جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان در کشور دود می شود/ ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه تحمیل شده به بخش سلامت ناشی از مصرف سیگار

[ad_1] رستمیان: سالانه 10 هزار میلیارد تومان در کشور دود می شود/ 30 هزار میلیارد تومان هزینه تحمیل شده به بخش سلامت ناشی از مصرف سیگار سرویس اجتماعی عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر اینکه سالانه 10 هزار میلیارد تومان در پی مصرف سیگار در کشور دود می‌شود، تصریح کرد: بین 20 تا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23204
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۴۸ - ۳:۳۰

کرونا :

سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان در کشور دود می شود/ ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه تحمیل شده به بخش سلامت ناشی از مصرف سیگار

[ad_1]

رستمیان:

سالانه 10 هزار میلیارد تومان در کشور دود می شود/ 30 هزار میلیارد تومان هزینه تحمیل شده به بخش سلامت ناشی از مصرف سیگار

سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر اینکه سالانه 10 هزار میلیارد تومان در پی مصرف سیگار در کشور دود می‌شود، تصریح کرد: بین 20 تا 30 هزار میلیارد اعتبار بخش سلامت صرف آسیب‌های ناشی از مصرف سیگار می شود.

شنبه 28 فروردین 1395 ساعت 15:28

سالانه 10 هزار میلیارد تومان در کشور دود می شود/ 30 هزار میلیارد تومان هزینه تحمیل شده به بخش سلامت ناشی از مصرف سیگار

عبدالرحمان رستمیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت اخذ مالیات از سیگار، افزود: مالیات‌ها در دنیا هدفمند بوده و عمدتا هوشمندانه طراحی می‌شود؛ این درحالی است که اخذ مالیات‌های هوشمند در کشور ما در حداقل ممکن بوده بطوریکه نتوانسته ایم در این زمینه موفق عمل کنیم.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از ناچیز بودن مالیات اخذ شده از سیگار در کشور، ادامه داد: در برخی کشورها مالیات بر سیگار رقمی قابل توجه است این در حالی است که در ایران درآمد کل بودجه از سهم مالیات بر سیگار زیر یک درصد است که این رقم باید افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: متاسفانه تلاش ما برای افزایش مالیات بر سیگار مورد مخالفت بسیاری از گروه‌ها اعم از سرمایه‌گذاران است که به نظر می رسد منفعتی در پرداخت نکردن مالیات این کالا دارند تاجایی که امروزه نیز شاهد تاسیس دو کارخانه تولید سیگار در هشتگرد و زنجان هستیم.

وی با انتقاد از اینکه امروزه یک بسته سیگار از نان سنگک ارزان تر شده است، یادآور شد: این درشرایطی است که دسترسی به سیگار نیز بسیار آسان شده درحالی که قرار بود هر مغازه ای امکان فروش سیگار را نداشته باشد از سویی دیگر قیمت سیگار نیز کاهش قابل توجهی داشته است.

دیدار جانباز ۷۰درصد آقای محمدزاده با رهبر انقلاب
دنبال کنید

رستمیان تاکید کرد: از سویی دیگر معضلی به نام قاچاق سیگار به داخل کشور شکل جدی به خود گرفته این درحالی است که دولت به راحتی می تواند آن را کنترل کرده و مانع انجام آن شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه سالانه 10 هزار میلیارد تومان به عنوان هزینه مصرف سیگار در کشور دود می‌شود، تصریح کرد: بین 20 تا 30 هزار میلیارد تومان اعتبار بخش سلامت به آسیب‌های ناشی از مصرف سیگار اختصاص می یابد که از جیب دولت و مردم پرداخت می شود در حالی که ثابت شده با افزایش مالیات این رقم کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس نهم، با یادآوری ارجاع تبصره 7 لایحه بودجه 95 به کمیسیون تلفیق، ادامه داد: در این تبصره به مالیات بر خرده فروشی توجه شده است چراکه در گذشته به وفور شاهد عرضه قاچاق محصولات آسیب رسان هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: در بررسی های انجام شده در سال 92 سیگار نوعی از سیگار با قیمتی معادل 4 هزار تومان به فروش می‌رسید اما در سال 95 به 3800 رسید این بدان معنا است که قیمت سیگار درکشور به جای افزایش، کاهش یافته است درحالی که مواد لبنی مانند شیر افزایش چشمگیری داشته که به نظر می رسد دولت باید در این زمینه به خوبی هدف‌گذاری کند./

پایان پیام

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi