سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فروشندگان مترو باید ساماندهی شوند نه جمع آوری/ شورای شهر با مصوبه ای پدیده دست فروشی را مدیریت کند

[ad_1] رحیمی: فروشندگان مترو باید ساماندهی شوند نه جمع آوری/ شورای شهر با مصوبه ای پدیده دست فروشی را مدیریت کند سرویس اجتماعی نماینده مردم تهران در مجلس بر لزوم ساماندهی دستفروشان مترو و سطح شهر تاکید کرد و افزود: نیاز است دستگاه های متولی، مسئولان شهری و وزارت کشور راهکارهای مناسب را برای ساماندهی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24947
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

فروشندگان مترو باید ساماندهی شوند نه جمع آوری/ شورای شهر با مصوبه ای پدیده دست فروشی را مدیریت کند

[ad_1]

رحیمی:

فروشندگان مترو باید ساماندهی شوند نه جمع آوری/ شورای شهر با مصوبه ای پدیده دست فروشی را مدیریت کند

سرویس اجتماعی
نماینده مردم تهران در مجلس بر لزوم ساماندهی دستفروشان مترو و سطح شهر تاکید کرد و افزود: نیاز است دستگاه های متولی، مسئولان شهری و وزارت کشور راهکارهای مناسب را برای ساماندهی دستفروشان اتخاذ نمایند.

جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰

فروشندگان مترو باید ساماندهی شوند نه جمع آوری/ شورای شهر با مصوبه ای پدیده دست فروشی را مدیریت کند

علیرضا رحیمی در  گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارات مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو مبنی بر اینکه دولت باید لایحه ای به مجلس برای  مقابله با دستفروشان مترو  ارایه کند، گفت: در این مورد نیازی به ارائه لایحه از سوی دولت نیست بلکه مجموعه شهرداری می تواند با برنامه ریزی و به صورت کارشناسانانه با یک  مصوبه در شورای شهر  نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر برای  مقابله با پدیده دستفروشی در سطح ملی  نیازی به قانون احساس شود به طور قطع دولت لایحه ای  تنظیم کرده و به مجلس ارائه می کند اما در مورد پایتخت با یک مصوبه در شورای شهر می توان ساماندهی انسان محور را که هم  رضایت  شهروندان و هم دستفرشان را در پی داشته باشد انجام داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم ساماندهی دستفروشان مترو و سطح شهر تهران تاکید کرد و افزود: در همین راستا نیاز است دستگاه های متولی، مسئولان شهری و وزارت کشور راهکارهای موثر را برای ساماندهی دستفروشان اتخاذ نمایند؛ البته مجلس نیز آمادگی دارد در فضای بسیار کارشناسانه با نگاهی انسانی یک محوریت ساماندهی را برای این پدیده در نظر بگیرد.

شکست نفتی های اهواز مقابل فوتبال نفت و گاز گچساران
دنبال کنید

وی پدیده دستفروشی را موضوعی چند وجهی دانست و گفت: به طور حتم در این راستا  یک تعارض بین حقوق فردی و جمعی ایجاد می شود که در مرحله مدیریت این پدیده باید به سمتی پیش رفت که هم منافع اجتماع و حقوق شهروندان رعایت شود و هم در عین حال مشکلات شهروندانی که به عنوان دستفروش در اماکن عمومی ظاهر می شوند مرتفع شود.

رحیمی با یادآوری اینکه ساماندهی دستفروشان مترو کار پیچیده ای است که نیاز به کار کارشناسانه دارد، ادامه داد: مجموعه شهرداری تهران در این راستا مطالعات قابل توجهی انجام داده و همچنین وزارت کشور نیز مقدمات تهیه یک لایحه را فراهم کرده اند منتها با توجه به اهمیت موضوع که اکثر شهروندان با آن درگیر هستند باید مسئولان با برنامه ریزی منسجم راهکارهایی ارائه کنند که تضییع حقوق فروشندگان و شهروندان را در پی نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه فروشندگان مترو باید ساماندهی شوند نه جمع آوری، تصریح کرد: واقعیت آن است که دستفروشان شهروندان این کشور هستند که با توجه به مشکلات اقتصادی به این پدیده روی آورده اند بنابراین نباید به موضوع دستفروشی به عنوان یک معضل و فاجعه نگاه کرد بلکه باید به دستفروشان نگاهی انسانی داشت.

وی ادامه داد: البته نگاه انسانی که مطرح کردیم در ارتباط با تامین معیشت و اشتغال است و در شرایطی که دستفروشان از خطوط قرمز قانون تعدی کنند و به اقدامات غیرقانونی مانند تکدی گری و … مبادرت کنند مسئولان اجرایی و ضابطان قضایی باید بدون هیچ گونه ملاحظه ای با آنها برخورد کنند.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران صدرنشین شد
دنبال کنید

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دستفرشان مترو نباید مسائل انسانی را دستمایه ای برای انجام تخلفات و جرایم قرار دهند./

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi