شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجلس در مصوبه ای بدهی معوقه دولت به شهرداری را به دیون تبدیل کند

[ad_1] تشکری هاشمی مطرح کرد: مجلس در مصوبه ای بدهی معوقه دولت به شهرداری را به دیون تبدیل کند سرویس اجتماعی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از مجلس خواست تا در مصوبه ای بدهی معوقه دولت به شهرداری را دیون تبدیل کرده تا شهرداری بتواند از دولت طلب خود را دریافت کند. جمعه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23420
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

مجلس در مصوبه ای بدهی معوقه دولت به شهرداری را به دیون تبدیل کند

[ad_1]

تشکری هاشمی مطرح کرد:

مجلس در مصوبه ای بدهی معوقه دولت به شهرداری را به دیون تبدیل کند

سرویس اجتماعی
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از مجلس خواست تا در مصوبه ای بدهی معوقه دولت به شهرداری را دیون تبدیل کرده تا شهرداری بتواند از دولت طلب خود را دریافت کند.

جمعه 10 اردیبهشت 1395 ساعت 14:13

مجلس در مصوبه ای بدهی معوقه دولت به شهرداری را به دیون تبدیل کند

سیدجعفر تشکری هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مصوبه مجلس در خصوص اجازه دولت به شهرداری برای فروش 7 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت، گفت: این مصوبه راهکار مناسبی برای ملزم کردن دولت برای پرداخت سهم خود در پروژه های شهری نیست.

وی درباره اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه شهرداری با فروش اوراق مشارکت می تواند اعتبارات لازم را جذب کند و بازپرداخت اصل و سود آن را بر عهده دولت قرار دهد، افزود: اجازه فروش 7 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهرداری در بودجه سال 95 نمی تواند پرداخت بدهی دولت به شهرداری تلقی و تعریف شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: مجلس باید مصوبه ای را بگذراند که بدهی معوقه دولت به دیون تبدیل شود تا شهرداری بتواند از دولت طلب خود را دریافت کند، شهرداری برای استفاده از اوراق مشارکت تجربه لازم را دارد هماهنگونه که در سال گذشته هزار میلیارد اوراق مشارکت منتشر شد.

وی ادامه داد: فروش اوراق مشارکت در سال گذشته تنها برای مترو استفاده شد، در سال جاری نیز در این بخش هزینه خواهد شد.

تشکری هاشمی پرداخت بدهی دولت به شهرداری با انتشار اوراق مشارکت را نادرست دانست و گفت: شهرداری طلب میلیاردی از دولت دارد و پرداخت بدهی به این شکل تعریف نشده است.

حضور رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران به مناسبت”روز مهندس” در دفتر مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران
دنبال کنید

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران یادآور شد: شهرداری از هر شیوه پرداخت بدهی دولت استقبال می کند اما دولت باید در این خصوص شهرداری رامطلع سازد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت: براساس بند (د) تبصره 5 لایحه بودجه 95 کل کشور؛ به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود به‌‌طور مشترک یا انفرادی با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با تأیید وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) تا سقف هفتاد هزار میلیارد (70.000.000.000.000) ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود آن با رعایت قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و آیین‌نامه اجرائی آن توسط شهرداری‌ها منتشر کنند. حداقل پنجاه درصد (50%) از سقف اوراق موضوع این بند به طرحهای قطار شهری اختصاص می‌یابد./

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi