شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: استان به عنوان پایلوت برای اجرای طرح جدید مقررات ملی ساختمان انتخاب شد

[ad_1] دکترسیدموسی خادمی در نشستی که دکتر حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مهندس فدائی مدیرکل راه و شهرسازی و دکتر دانش پور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان حضور داشتند، اجرای طرح جدید در قالب برنامه ریزی کلان کشوری در این استان را گامی مهم در حوزه ساخت و ساز

اختصاصی کرونا

کد خبر : 22879
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۸:۴۲

[ad_1]

دکترسیدموسی خادمی در نشستی که دکتر حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مهندس فدائی مدیرکل راه و شهرسازی و دکتر دانش پور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان حضور داشتند، اجرای طرح جدید در قالب برنامه ریزی کلان کشوری در این استان را گامی مهم در حوزه ساخت و ساز شهری و روستائی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: این طرح در حوزه ساخت و ساز و سیستم نظارت، کنترل، بازرسی و صدور پروانه ساختمان شهری و روستائی در ایجاد هماهنگی، یک پارچه سازی، کیفیت بخشی ساختار شهری و روستائی موثر است.

استاندار افزود: این قانون با مجوز حوزه عمرانی استانداری، شهرداری ها، اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان نظام مهندسی استان به اجرا در خواهد آمد.

خادمی یادآور شد: این طرح توسط شهرداری ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می شودو برای تقویت نظام مهندسی با وجود ظرفیت بالای نیروی انسانی و مهندسین ساختمان موثر است.

استاندار اظهار امیدواری کرد: با تعامل، همکاری و هماهنگی که بین دستگاه های مختلف استان وجود دارد و کمک و نظارت دولت این طرح در استان به شایستگی به اجرا درآید و به گونه ای که اگر نقاط ضعفی داشته باشد برطرف و نقاط قوت آن را تقویت کرد تا به عنوان یک طرح ملی در کشور مورد اجرا قرار گیرد.

استاندار، حوزه راه و شهرسازی در این استان را گسترده و دارای پروژه های بزرگ و مهم بیان کرد و افزود: بین 70 تا 80 درصد از فعالیت ها و کارهای استان در حوزه راه و شهرسازی است که به همین نسبت نیازبه کمک و همکاری این وزارتخانه دارد.

خادمی یکی از مشکلات و دغدغه های مردم را مسکن مهر استان برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با کمک هائی که دولت به صورت یارانه در این بخش داشته و دارد، با نگاه ویژه به استان، بتوان تا پایان سال 95 طرح مسکن مهر را در استان به پایان رساند.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در خصوص این طرح گفت: به منظور نوسازی قانون و مقررات و آئین نامه های ساخت و ساز شهری و روستائی و نظارت و صدور مجوز این طرح در استان کهگیلویه وبویراحمد اجرا می شود.

 دکتر حامد مظاهریان افزود: این استان می تواند از این فرصت به خوبی استفاده کند و نسبت به تقویت سیستم نرم افزاری و سخت افزاری در بخش ساخت و ساز وارد مرحله بهتر و تازه ای شود.

به گفته وی، دولت به دنبال سیستم  یک پارچه سازی حمل و نقل درون شهری، شامل شبکه های راه آهن، قطار شهری، فرودگاه و حمل و نقل دورن و برون شهری و هوائی است و در این خصوص در حال برنامه ریزی و طراحی طرحی نو می باشد.

وی تصریح کرد: اگر وزارتخانه راه و شهر سازی نگاه ویژه و جامع ای به استان کهگیلویه وبویراحمد دارد به این خاطراست که دکتر خادمی استاندار و مهندس فدائی مدیرکل راه و شهرسازی به خوبی پیگیر مسائل و مشکلات این حوزه در وزارتخانه هستند.

ج/238

سخنگوی دولت: با وحدت در جامعه می‌توان حربه روانی دشمن را دفع کرد
دنبال کنید

 

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi