سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر آموزش و پرورش گچساران: رکود سرانه مطالعه در بین دانش آموزان جدی است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران در نشست کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه هی عمومی اظهار داشت:کتاب ها بایستی بر اساس اولویت نیازهای گروههای مختلف سنی در مقاطع آموزشی درخواست و تهیه و اختصاص یابد. سید ظهیرالدین پورالحسینی با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزی در اختیار این اداره می باشد و همچنین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 24184
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۸:۳۸

کرونا :

مدیر آموزش و پرورش گچساران: رکود سرانه مطالعه در بین دانش آموزان جدی است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران در نشست کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه هی عمومی اظهار داشت:کتاب ها بایستی بر اساس اولویت نیازهای گروههای مختلف سنی در مقاطع آموزشی درخواست و تهیه و اختصاص یابد.

سید ظهیرالدین پورالحسینی با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزی در اختیار این اداره می باشد و همچنین با توجه به اینکه رده های سنی نیازهای متفاوتی دارند، افزود: هریک از این گروه ها در معرض آسیب های خاص خود می باشند و آموزش و پرورش آمار نسبتا دقیقی از نوع و فراوانی این آسیب ها را در اختیار دارد،که بایستی کتاب ها ی مورد نیاز بر این اساس، اولویت بندی و تهیه شود.

وی رکود سرانه مطالعه در جامعه به ویژه نسل جوان و دانش آموزان را یک تهدید جدی دانست و خاطر نشان کرد: ما اکنون نیازمند عزم ملی در این زمینه هستیم.

پورالحسینی ضمن تشکر از دستگاه هایی که در زمینه اهداء کتاب با آموزش و پرورش همکاری می کنند از آنان درخواست کرد تا در راستای برآورده نمودن نیازهای جامعه دانش آموزی بر اساس اولویت های اعلام شده بر تلاش خود بیفزایند.

وی در پایان تصریح کرد: آموزش و پرورش در راستای کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان اقداماتی نظیر مسابقه کتابخوانی و مقاله نویسی به اجراء گذاشته است.

در ادامه این نشست مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان گچساران اظهار داشت: تعداد کتابخانه ها تا سال ۹۳ در این شهرستان ۶ باب بوده که در حال حاضر ۱۱ باب می باشد.

کورش حسنی افزود: در سه محله نیاز مبرم به احداث کتابخانه داشتیم که در محلات ، کارکنان دولت، بهارستان، پارک شهر محله لبنان کتابخانه های مجهزی را احداث کردیم.

ایران قوی در کویر تایر
دنبال کنید

وی یادآوری کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی از تاریخ ۹۵/۴/۱۴ الی ۹۵/۴/۲۴ می باشد و در این جشنواره سه عنوان کتاب معرفی می شود.

حسنی با بیان اینکه سال جاری از طرف نهاد کتابخانه های کشور به عنوان سال “خواندن” معرفی شده، تصریح کرد: برنامه های اجرایی و محتوایی شهرستان هم در راستای این شعار و بر همین مبنا تدوین می شود.

مدیر کتابخانه های عمومی گچساران در ادامه عنوان کرد: بیش از ۷۰ هزار نسخه کتاب در موضوع های مختلف ادبی تاریخی جغرافیایی سیاسی علمی در کتابخانه های عمومی این شهرستان وجود دارد.

حسنی در پایان گفت: این کتاب ها در قالب ۵۸ هزار عنوان کتاب آماده ارائه به علاقمندان به کتاب خوانی در گچساران است.

 

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi