یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس هیات بازرسی انتخابات: امانتداری، بی طرفی و امنیت انتخابات منشور اخلاقی هیات بازرسی است

[ad_1] مهندس پژمان نیک اقبالی با بیان اینکه، هیات بازرسی انتخابات به موجب ماده 25 قانون انتخابات شکل گرفته است، افزود: در این قانون وزارت کشور مامور اجرای قانون انتخابات است و اجازه دارد تا هیات هایی تحت عنوان بازرسی برای حصول اطمینان از حسن اجرای قانون منصوب کند. وی اظهار داشت: در همین راستا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 22255
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۸:۰۵

کرونا :

رئیس هیات بازرسی انتخابات: امانتداری، بی طرفی و امنیت انتخابات منشور اخلاقی هیات بازرسی است

[ad_1]

مهندس پژمان نیک اقبالی با بیان اینکه، هیات بازرسی انتخابات به موجب ماده 25 قانون انتخابات شکل گرفته است، افزود: در این قانون وزارت کشور مامور اجرای قانون انتخابات است و اجازه دارد تا هیات هایی تحت عنوان بازرسی برای حصول اطمینان از حسن اجرای قانون منصوب کند.

وی اظهار داشت: در همین راستا سامانه پیشرفته “سهبا” برای افزایش سرعت و دقت بازرسی انتخابات، فعال شده است و اگر ایراد و مشکلی از یک شعب اخذ رای یا صندوقی پیش آید، بوسیله این سامانه سریعا  به وزارت کشور انتقال داده می شود و در کوتاهترین زمان ممکن پیگیری لازم و رفع اشکال صورت خواهد گرفت.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، روی هر صندوق اخذ رای یک نفر هیات بازرسی که نماینده وزارت کشور که مجری انتخابات می باشد، وجود دارد و چنانچه نماینده ای از کاندیداها، روی صندوق نباشد جای نگرانی نخواهد بود.

نیک اقبالی تصریح کرد:  برای هر صندوق رای  یک نفر بازرس مستقر است و تا پایان شمارش آرا و درج صورت جلسات بازرسان در کنار مجریان هستند.

وی گفت: شناسایی موانع و نقاط تخلف خیز، دقت، سرعت و قاطعیت در بازرسی از اصول دیگر مورد توجه هیات بازرسی در انتخابات 7 اسفند ماه سال جاری است.

ج/238

 

[ad_2]

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi