دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

تحلیل ها حول دو یا سه کاندیدا می چرخد

تحلیل ها حول دو یا سه کاندیدا می چرخد. تحلیلگران اصلاح طلب و رسانه های این جریان هر یک با زاویه دیدی سعی در شفاف کردن صف آرایی ها انتخاباتی دارند. رسانه ها و تحلیلگران اصلاح طلب ها را در یک کفه ترازو قرار می دهند و اصولگرایان و اعتدالیون را در کفه دیگر و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 22333
تاریخ انتشار : شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

کرونا :

تحلیل ها حول دو یا سه کاندیدا می چرخد

تحلیل ها حول دو یا سه کاندیدا می چرخد. تحلیلگران اصلاح طلب و رسانه های این جریان هر یک با زاویه دیدی سعی در شفاف کردن صف آرایی ها انتخاباتی دارند.

رسانه ها و تحلیلگران اصلاح طلب ها را در یک کفه ترازو قرار می دهند و اصولگرایان و اعتدالیون را در کفه دیگر و ظاهرا موج سومی قائل نیستند .

>>>>> در رسانه های اصلاح طلب تحلیل هایی دیده می شود.

>>در کبنا خبر به قلم تارتن در تحلیل محاسباتی آرای اجتماعی گچساران و باشت نوشت : با توجه به دو قطبی بوجود آمده (دکتر تاجگردون و فولادی وندا) قبل از شروغ تبلیغات رسمی انتخاباتی، عملا شانسی برای نفرات دیگر نمی‌توان قائل شد.  و با توجه به صف بندیهای کنونی، در شرایط حاضر دو وضعیت قابل تصور است؛

الف: ایده آل فولادی

ب:ایده آل تاجگردون

## بر فرض که می خواستیم از دیدگاه این تحلیل گر نگاه کنیم و بغیر از آرای این دو جناح و سایر کاندیدا بررسی کنیم ، آرای خاموش یا همان خاکستری را نمی توانستیم مورد بررسی قرار دهیم هر چند در این تحلیل هم مورد بررسی قرار نگرفته است.

در طرف دیگر تحلیل ها نیز برخی رسانه های اصلاح طلب رقابت اصلی را میان دو قطب تاج گردون و پولادی وندا می دانند با این تفاوت که وزن تاج گردون بیش از پولادی وندا است.

>>فانوس زاگرس به قلم احسان دری در یاداشتی تحلیلی نوشت:

همگان نیز می دانستند که تاجگردون یک طرف وزنه انتخابات قرار خواهد گرفت و با وجود وی دیگر کسی از خانواده اصلاح طلبی و اعتدال وارد عرصه انتخابات نشود و با انتخاب فولادی وندا به عنوان تنها کاندید اصولگرایان عملا انتخابات هفتم اسفند در حوزه گچساران و باشت انتخاباتی دو قطبی نامیده شد و ورود هر فرد دیگری به این انتخابات مساوی با شکست حتمی او قلمداد شد.

فرماندار شهرستان گچساران : زلزله 305 ریشتری شهر دوگنبدان خسارتی در پی نداشت
دنبال کنید

## این تحلیل که کمی ساده بینانه بنظر می آید ولی می تواند توازن قدرت را به چالش بکشد که دلیل تقسیم نشدن قدرت بین کاندیدا چه بوده است؟!!

رسانه های اصلاح طلب با تمام قدرت پشت کاندیدای خود ایستاده اند ولی ممکن است امواج سیاسی بچرخد زیرا رسانه های اصلاح طلب وقتی می توانند قدرت نمایی کنند که با تحلیل و نقد بسیار شروع به شفاف سازی کنند که این روزها جای تحلیل خالیست.

 >>>>> در رسانه های اصولگرا تحلیل هایی منتشر می شود که خواندن آنها خالی از لطف نیست:

>> در خبرآوران به قلم یک جوان باشتی در تحلیل جالب یک باشتی نوشت:

در شهرستان باشت که نزدیک به ۹۹٪ از جمعیت از شهرستان لر زبان و از همین ایل بزرک باوی هستند و در این دوره از انتخابات از کاندیداتوری جناب اقای مهندس فولادی وندا حمایت خواهند کرد کما اینکه در ماه‌های اخیر با برکزاری همایش‌های مختلف این حرف بنده را تأیید کرده اند و نا گفته نماند که هر چه به زمان انتخابات نزدیک تر میشویم جو انتخاباتی به نفع اقای فولادی هست ،لازم به ذکر میباشد که خیلی از اراء اقای فولادی هم خاموش می‌باشد و روز انتخابات مشخص خواهد شد.

## در تحلیل منتشره در این رسانه می توان گفت تحلیل کمی یک طرفه است زیرا با آنکه آرایی از جمعیت را محاسبه کرده ولی محاسبه ای صورت نگرفته و دیگر کاندیدا اصلا به میان نیامده است.

## اگر تحلیل یک رسانه اصولگرا را آوردیم این است که رسانه های اصولگرا این روزها تحلیلی بر انتخابات نمی کنند و تمام قدرت خود را به حمایت از کاندیدای خود گذاشته اند و کم تحلیل می کنند شاید بتوان گفت : این جبهه بتازگی پی به قدرت رسانه هایش برده است.

درباره جشن های نیمه شعبان / تصویر
دنبال کنید

 

 

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi