جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

متن سخنان دکتر روحانی در دیدار عیدانه مسئولان نظام با رهبر انقلاب اسلامی

[ad_1] متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار عیدانه جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفیران کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم با رهبر انقلاب، به این شرح است:  بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین وَما

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23624
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰

[ad_1]

متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار عیدانه جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفیران کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم با رهبر انقلاب، به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین

وَما اَرْسَلْناکَ اِلّا رَحْمَهً لِلعالَمینَ

روز بعثت نبی مکرم اسلام؛ سرآغاز حیات جدید برای جامعه بشری را به همه انسانهای آزاده جهان، مسلمانان، ملت بزرگ ایران، حضار محترم ، سفرای کشورهای اسلامی مقیم در تهران و بویژه به رهبر فرهیخته انقلاب اسلامی تبریک و تهنیت عرض می کنم.

یکهزار و ۴۵۰ سال پیش در چنین روزی زادروز اسلام بود؛ روزی که پیام آور وحی الهی برای آخرین بار و آخرین دوره،  وحی را آغاز کرد که بعد از ۲۳ سال برای همیشه نبوت و وحی ختم می شود.

امروز زادروز اعتدال و رحمت برای همه جهانیان بود. پیامبر هم رحمت برای مومنان و مسلمانان و هم رحمت برای همه انسان ها در سراسر گیتی بود. او رحمت بود به دلیل آنکه ایمان، دین و راهش را با اختیار و بدون اکراه به بشریت عرضه داشت که لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ. او پیامبر رحمت بود به دلیل اینکه جوهره پیامش اسلام و سلم بود و آرمان دینش در نام دینش یعنی اسلام نهفته بود.

او پیامبر رحمت بود برای اینکه راه اسلام و راه هدایت را به آسانی در اختیار مردم گذاشت و تنها با گفتن دو جمله شهادتین ملحد تبدیل به مسلم می شد. گرچه ایمان، هدف برتر و بالاتری بود که همه باید دنبال آن باشند اما برای عضویت در امت اسلامی به اسلام اکتفا می شد.

او پیامبر رحمت بود برای اینکه با آن همه حکمت ، تدبیر و اتصالش به وحی الهی و او که مدینه علم بود اما در عین حال ، در کارها با مردم شور و مشورت می کرد و به همه اصحاب و مسلمانان از این طریق شخصیت داد و آنها را با شور و مشورتی که می نمود، شریک در امر قرار داد.

او پیامبر رحمت بود برای اینکه اسرار مردم را حفظ می کرد و به مسلمانان امر می نمود تا اسرار دیگران را حفظ کنند و حتی می گفت اگر کسی گناهی در خلوت انجام داد ، حق ندارد آن گناه را برای دیگری بیان کند.

او پیامبر رحمت بود و دولتی را تشکیل داد که علیرغم اینکه در آغاز دولت در مدینه ، اکثریت با غیرمسلم بود اما با قانون و پیمان، آنچنان حکومت منصفانه و عادلانه ای را در مدینه به پا کرد که حتی آنان که مسلمان نبودند و به رسالت پیامبر اعتراف نداشتند، به تدبیر ، حکمت، اخلاق، امانت، عدالت و انصاف او اعتراف داشتند و احساس می کردند که مدینه پیامبر از هر زمان دیگر برای همه آنهایی که ساکن مدینه هستند، امن تر است و حکومت با آنان عادلانه رفتار می کند.

نشست مهندس زینل زاده شهردار شهرستان گچساران با کمیته ی جوانان
دنبال کنید

پیامبر رحمت بود برای اینکه باوجودی که سران طوایف بزرگ  آن همه به او ظلم و ستم روا داشتند اما وقتی اسلام آوردند، عمل گذشته ناصواب دیروزشان را به رخ آنها نکشید.

او پیامبر رحمت بود برای اینکه بین اقشار و طوایف، فرق نگذشت گرچه با فقرا نزدیکتر بود و آنها را بیشتر دوست می داشت اما هرگز بر اغنیا نیز خشم نکرد و آنجا که بنا بود ثروت آنها در چارچوب قرار گیرد و تعدیل شود، جز طبق شریعت با اموال آنان رفتار نکرد.

او حتی در جنگ پیامبر رحمت بود. او زمان جنگ با شجاعت می جنگید و زمان صلح با روی گشاده صلح می کرد  اما در میدان جنگ هم عدالت و انصاف را از یاد نمی برد، گرچه برق شمشیر چشمان او را فرا نمی گرفت و در میدان جنگ فقط برای رضای خدا و ادای وظیفه می جنگید اما در عین حال در میدان جنگ هم قانون را حکمفرا می دانست نه کودک کشی روا بود و نه آب مردم را مسموم کردن و نه درختان را قطع کردن و نه انصاف را زیر پا گذاشتن. حتی در میدان جنگ هم قرآن به او امر کرده بود که وَلاَ تَعْتَدُواْ إِنَّ اللّهَ لاَ یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ.

 آنهایی که امروز به ناروا در جهان، اسلام ستیزی و اسلام هراسی را به راه انداخته اند یکبار منصفانه به مدینه النبی وبه آرمان شهر اسلام نگاه کنند و عدالت، اخلاق و برخورد پیامبر با مشرکان و ملحدان را مشاهده نمایند . او که  حتی آن روز که در مکه پیروز شد به دشمنان خونین سابقش امان داد و آنها را بخشید. آیا این اسلام، طرفدار آدم کشی ، تروریسم و خشونت است ؟!

چرا به ناروا اسلامی را که به همه انسان ها خدمت کرده است ، متهم می کنند. اگر امروز علم ، دانش و فناوری وجود دارد در قرون گذشته این اسلام و مسلمانان بودند که تمدن اسلامی را بوجود اوردند و علم را مجانی و بدون منت که زَکَاهُ الْعِلْمِ‌ أَنْ تُعَلِّمَهُ ، در اختیار همگان قرار دادند.  مسلمانان تعلیم را وظیفه و زکات علم می دانستند.

امروز ببینید کسانی که بر بخشی از دانش مسلط شده اند، با چه ناز و کرشمه ای به دیگران نگاه می کنند و می خواهند همه چیز را بر جوامع دیگر تحمیل کنند تا بخشی از فناوری و علمی را که دیروز از مسلمانان به ارث برده اند،  در اختیارآنها بگذارند.

جبهه گیری عیله قوه قضائیه فرار رو به جلو برای به دام نینداختن آقازاده های میلیاردر است
دنبال کنید

چرا به پیامبر رحمت، ظلم و تهمت زده می شود، وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ کَذِبًا. چه ظلمی برتر و بالاتر از این که از یک طرف اسلام ستیزان غربی که قرن ها علیه اسلام تبلیغ می کنند و امروز نیز حربه جدیدی به دست آورده اند و از طرف دیگر دوستان نادان و یا مزدوران وابسته ، هر دو مثل دو لبه قیچی برای حیثیت و شان اسلام خطر آفریده اند. چه کسانی ترور و ناامنی را به این منطقه آوردند؟ حدود۷۰ سال پیش چه کسانی بودند که یک رژیم غاصب را در این منطقه بنیان گذاری کردند و مگر ریشه بسیاری از ناامنی ها، ترورها ، جنگ ها و برخوردها در منطقه ما ، از همان جا و از رژیم اشغالگر قدس نیست؟ و مگر از ۱۵ سال پیش که افغانستان را گرفتند و بعد به عراق یورش بردند و این همه ناامنی در اینجا به پا کردند، آیا مسوول این همه این جنایات و در راس آنها ، صهیونیزم و آمریکا نیستند؟ و چرا  امروز که باید عدالت و انصاف مورد نظر انسانهایی باشد که به ظاهر خود را متمدن می دانند،  به ایران اسلامی ایراد می گیرند که چرا از مظلوم دفاع می کنید؟

ما افتخار می کنیم که تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری، همواره از مظلوم دفاع کرده ایم و دفاع خواهیم کرد. ما تحت فرمان فرمانده کل قوا هر جا که لازم باشد دست مظلومی را بگیریم، خواهیم گرفت و هدف و آرمان نهایی ما صلح و امنیت در سراسر جهان و بویژه در منطقه ما است.

چگونه ساکت بمانیم که مردم فقیر و بیچاره ای در یمن هر روز زیر بمباران های وحشیانه قرار می گیرند؛ توسط آنهایی که خود را متولی سِقَایَهَ الْحَاجِّ وَعِمَارَهَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ می دانند.

أَجَعَلْتُمْ سِقَایَهَ الْحَاجِّ وَعِمَارَهَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ کَمَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَجَاهَدَ فِی سَبِیلِ اللّهِ لاَ یَسْتَوُونَ. آنها خود را مقایسه می کنند با دیگرانی که در راه خدا جهاد می کنند، ایمان و جهاد برای ما اصل است.باید همه به تعالیم پیامبر بازگردیم و باید همه ندای دیشب غار حرا را بشنویم که با نام خدای رحمان و رحیم ؛” بسم الله الرحمن الرحیم  اقرا” و با قرائت، علم و خواندن آغاز شد. همه ما باید به سیره پیامبر برگردیم که او رحمت مجسم و اسلام مجسم بود و مجسمه اسلام و اعتدال.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

متن سخنان دکتر روحانی در دیدار عیدانه مسئولان نظام با رهبر انقلاب اسلامی 3“>

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi