جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

توافق همه نهادهای نظام روی طرح حذف اعدام از قانون مبارزه با موادمخدر/ اعدام بازدارنده نبوده است

[ad_1] عبدی مطرح کرد: توافق همه نهادهای نظام روی طرح حذف اعدام از قانون مبارزه با موادمخدر/ اعدام بازدارنده نبوده است سرویس اجتماعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه همه نهادهای نظام در خصوص طرح اصلاح مجازات اعدام از قانون مبارزه با موادمخدر به توافق رسیده‌اند، گفت: در سال‌های گذشته مجازات اعدام موجب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 23079
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

کرونا :

توافق همه نهادهای نظام روی طرح حذف اعدام از قانون مبارزه با موادمخدر/ اعدام بازدارنده نبوده است

[ad_1]

عبدی مطرح کرد:

توافق همه نهادهای نظام روی طرح حذف اعدام از قانون مبارزه با موادمخدر/ اعدام بازدارنده نبوده است

سرویس اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه همه نهادهای نظام در خصوص طرح اصلاح مجازات اعدام از قانون مبارزه با موادمخدر به توافق رسیده‌اند، گفت: در سال‌های گذشته مجازات اعدام موجب کاهش مصرف یا فروش مواد مخدر نشده است.

چهارشنبه 18 فروردین 1395 ساعت 15:21

توافق همه نهادهای نظام روی طرح حذف اعدام از قانون مبارزه با موادمخدر/ اعدام بازدارنده نبوده است

ایرج عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص آخرین وضعیت طرح اصلاح مجازات اعدام از قانون مبارزه با موادمخدر، گفت: اقدامات کارشناسی روی طرح اصلاح مجازات اعدام از قانون مبارزه با موادمخدر در کمیسیون اجتماعی مجلس به اتمام رسیده و در حال حاضر در انتظار ارائه نظر نهایی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هستیم.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از اعلام‌نظر کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس، طرح مذکور تقدیم هیات رئیسه مجلس می‌شود، تصریح کرد: طرح اصلاح مجازات اعدام از قانون مبارزه با موادمخدر موضوعی است که تمامی نهادهای نظام روی آن توافق دارند زیرا در تدوین طرح نظر کارشناسی تمام نهادها و مجموعه‌ها اخذ شده است.

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان تخصصی و دانشگاهی و قضات و دستگاه قضایی معتقد به آسیب‌زا بودن مجازات اعدام هستند، ادامه داد: به عقیده این گروه مجازات اعدام منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی بسیار شده، همچنین مانع و بازدارنده در بخش مصرف و فروش مواد مخدر نبوده است.

عبدی یادآور شد: طرح مذکور با توجه به مجازات اعدام، افزایش آسیب‌های اجتماعی این مجازات برای خانواده محکومان، عدم تاثیر این مجازات در کاهش قاچاق مواد مخدر و اعتیاد و اینکه عموما خرده فروشان مواد مخدر محکوم به این مجازات می‌شوند، مطرح و موضوع حذف اعدام از جرائم قاچاق مواد مخدر و جایگزینی مجازات دیگر مورد نظر قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: افزایش هزینه قاچاق موادمخدر برای قاچاقچیان و کاهش آسیب اعتیاد از طریق برهم زدن تعادل بازار مواد مخدر با مدیریت مصرف مواد مخدر از سوی دولت، اخذ جرایم مالی سنگین، توقیف اموال قاچاقچیان و اقداماتی در جهت کاهش تقاضا در طرح اصلاح مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر مورد نظر است تا هزینه مواد مخدر و قاچاق آن بر خانواده مجرمان تحمیل نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به عمر کوتاه باقی مانده از مجلس نهم، در مجلس دهم طرح اصلاح مجازات اعدام از قانون مبارزه با موادمخدر در اولویت قرار گرفته و به نتیجه نهایی خواهد رسید./

افتتاح زائر سرای امامزاده میرسالار(س)با۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
دنبال کنید

پایان پیام

 

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi