش آسیب‌های اکولوژیکی برای کشورمان خواهد بود.

روحانی به جلسه رای اعتماد رزم حسینی خواهد رفت؟
دنبال کنید

حسین‌زاده در واکنش به اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی بر اینکه «مردم باید با ریزگردها کنار بیایند» یا «ما نمی‌توانیم  تمام کارهایمان را تعطیل کنیم و برویم وسط گرد وغبار بنشینیم»، گفت: متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست حکم سازمان نظارتی را پیدا کرده که فرایند آن عملیاتی نیست، اظهارنظر خانم ابتکار نیز از منظر یک سازمان نظارتی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص مسائل محیط‌زیستی چون خشکی و احیا تالاب‌ها، دریاچه ارومیه و آلودگی هوا و غیره همیشه به طرح مشکلات پرداخته اما گام عملیاتی جهت پیشگیری از رخداد برنداشته است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی عملیاتی یکی از مولفه‌های توسعه پایدار است، گفت: مسئولان سازمان حفاظت محیط‌زیست با حساسیت بیشتر و بازدید و حضور در مناطق درگیر با ریزگردها می‌توانند حداقل تا به سرانجام رسیدن تصمیمات، موجبات دلگرمی مردم این مناطق را فراهم سازند.

حسین‌زاده تصریح کرد: به نظر می‌رسد زاویه دید خانم ابتکار به حل معضل ریزگردها متفاوت است اما در هر حال حضور سازمان حفاظت محیط‌زیست در مناطق درگیر با ریزگرد ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه باید مسئولیت اجرایی به سازمان محیط زیست داده شود، گفت: در چنین شرایطی سازمان محیط زیست با در اختیارداشتن امکانات مناسب و اعتبارات کافی، سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده تا اثرات زیست محیطی پروژه ها و ریزگردها را به صورت عملیاتی کاهش دهد.

وی بر ضرورت توجه به رفع منشا داخلی ریزگردها تاکید کرد و گفت: برای رفع هرچه سریعتر منشا داخلی ریزگردها تشکیل کارگروهی متشکل از وزارتخانه‌های مربوطه با محوریت حوزه اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست می تواند کارساز باشد.

معظمی نیا دبیر شورای سیاستگذاری/ مهدی آیتی به عنوان دبیر اجلاس منصوب شدند
دنبال کنید

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: فراکسیون محیط زیست مجلس نیز به مساله ریزگردها ورود پیدا خواهد کرد و از کمک تقنینی دریغ نخواهد کرد، البته دولت باید در قالب لایحه‌ای بخش‌هایی که مجلس برای ریزگردها می‌تواند کمک کند را به مجلس ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست طی روزهای اخیر در اظهانظری درباره بروز پدیده گرد و غبار گفت: هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم وعده دهد که این مشکل تا چند سال آینده حل می‌شود و مردم باید با مشکل گرد و غبار کنار بیایند.

معصومه ابتکار همچنین در گفتگویی روی خط برنامه “حالا خورشید” که کانال تلگرامی برنامه منتشر کرده  گفته است: “ما نمی توانیم  تمام کارهایمان را تعطیل کنیم و برویم وسط گرد و غبار بنشینیم”./

پایان پیام

 

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi