دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اصلاحیه آئین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو روی میزدولت

سیدمحمد نوابی رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: دولت، تدوین اصلاحیه آئین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو را در دستور کار قرار داده است. نوابی در پنجمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری در مرکز همایش های صدا و سیما افزود: این قانون در سال 1386 تصویب شد و برای اجرای آن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 21794
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۹:۳۳

کرونا :

اصلاحیه آئین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو روی میزدولت

سیدمحمد نوابی رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: دولت، تدوین اصلاحیه آئین نامه قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو را در دستور کار قرار داده است.

نوابی در پنجمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری در مرکز همایش های صدا و سیما افزود: این قانون در سال 1386 تصویب شد و برای اجرای آن باید آئین نامه اجرایی تدوین می شد اما این امر تا سال 1389 محقق نشد.

وی افزود: در سال 1389 آئین نامه ای برای این قانون تصویب شد که اجرایی نبود و به همین دلیل اجرای این قانون تاکنون معطل مانده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در آئین نامه پیشنهادی که بررسی آن در دولت در دستور کار قرار گرفته ، مواردی از جمله چارچوب خدمات، خدمات پس از فروش، شرایط و میزان پیش فروش ها، جرایم خواب خودرو، ارتقای نمایندگی ها لحاظ شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با مطرح شدن پیشنهاد انحلال سازمان حمایت، گفت: در تمام کشورها ساختارهایی وجود دارد که بازار را کنترل می کند.

۲۰۱۵۰۲۲۸۱۴۱۶۱۸-نوابی

نوابی با اشاره به بند 23 سیاست های اقتصاد مقاومتی که بر «شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری و روزآمدسازی شیوه های نظارت بر بازار» تاکید می کند، گفت: سازمان حمایت باید چابک و روزآمد شود اما اینکه اصلا چنین نهادی نداشته باشیم، اشتباه است.

وی همچنین به لزوم تغییر قوانینی در زمینه حمایت از مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه، در ارتباط با بیمه شخص ثالث، ما چهار ماه حرام داریم و شرکت های بیمه ای باید حق بیمه را چهار دوازدهم و هشت دوازدهم دریافت کنند اما اکنون شرکت های بیمه ای دوازده دوازدهم حق بیمه شخص ثالث را محاسبه می کنند.

سپاه در هر شهری نقطه منور آن شهر است
دنبال کنید

نوابی افزود: شرکت های بیمه شرایطی برای بیمه گذاران خودرو ایجاد کرده اند که بیمه گذاران برای از دست ندادن تخفیف ها، ترجیح می دهند خسارت ها را خود پرداخت کنند و از خدمات بیمه ای استفاده نکنند.

پنجمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری با حضور مدیران صنعت و تجارت کشور توسط انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان و گروه بین الملل پیشگامان، 12 بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما به کار خود پایان داد.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi