جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ درصد افزایش یافت

نگهدار معادیجو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مصارف خانگی آب شرب در ماه‌ آخر سال افزایش می‌یابد اظهار داشت: این موضوع به دلیل خانه‌تکانی آخر سال است. وی خاطرنشان کرد: با توجه کاهش فشار آب و کمبود آب در برخی شهرهای استان ضروری است مشترکین شهری برای جلوگیری از افت فشار آب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 22556
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

کرونا :

مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ درصد افزایش یافت

نگهدار معادیجو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مصارف خانگی آب شرب در ماه‌ آخر سال افزایش می‌یابد اظهار داشت: این موضوع به دلیل خانه‌تکانی آخر سال است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه کاهش فشار آب و کمبود آب در برخی شهرهای استان ضروری است مشترکین شهری برای جلوگیری از افت فشار آب و هدر رفت آن در مصرف صحیح و اصولی این کالای با ارزش دقت بیشتری داشته باشند.

معادیجو میانگین مصرف آب توسط مشترکین آب شهری استان را را بالغ بر 180 لیتر در شبانه روز عنوان کرد و گفت: این میزان مصرف در ماه پایانی سال و با شروع خانه‌تکانی افزایش محسوسی دارد.

این مسئول در شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در این زمینه عنوان کرد: رسانه‌های محلی می‌توانند با اطلاع رسانی در این ارتباط زمینه همکاری شهروندان را در مصرف بهینه آب فراهم آورند.

معادیجو با اشاره به اینکه با تغییر برخی از روش‌های نادرست مصرف آب می‌توان از هدر رفت آب تا حدود زیادی جلوگیری کرد، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان تمام تلاش خود را به خرج خواهد داد تا در روزهای پایانی سال مشکلی در روند تامین آب شهروندان بوجود نیاید.

وی عنوان کرد: نصب تانکر ذخیره آب روی پشت‌بام منازل به نوبه خود نقش موثری در کاهش قطعی آب داشتهباشد به همین خاطر شهروندان باید نصب تانکر ذخیره آب روی پشت بام منازل را در دستور کار خود قرار دهند.

معادیجو یادآور شد: نصب تانکر ذخیره آب باعث خواهد شد تا در مواقع قطع و یا نوسانات آب شهروندان بتوانند زمان 48 تا 72 ساعت از آب ذخیره شده در تانکر‌ها استفاده کنند.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi