یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: مدیران و مردم استان برای ریشه کنی مواد مخدر با تحرک بیشتر گام برمی دارند

[ad_1]   دکترسیدموسی خادمی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: بحث اعتیاد پروژه نیست که یک شروع و پایانی داشته باشد، بلکه یک پروسه و فرآیندی است که همیشه کسانی سودجو و کسانی مشتری هستند. وی ادامه داد: با توجه به اینکه نوع مواد مخدر شیوه های تولید، توزیع و مصرف آن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 22768
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۸:۳۷

کرونا :

استاندار: مدیران و مردم استان برای ریشه کنی مواد مخدر با تحرک بیشتر گام برمی دارند

[ad_1]

 

دکترسیدموسی خادمی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: بحث اعتیاد پروژه نیست که یک شروع و پایانی داشته باشد، بلکه یک پروسه و فرآیندی است که همیشه کسانی سودجو و کسانی مشتری هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نوع مواد مخدر شیوه های تولید، توزیع و مصرف آن هم تغییر می کند، لذا باید همیشه آماده بود با برنامه جدید، شرایط و تجهیزات نو نسبت به پیشگیری، مقابله و درمان اقدام کرد.

استاندار تصریح کرد: به دلیل سود دهی بالا وتغییرات در نوع و تنوع زیاد انواع مواد مخدر و روش های مختلف توزیع و مصرف، امروزه دیگر شیوه های سنتی برای برخورد با سوداگران مواد، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان کارساز نیست و این امر را زنگ خطری دانست که باید نسبت به آن جدی ترو هوشمندانه تر مقابله کرد.

خادمی، مقابله جدی و ریشه کن کردن اعتیاد و مواد مخدر را مستلزم تعامل و همکاری مداوم و تلاش همه سازمان ها، نهادها و تشکل ها و اجتماعی کردن آن دانست و گفت : باید با برنامه ریزی، همفکری و تلاش گروهی زمینه موفقیت برای کاهش آمار معتادان و مبارزه جدی با قاچاقچیان مواد مخدر فراهم شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، برهماهنگی بیشتر بین منطقه ای استان های همجوار برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: همکاری های مشترک و ارتباط جمعی در مبارزه با مواد مخدر باعث ناامنی سوداگران خواهد شد.

خادمی با تقدیر از سیدناصر رضائی  دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، تصریح کرد: رضائی از دبیران مطرح در سطح کشور می باشد.

وی تصریح کرد:هماهنگی لازم در خصوص مواد مخدر در استان به خوبی انجام می گیرد و این امر باعث شده است، کهگیلویه وبویراحمد از این حیث از استان های پاک کشور باشد، اما نباید از موضوع غافل شد.

استاندار، مجموع فعالیت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری را ارزنده دانست و گفت: کمیته های مقابله، حقوقی قضائی، فرهنگی پیشگیری، تشکل های مردمی، درمان، آموزش و تحقیقات  تلاش مستمر و فعالیت های سازنده ای داشته اند و برای سال آینده با برنامه ریزی بهتر و با انسجام و هماهنگی بیشتری با دیگر دستگاه ها و اجتماعی کردن مبارزات داشته باشند.

خادمی گفت: اینکه در سال جاری 10 جلسه این شورا و مجموعه جلساتی که در کمیته های زیر مجموعه این شورا برگزار و در آنها تصمیمات و مصوبات خوبی اتخاذ گردیده، بطوریکه 94 درصد آن اجرائی شده است، قابل تقدیر می باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان هم در این نشست، گفت:  از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و 59 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده است که نسبت به پارسال شش درصد افزایش داشته است.

سردار غلامزاده افزود: در این رابطه 61 باند با یکهزار و 824 نفر  و 251 دستگاه خودرو کشف و ضبط شده است.

در این نشست مسئولین کمیته های این شورا  گزاراشات 11 ماه سال جاری را بیان کردند.

ج/238

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi