پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

هر سه قوه تحت هدایت رهبری مقتدر مسیر توسعه کشور را پیگیری می کنند/ ترویج دو قطبی بودن کشور و تقابل مسوولان، پیگیری خط دشمن است/ هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم به تقویت توان دفاعی کشور کمک نکرده است/ امسال در همه عرصه ها سال اقدام و عمل است

[ad_1] جانبازان بهترین مدرس زندگی هستند جانبازی رهبر معظم انقلاب ، افتخاری برای همه و مایه آرامش ملت است یکی از ویژگی های مهم انقلاب این بود که در میدان جهاد و جنگ، هیچ کس خودش را مستثنی نکرد با تکرار حرف دشمنان و توطئه گران ، نباید به آنها جایزه و فرصت داد عده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23833
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

کرونا :

هر سه قوه تحت هدایت رهبری مقتدر مسیر توسعه کشور را پیگیری می کنند/ ترویج دو قطبی بودن کشور و تقابل مسوولان، پیگیری خط دشمن است/ هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم به تقویت توان دفاعی کشور کمک نکرده است/ امسال در همه عرصه ها سال اقدام و عمل است

[ad_1]

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در این نشست، با تاکید بر اینکه «عده ای به جای امید، بذر یاس در جامعه می افکنند»، اظهارداشت: با تکرار حرف دشمنان و توطئه گران، نباید به آنها جایزه و فرصت داد.

رییس جمهوری گفت: در شرایطی که جهان به دنبال تعامل با ایران است، کوچک کردن کشور آن هم با پول بیت المال، تعجب برانگیز است.

دکتر روحانی با بیان اینکه «باور داریم که صلح در سایه اقتدار معنا دارد، اما اهل شعار نیستیم»، اظهارداشت:هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم به تقویت توان دفاعی کشور کمک نکرده است.

رییس جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه «امسال در همه عرصه ها سال اقدام و عمل است»، افزود: تقویت تولید داخلی و تعامل اقتصادی و فناورانه برای تحقق سریعتر اقتصاد مقاومتی لازم است.

دکتر روحانی همچنین خبر داد که سه استان از جمله استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی فعالیت خواهند کرد.

رییس جمهوری  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جانبازان بهترین مدرس زندگی هستند، گفت: جانبازی رهبر معظم انقلاب، افتخاری برای همه و مایه آرامش ملت است و اساسا یکی از ویژگی های مهم انقلاب این بود که در میدان جهاد و جنگ، هیچ کس خودش را مستثنی نکرد.

دکتر روحانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز گفت: خانواده‌های شهدا، ایثارگران، آزادگان و به ویژه جانبازان حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند.

رییس‌ جمهوری افزود: جانبازان شهیدان زنده‌‌ای هستند که علاوه بر جهاد و فداکاری، صبوری و ایثار فوق‌العاده آنان برای همه ما درس‌آموز است.

دکتر روحانی دوران هشت ساله دفاع مقدس را آزمایشی بزرگ برای ملت ایران برشمرد که با افتخار و سرافراز از آن بیرون آمدند و خاطرنشان کرد: در دیدار با جانبازان و خانواده‌های آنان با انسان‌هایی مواجه می‌شویم که در برابر عظمت روح آنها احساس کوچکی می‌کنیم.

رییس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود استان کرمان را دارای ویژگی‌ها و ظرفیت‌های خاص برشمرد و اظهار داشت: اگر همه در کنار هم برای توسعه و پیشرفت این استان همکاری کنند با وجود جاذبه‌ها و توانمندی‌های فراوان و کارآفرینان می‌توان در راستای توسعه بیش از پیش کرمان گام‌های خوبی برداشت.

دکتر روحانی با اشاره به ضرورت وحدت، اتحاد، یکپارچگی و هماهنگی در کشور گفت: یکی از توطئه‌هایی که دشمنان علیه ملت ایران دنبال کرده و در رسانه‌های خود تبلیغ می کنند که متأسفانه برخی رسانه‌ها در داخل نیز عمداً یا سهواً آن را پیگیری می‌کنند، القاء دو قطبی بودن در ایران است.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: ایران کشوری است که همه قوا خود را تحت فرمان و نظر ولی امر و ولایت فقیه که جایگاهی ارزشمند در قانون اساسی دارد می‌دانند و تلاش ما در دولت این بوده که اگر مشکل و اختلاف نظری هم با دیگر قوا داریم در جلسات خصوصی حل و فصل کنیم.

بازدید دکتر روحانی از تصفیه خانه آب شماره ٢ اهواز/ بهره برداری از ژنراتور تامین برق اضطراری تاسیسات آب شرب اهواز/ تامین آب شهر اهواز حتی در صورت قطع برق
دنبال کنید

دکتر روحانی افزود: مسئولان و قوای سه‌گانه همه یک هدف واحد را که توسعه کشور و ارتقاء اخلاق و معنویت در کشور است ، دنبال می‌کنند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به این که روز به روز شرایط بهتری پیش پای ملت ایران در راستای توسعه و پیشرفت قرار دارد و بسیاری از مؤسسات تحقیقاتی دنیا امروز ایران را محیطی خوب و امن برای سرمایه‌گذاری می‌دانند ،گفت: متأسفانه عده‌ای در داخل دائماً بذر ناامیدی را در افکار عمومی با هدفی نامشخص می‌کارند و در شرایطی که روابط ایران در تعامل با جهان در بخش‌های مختلف اقتصادی تسهیل شده و صدها شرکت و سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری به سمت ایران می‌آیند ولی برخی رسانه‌های داخلی که هزینه آنها از بیت‌المال پرداخت می‌شود این واقعیت را عنوان نکرده و می‌گویند هیچ کس برای سرمایه‌گذاری به ایران نخواهد آمد.

دکتر روحانی تصریح کرد: امروز به جز رژیم صهیونیستی که رژیمی غاصب است و چند کشور محدود در منطقه که در چند ماه اخیر با توجه به سوابق تاریخی و شکست‌هایی که متحمل شده‌اند از ایران عصبانی هستند، بقیه کشورها به همکاری با ایران وسرمایه‌گذاری در این کشور امید دارند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح ها و پروژه هایی به ارزش  14 هزار میلیارد تومان در استان کرمان، بر ضرورت فعال شدن بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در راستای توسعه کشور تأکید کرد و گفت: دولت برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها در استان‌های مختلف کشور توان محدودی دارد اما اگر بخش غیردولتی و کارآفرینان به صحنه بیایند و مشارکت کنند آثار و پروژه‌های زیادی برجا خواهد ماند.

دکتر روحانی با اشاره به این که باید فضای آرام و مناسب برای توسعه کشور فراهم شود، گفت: استعداد و توانمندی‌های ایران بیش از آن چیزی است که امروز از آن استفاده می‌شود و باید در راستای استفاده از فرصت‌ها و پتانسیل‌های کشور تلاش کنیم.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر لزوم توانمند کردن اقتصاد کشور اظهار داشت: پایه اصلی اقتصاد توانمند، تولید داخلی و باید آن را تقویت کنیم البته همزمان بایستی با دنیا هم تعامل خود را در این زمینه افزایش دهیم.

دکتر روحانی با تأکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های جدید به منظور تسریع در روند پیشرفت و توسعه کشور گفت: بدون تردید اگر می‌خواستیم از ابتدای یک صنعت خودمان همه کارهای مربوط به آن را آغاز کنیم چه بسا ده‌ها سال طول می‌کشید تا در آن بخش بتوانیم به توسعه‌ای دست پیدا کنیم اما استفاده از فناوری‌های جدید و تجربیاتی که در دنیا وجود دارد می‌تواند به روند توسعه سرعت بخشد.

رییس‌ جمهوری تصریح کرد: باید علم و فناوری‌های جدید دنیا را به عنوان پایه توسعه در بخش‌های مختلف قرار داده و به سمت جلو حرکت کنیم و بدون تردید غرب برای همیشه مهد علم و فناوری نخواهد بود و این روند در حال تغییر است همچنان که ایران زمانی به عنوان مهد علم محسوب می‌شد و غربی‌ها از یافته‌های علمی دانشمندان ایرانی استفاده کردند.

دکتر روحانی تأکید کرد: باید شرایط را برای آغاز یک حرکت بزرگ در سطح ملی و استانی به منظور پیشرفت کشور فراهم سازیم.

تولید نفت اوپک در بالاترین سطح
دنبال کنید

رییس‌ جمهوری از تعیین استان کرمان به عنوان پایلوت برای اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: دولت تصمیم دارد که سه استان کشور از جمله کرمان به عنوان پایلوت در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالیت خود را آغاز کنند و بدون تردید باید هر کار مثبتی که در این زمینه انجام می‌شود بلافاصله به سایر استان‌ها منتقل گردد و استان کرمان می‌تواند در این زمینه پیشرو و پیشران بقیه استان‌ها باشد.

دکتر روحانی در ادامه با تأکید بر این که تمرکزگرایی در کشور مفید نیست،  اظهار داشت: این که همه امور در مرکز کشور متمرکز شود کار ناصحیحی است و باید تا حد ممکن امورات مختلف به استان‌های کشور واگذار شود ضمن این که ضرورت دارد از تجربیات دنیا و با استفاده از شیوه‌های مختلف از توانمندی و ظرفیت‌های استان‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود. 

رییس‌ جمهوری خاطرنشان کرد: لازم است بخش توانمند استان کرمان از بخش محروم آن پشتیبانی کند و این سریع‌ترین کار برای رفع محرومیت از مناطق آسیب‌پذیر است و البته در سراسر کشور لازم است که تعادل ایجاد گردد و این که یک استان کشور از وضعیت مناسب برخوردار بوده و استان دیگر محروم باشد قابل قبول نیست.

دکتر روحانی تصریح کرد: باید در بخش جنوبی استان کرمان حرکت و فعالیت بزرگی آغاز شود و دولت در این راستا آمادگی دارد با سایر دستگاه‌های موجود در کشور همکاری کند.

رییس‌ جمهوری در ادامه سخنان خود نمایندگان را به پرهیز از تصمیمات سریع و شتابزده توصیه کرد و گفت: از نمایندگان محترم مجلس خواهش می‌کنم از تصمیمات سریع و شتابزده دوری کنند چرا که مجلس دهم نیز ادامه مجالس قبلی است و در قوانین کلان و مهم نباید آزمایش و تعجیل کرد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: اصل ۸۵ قانون اساسی مربوط به امور ضروری است،  بنابراین اقدام این عده از نمایندگان به مصلحت مجلس و کشور نیست.

رییس‌ جمهوری با بیان این که در انتخابات هفتم اسفند، تحول بزرگی در کشور رخ داد و همگان شاهد انتخابات بسیار خوب و آرامی بودیم، اظهار داشت: مردم در این انتخابات بیش از همیشه به لیست‌های انتخاباتی اعتماد کردند و این به معنای توسعه سیاسی است. مردم در این انتخابات به توصیه فرهیختگان جامعه برای رأی به لیست‌ها اعتماد کردند.

دکتر روحانی اظهار امیدواری کرد: با مجلس ‌آینده بتوان در برنامه‌ریزی کشور شریک‌تر، همدل‌تر و همصداتر در مسیر توسعه کشور گام برداشت.

رییس‌ جمهوری گفت: بدون تردید اگر مجلس و دولت در کنار هم اهداف مشترکی را پیگیری کنند راحت‌تر می‌توان به آن اهداف دسترسی پیدا کرد و کارها را به پیش برد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به استعدادها و ظرفیت‌های استان کرمان اشاره کرد و گفت: ‌استان کرمان در کنار استعدادهای انسانی از مواهب طبیعی نیز برخوردار است که باید با استفاده از فناوری‌های لازم به بهترین شکل ممکن از این مواهب و معادن طبیعی بهره‌برداری کند.

رییس‌ جمهوری گردشگری را در کنار معادن، کشاورزی و صنعت استان دارای جاذبه‌های فراوانی دانست و اظهار داشت: گردشگری می‌تواند تحول بزرگی برای اشتغال مردم ایجاد کرده و باعث آبادانی شهرها می‌شود و نشاط روحی و معنوی را به عنوان ضرورت زندگی انسان در پی دارد.

هر سه قوه تحت هدایت رهبری مقتدر مسیر توسعه کشور را پیگیری می کنند/ ترویج دو قطبی بودن کشور و تقابل مسوولان، پیگیری خط دشمن است/ هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم به تقویت توان دفاعی کشور کمک نکرده است/ امسال در همه عرصه ها سال اقدام و عمل است 3“>

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi