دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگاه‌های اجرایی عقب‌تر از تحولات اجتماعی هستند

[ad_1] سعیدی: دستگاه‌های اجرایی عقب‌تر از تحولات اجتماعی هستند سرویس اجتماعی نماینده مردم تبریز در مجلس ضمن تاکید بر حل ریشه‌ای آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: اعتیاد و حاشیه‌نشینی در صف مقدم معضلات اجتماعی است که برای حل آنها، اصلاح شیوه مبارزه با موادمخدر و تقویت معیشت روستاییان باید در اولویت دولت قرار گیرد. سه‌شنبه ۱۸

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24698
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

دستگاه‌های اجرایی عقب‌تر از تحولات اجتماعی هستند

[ad_1]

سعیدی:

دستگاه‌های اجرایی عقب‌تر از تحولات اجتماعی هستند

سرویس اجتماعی
نماینده مردم تبریز در مجلس ضمن تاکید بر حل ریشه‌ای آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: اعتیاد و حاشیه‌نشینی در صف مقدم معضلات اجتماعی است که برای حل آنها، اصلاح شیوه مبارزه با موادمخدر و تقویت معیشت روستاییان باید در اولویت دولت قرار گیرد.

سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

دستگاه‌های اجرایی عقب‌تر از تحولات اجتماعی هستند

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص تاکید بر آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم توسعه، گفت: در برنامه ششم توسعه باید دو موضوع در اولویت اصلی قرار گیرد که پس از مساله مهم اقتصادی، مسائل و آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین موضوع است و البته باید توجه داشت که مباحث اجتماعی جدای از مباحث فرهنگی هم نیست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عبارت “ولنگاری فرهنگی” که رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم بدان اشاره کردند، جدای از مسائل اجتماعی نیست؛ بنابراین در برنامه ششم توسعه باید لحاظ شود.

وی اولویت‌بندی وزیر کشور در خصوص آسیب‌های اجتمای از جمله اعتیاد، حاشیه‌نشینی، طلاق و غیره را یادآور شد و گفت: تبدیل معاونت اجتماعی به سازمان در وزارت کشور برای حل معضلات نام برده، راهکار حل مساله نیست؛ متاسفانه دستگاه‌های اجرایی عقب‌تر از تحولات اجتماعی هستند بدین معنی که دستگاه‌های اجرایی پس از وقوع تحولات اجتماعی به دنبال رفع معضل بر‌ می آیند.

سعیدی با اشاره به معضل اعتیاد به عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات اجتماعی، گفت: مواد صنعتی، بحرانی است که امروزه مشکلات بسیاری را ایجاد کرده اما دستگاه‌های مسئول همان شیوه سنتی مبارزه با مواد مخدر را دنبال می‌کنند بنابراین تحول در ساختار دستگاه‌های مربوط با مسائل اجتماعی و اصلاح شیوه مبارزه با مواد مخدر ضروری است تا منشاء بروز مشکلات شناسایی شود.

مدیرکل بحران: بلایای طبیعی دوهزار میلیارد ریال به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تاکید بر ریشه‌یابی معضلات اجتماعی در برنامه ششم توسعه، گفت: تشکیل ستاد یا سازمان نمی‌تواند منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

وی معضل حاشیه‌نشینی را یکی دیگر از مسائل دانست و گفت: حاشیه‌نشینی ریشه در مهاجرت بی‌رویه و بر هم خوردن معیشت روستاییان دارد که نمونه‌ای از کوتاه های صورت گرفته در مدت اخیر نیز آشکار شد، شیوع تب برفکی منجر به کشتار وسیعی از دام‌های روستاییان شد اما تاکنون وزارت جهاد کشاوری و سازمان دامپزشکی اقدامی برای آنها صورت نداده‌اند.

سعیدی یادآور شد: دامداری مهم‌ترین راه گذران زندگی روستاییان است که آسیب زدن به آن سبب تشدید مهاجرت‌ روستاییان به شهرها می‌شود، بنابراین دولت با ترمیم به هنگام مشکل و آسیب مسائل به صورت ریشه‌ای حل و فصل خواهند شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم، تاکید کرد: مسئولان اجرایی کشور باید درک و فهم واقعی از مشکلات اجتماعی پیدا کنند تا بتوانند آنها را به طور اساسی رفع کنند./

پایان پیام

 

 

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi