سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

علفها و گیاهانی که خودجوش رشد و دیوارهایی که به عمد در گچساران تخریب می شوند

معلوم نیست چه کسی و کسانی برای سرسبزی شهر گچساران  بلخص اطراف ادارات برنامه می ریزند اما هرچه بوده امروزه ما را بهت زده کرده است و در مناطق طبیعی و حاشیه شهرها انواع علفهای هرز و گیاهان انبوهی وجود دارد و ارتفاع آن به یک متر و بیشتر هم  می رسد و اکنون تمام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 21846
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹

کرونا :

علفها و گیاهانی که خودجوش رشد و دیوارهایی که به عمد در گچساران تخریب می شوند

معلوم نیست چه کسی و کسانی برای سرسبزی شهر گچساران  بلخص اطراف ادارات برنامه می ریزند اما هرچه بوده امروزه ما را بهت زده کرده است و در مناطق طبیعی و حاشیه شهرها انواع علفهای هرز و گیاهان انبوهی وجود دارد و ارتفاع آن به یک متر و بیشتر هم  می رسد و اکنون تمام کنار  منازل مسکونی و ادارات در گچساران ازهمین علفهای هرز و گیاهان می توان دید و بیشترخانواده ها از منظره و وجود حیوانات موزی که ممکن است در آنها لانه کنند می نالند.

البته فضای سبز شهری از دیدگاه شهرسازی در بر گیرنده بخشی از سیمای شهر است که از انواع پوشش های گیاهی تشکیل شده به عنوان یک عامل زنده و حیاتی در کنار کالبد بی جان شهر، تعیین کننده است اما سر و سامان ندادن به آنها معظلی برای شهر هم ایجاد خواهد کرد.

این را هم بگویم که فضای سبز شهری به عنوان ریه های تنفسی شهرها به شمار می روند که علاوه برعمل کرد های زیبایی شناختی، اجتماعی و ساخت کالبدی شهر، روی تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی، لطافت هوا، کاهش آلودگی صوتی، افزایش نفوذ پذیری خاک، کاهش سطح ایستایی و جذب گرد و غبار تاثیر دارند .

هرچند گیاهان و فضای سبز در روند زندگی انسانها به خصوص هنگام فراغت از کار و تکاپو و به جهت التیام اعصاب و روان آنان، نقش مؤثری دارند اما آنطور که تجربه نشان می دهد در صورتی که بدون کار کارشناسی و مطالعه ممکن است مشکلات آنها بیشتر از راحتی هایی باشد که برای شهروندان ایجاد می کنند.

این روزها و شاید بتوان گفت سالهای بسیار زیادی است که کنار دیوارهای سازمان بهزیستی شهر گچساران و سالن قدیمی بشارت این شهر انباشته از گیاهانی شده است که سالهاست به دیوارهای این سازمان خسارت وارد می کند و اگر روزی خبر از تخریب ، دیواری از این سازمان بشنویم دور از ذهن نخواهد بود.

برگزاری همایش مشترک ائمه جماعات،هیئت امناء،خادمین،فرماندهان پایگاه ها ،حوزه و مسئولین محلی برای رسیدگی به مشکلات در شهرستان هشترود
دنبال کنید

IMG_7390

هر ساله هر وقت به بهار نزدیک می شویم این تصاویر بیشتر دیده می شود و این نمای زیبایی نیست برای شهری که شهردارش فضای سبز را دوست دارد و هدفش تبدیل کردن این شهر به نگین سبز جنوب ایران است.

IMG_7388

 

IMG_7389

 

شهرکی با دیوارهای تخریب شده

در جایی دیگر از این شهر کمی دورتر ریزش و یا تخریب عمدی دیوار یکی از مجتمع های شهرک شهر گچساران درست است خسارتی به جان و مال مردم وارد نکرده است ولی بیت المال را که کمی تخریب کرده است.

شهرک در مسیر خط پانصد دستگاه و پشت پارک گل سابق گچساران قرار دارد. باکمال تاسف بی تفاوتی های ساکنین شهرک نسبت سرنوشت شهرک باعث شده است که دیوارهای آن تخریب شود .

 

IMG_7459 IMG_7460

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi