چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون اقتصادی: آمار بیکاری در استان بالا است / برای سال آینده فکری اساسی شود

[ad_1] مهندس مجید محنایی در نشست کارگروه اشتغال استان، افزود: اقدامات زیادی در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان انجام شده اما همچنان  آمار و نرخ بیکاری در استان بالا است و این مسئله پذیرفتنی نیست. محنائی تاکید کرد: از هم اکنون برای سال آینده دلایل بالا بودن آمار بیکاری این استان به طور دقیق

اختصاصی کرونا

کد خبر : 22953
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۸:۵۰

[ad_1]

مهندس مجید محنایی در نشست کارگروه اشتغال استان، افزود: اقدامات زیادی در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان انجام شده اما همچنان  آمار و نرخ بیکاری در استان بالا است و این مسئله پذیرفتنی نیست.

محنائی تاکید کرد: از هم اکنون برای سال آینده دلایل بالا بودن آمار بیکاری این استان به طور دقیق و با کار کارشناسی لازم ریشه یابی، شناسایی و بررسی و تدابیر و برنامه ریزی لازم انجام گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اظهار داشت: با توجه به تلاش های ارزنده متولیان امر و دستگاه های اجرایی مرتبط در زمینه اشتغالزایی در این استان بالا بودن نرخ بیکاری استان پذیرفتنی نیست.

وی بیان کرد: کارگروه تخصصی با حضور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بانک های عامل و دستگاه های اجرایی اقتصادی برای ساماندهی و رفع تناقض های احتمالی آمار بیکاری این استان تشکیل و فعال شود.

محنایی تصریح کرد: قطعا نتایج بررسی ها و تحلیل های این کارگروه تخصصی به وزارتخانه های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه می شود.

وی افزود: ضرورت دارد در سال آینده، بانک ها و برخی دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تچارت و میراث فرهنگی و گردشگری برای رونق اشتغال این استان تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

محنائی، خواستار راهکار جدید برای تقویت و ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان شد و عنوان کرد: بانک‌ها، ادارات و دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت میراث فرهنگی، کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید در راستای ارتقای شاخص‌های اشتغال همکاری کنند.

محنائی، خواستار تشکیل کارگروه تخصصی اشتغال در سطح استان شد و گفت: این کارگروه با حضور ادارات، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دبیر امور شعب بانک‌های استان تشکیل شود و تناقضات در نرخ آمار بیکاری برای ارسال به وزارت کشور و وزارت تعاون رفع شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز، گفت: تعداد جویندگان کار این استان از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و 302 نفر بوده که از این تعداد 968 نفر مشغول به کار شده اند.

صابر مظاهری افزود: نرخ بیکاری استان در بهار، تابستان و پاییز سال 94 به ترتیب 16، 13.9 و 17 درصد بوده است.

وی، نرخ بیکاری در بهار، تابستان، پاییز و زمستان سال 93 را نیز به ترتیب 14.7، 16، 13.7 و 14.7 درصد اعلام کرد.

ج/238

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi