پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خیالتون راحت، همون جا پارک کنید، فقط به تابلو دست نزنید!!!

من یکی از هموطنان دارای معلولیت شما هستم، میدونید که ۱۵% افراد جامعه ما شامل افراد دارای معلولیت هست؟ البته من هم مثل بسیاری از شماها روزی سلامتی کامل داشتم و بسیار پر جنب و جوش و فعال بودم. سال ها پیش در عنفوان جوانی (۱۸ سالگی) بر اثر حادثه ای ناشی از خطای دیگران

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24186
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۹:۰۹

کرونا :

خیالتون راحت، همون جا پارک کنید، فقط به تابلو دست نزنید!!!

من یکی از هموطنان دارای معلولیت شما هستم، میدونید که ۱۵% افراد جامعه ما شامل افراد دارای معلولیت هست؟

البته من هم مثل بسیاری از شماها روزی سلامتی کامل داشتم و بسیار پر جنب و جوش و فعال بودم.

سال ها پیش در عنفوان جوانی (۱۸ سالگی) بر اثر حادثه ای ناشی از خطای دیگران در یک لحظه دچار حادثه شدم و به ناچار درحال حاضر از صندلی چرخدار استفاده می کنم.

از اونجا که خارج از حوصله خواهد بود ، از بیان رنج ها و دردهایی که کشیدم صرف نظر می کنم و خلاصه میگم که سال ها طول کشید تا بتونم شرایط زندگی جدیدم را بپذیرم و با واقعیت کنار بیام.

اما اون حادثه نقطه عطفی بود در زندگی من تا نگاهم را به زندگی تغییر بدم. الان زندگی را همچون جاده پر پیچ و خمی تصور می کنم که هیچکس از پشت پیچ بعدی خبر نداره و همونطور که ممکنه در پس اون پیچ ، جاده زندگیمو ن از کنار یک جنگل زیبا و سرسبز که رودی زلال از وسط اون جاریه بگذره، این امکان هم وجود داره که بر اثر ریزش کوه ، سنگ های بزرگی در وسط جاده راه را بر ما سد کرده باشه .

امید که همیشه در جاده زندگیمون منظره های زیبا در انتظار مون باشه ، اما اگر سنگی هم راه رو بر ما سد کنه باید تلاش کنیم تا با اراده و صبوری هرطور که شده سد رو برداشته و به راهمون ادامه بدیم، چون معتقدم که زندگی همیشه جاریست .

البته این رو هم اضافه کنم که اینگونه مشکلات و حوادث همیشه فقط برای خونه همسایه پیش نمیاد و یک شانس برابر بین همه افراد جامعه هست که هر آن ممکنه برای هر کسی پیش بیاد .

این ها رو بیان کردم تا برسم به اصل مطلب،

همونطور که گفتم الان در بین شما و دیگر هموطنان عزیزم در حال گذران زندگی هستم .

خدای مهربون رو هم روزی هزاران بار شاکرم بخاطر داشته های ارزشمندی که از روی کرم به من عطا فرموده و نداشته هایی که بی شک بنا به حکمت از من گرفته یا نداده .

اما چیزی که باعث شد این دل نوشته رو براتون بنویسم حسی بود که از برخوردهای بعضی ازآدمها به من منتقل شد .

فارغ از بیان احساسم ، ماجرا را براتون تعریف میکنم تا خودتون در مورد فقط یک نوع از این برخوردها قضاوت کنید .

مدتی هست که در نزدیکی محل کارم به لطف شهرداری منطقه ، تابلو پارک خودرو ویژه افراد دارای معلولیت نصب شده که مطمئنا نمونه اون رو در کنار بعضی از خیابان ها دیدید . تابلویی با حرف p و تصویر یک ویلچر و جرثقیل و البته جمله حمل با جرثقیل که نشان از اعمال قانون در صورت تخلف افراد غیر معلول داره .

ساخت خط ششم سراسری با همکاری بانکها
دنبال کنید

این تابلو برای سهولت در پارک کردن خودرو من و دیگر همکاران دارای معلولیتم در نزدیکی محل کار ما نصب شده تا بتونیم در شهری که مثل همه شهروندان، عوارض و مالیات آن را پرداخت می کنیم ( اما به جرات میگم که به ما تعلق نداره و گویی خودمون رو به اون تحمیل کردیم) کمی راحت تر تردد کنیم.
از زمان نصب این تابلو هر وقت من و همکارانم قصد پارک کردن در زیر اون رو داشتیم متاسفانه با خودرو های پارک شده افراد غیرمعلول مواجه شدیم که بدون هیچ توجهی به اون تابلو، زودتر از ما در همون محل پارک کرده بودن و به ناچار ما مسافت ها دورتر از آن محل پارک میکردیم و با سختی خودمون رو به محل کارمون می رسوندیم ، بعضی از وقتها هم که مجبور می شدیم بصورت دوبله پارک کنیم و ساعت ها در ماشین بشینیم تا شاید حتی صدها متر دورتر یک خودرو حرکت کنه و ما بتونیم به جای اون، پارک کنیم. شاید باور نکنید اماچندین مرتبه بدلیل پارک دوبله ناشی از خلاف دیگران جریمه هم شدیم که مستندات اون موجوده.

با این حال از اونجا که کسی توجهی به این قضیه نمی کرد ما هم نمی تونستیم اعتراضی کنیم و فقط در دل برای آن هموطن متخلف آرزوی فقط کمی تفکر بیشتر می کردیم .

اما چند روز پیش که مثل همیشه به محل کارم مراجعه کردم با صحنه تاسف بار، تامل برانگیز و عجیبی روبرو شدم که دنیا بر سرم خراب شد .

تابلو به صورت پشت به خیابان برگردانده شده بود . اول فکر کردم که وزش باد شدید باعث این اتفاق شده، اما چند روز که گذشت و منتظر بودم تا شاید مسئولان سازمان های متولی لطف کنن و تابلو رو به حالت اول خود برگردانند که البته هیچ اتفاقی نیفتاد و حتی برای هیچکس هم سوال پیش نیومد که این تابلو چرا پشت و رو شده با کمک یکی از دوستانم اقدام به برگرداندن تابلو به حالت اولیه اون کردیم که همونجا متوجه شدیم تابلو با پیچ و مهره های بزرگ ، بسیار محکم فیکس شده که ما به ناچا ر مجبور شدیم پیچ ها رو باز کنیم و بعد از برگرداندن تابلو به حالت اولیه خودش دوباره اون ها را محکم کنیم.

اینجا بود که مطمئن شدیم یک هموطن با چه زحمت و مشقتی این تابلو رو باز کرده و بصورت پشت و رو بسته.

از دیدن همچین برخوردی بسیار متاسف شدم. یادم اومد که ده ها بلکه صدها نفر از دوستان فعال اجتماعی در راستای پیگیری

رئیس قوه قضاییه: پالس‌های غلط به آمریکا، پیام ملت ایران نیست
دنبال کنید

و احقاق حقوق شهروندی پایمال شده افراد دارای معلولیت سال ها تلاش کردن تا تونستن سازمان های متولی را متقاعد کنن که نصب این تابلوها چقدر مهم و ضروریه.!!!

باور کنید همه ما بسیار خون دل ها خوردیم تا تونسته ایم اندکی از حقوق اولیه خودمون رو به دست بیاریم.

سال ها از این سازمان به اون سازمان و از این اتاق به اون اتاق مراجعه کردیم و ساعت های بسیار پشت درب بسته اتاقها منتظر موندیم تا بتونیم مجوز نصب این تابلوها رو حتی بصورت دست و پا شکسته و محدود بگیریم.

اما الان که این تابلوها تزئینی برای دلخوشی ما نصب شده ، لااقل شما دوستان عزیز هم اجازه بدین این دلخوشی ناچیز بر سر جاش باقی بمونه.

نگران نباشید، هر وقت هم تو خیابون‌های شلوغ دنبال جای خالی گشتین و ناگهان دیدین که زیر تابلوی “جای پارک ویژه خودروی معلولین” کسی پارک نکرده، خوشحال بشین و ماشینتون رو همونجا زیر تابلو پارک کنید. خیالتون هم راحت، هیچکس بازخواست یا جریمه تون نمی کنه.

اگر هم احیانا کسی احساس مسئولیت کرد و ازتون پرسید: «شما که معلولیت ندارین، چرا زیر این تابلو پارک کردین؟»
دلایل مختلفی بیارین. مثلا بگین: «یه لحظه کار داشتیم… جا نبود… تابلو را ندیدیم… پارکبان گفت همین جا پارک کن و…»

هیچ اشکالی نداره. بهتون قول میدم که در این هیاهو و شلوغی، کسی کاری به شما نداره؟!

همون جا پارک کنید و اصلا هم براتون مهم نباشه که ممکنه فرد دارای معلولیتی پشت سرتون از راه برسه و خودرویی رو در جای پارک ویژه‌اش ببینه و بعد مجبوره یا کیلومترها دورتر پارک کنه و عصا به دست یا روی ویلچر اینهمه راه رو پیاده برگرده، یا از خیر کاری که داشته بگذره،

ناراحت ما هم نباشین، نهایتا بر می گردیم به خونه هامون.

نگران نباشید، همون جا پارک کنین چون اون علامت “حمل با جرثقیل” هم تزیینیه. فقط برای ترسوندن شماست. شما فقط به فکر حل گرفتاری خودتون باشید. خیالتون راحت، وجدانتون هم آسوده، آب از آب تکون نمی‌خوره. همون جا پارک کنید!

فقط از شما خواهش می کنم تابلوهایی رو که با هزاران مشقت مجوز نصبشون گرفته شده و از پول بیت المال هم ساخته و نصب شدن رو تخریب نکنید و بذارید حداقل برای دلخوشی هموطنان دارای معلولیتتون هم که شده بر سر جاشون باقی بمونن.

باور کنید از معدود دلخوشی های ما هموطنان دارای معلولیتتون، حداقل دیدن همین تابلوهای نصب شده بدون هیچ ضمانت اجرایی در کنار خیابان هست. حتی اگر نتوانیم زیر اونها پارک کنیم!!

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi