شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ستاره دیگری در آسمان رفیع شهدای شیعه

ستاره  دیگری در آسمان رفیع شهدای شیعه درخشیدن کرد تا پرتو هدایت افکند بر این خاک سیاه روی، تا جویندگان حقیقت را رهنمون سازد به سر منزل مقصود . درد رفتن نیکان روزگار، سخت جانکاه است اما عاشقان را این چنین آرامش داده اند که”  یَمْلَأُ الْأَرْضَ ‏ قِسْطًا وَعَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْمًا وَجَوْرًا ”

اختصاصی کرونا

کد خبر : 21304
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸

کرونا :

ستاره دیگری در آسمان رفیع شهدای شیعه

ستاره  دیگری در آسمان رفیع شهدای شیعه درخشیدن کرد تا پرتو هدایت افکند بر این خاک سیاه روی، تا جویندگان حقیقت را رهنمون سازد به سر منزل مقصود . درد رفتن نیکان روزگار، سخت جانکاه است اما عاشقان را این چنین آرامش داده اند که”  یَمْلَأُ الْأَرْضَ ‏ قِسْطًا وَعَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْمًا وَجَوْرًا ” و قامت رعنای هر شهیدی که بر زمین میفتد همچون حلقه وصلی نهضت سرخ حسین بن علی(ع) را به قیام مهدی موعود(عج) نزدیک مینماید .
اما شیعه از این غم ها کم ندیده است و آنچه این غافله را با همه ى کینه ورزی ها به سلامت نگاه داشته است در کنار شجاعت و غیرت ، عقلانیت بوده است لذا لازم است به چند نکته مهم عنایت داشته باشیم :
١- در حالی که جهان اسلام یکی از محنت بارترین ایام خود را میگذارند و چندین کشور اسلامی در آتش جهالت و کینه ورزی میسوزند دولت عربستان سعودی در اقدامی خلاف نظر فقهی همه مذاهب اسلامی شیخ باقر النمر رهبر شیعیان عربستان را به همراه تعدادی از یارانش به شهادت رساند و این رفتار غیر انسانى و غیر اسلامى دولت آل سعود که از این دست جنایات وحشینانه در کارنامه ى سیاه خود دارد هرگز دور از انتظار نبود.
٢- بی شک آنچه امروز در سرزمین وحی دست به چنین جنایاتی میزند، وهابیت خالی از تفکری است که فقط پشت اسم سنت پیامبر اکرم (ص) پنهان شده است و گرنه دامان فقهای ارجمند اهل سنت از تایید این چنین اقدامات ددمنشانه ای منزه است. لذا بر تمامی شیعیان فرض است که در این برهه حساس در دام تبلیغات تفرقه افکنانه نیفتند و خدای ناکرده ولو حتی با نگاه خود، برادران و خواهران اهل سنتمان را نیازارند که آنان نیز قطعا با ما در این غم شریکند.
٣- در این مقطع بی شک دستگاه دیپلماسی کشورمان باید با استفاده از توان رایزنان فرهنگی، اندیشمندان مسلمان، دانشجویان و به طور کلی تمامی ظرفیت های  مردمی در فضایی بدون هیجان و با ادبیاتی منطبق بر ادبیات رایج سیاسی جهان، نخبگان و اندیشمندان جهان را از این خشونت دولتی آگاه ساخته و هزینه این اقدام عصر جاهلی دولت سعودی را از طریق فشار افکار عمومی جهان افزایش دهد.
۴- بر نخبگان، اندیشمندان، دانشجویان و عموم اصحاب فکر و فرهنگ لازم است که با تمام توان خود جهت تبیین چهره واقعی اسلام در مقابل چهره تکفیری آن بکوشند تا عموم مسلمین و سایر ادیان با شعار اصلی اسلام ناب محمدی(ص) که همان عدم تفرقه میان ادیان الهی بشر است آشنا شده و همه برادرانه دست در دست هم نهاده، برای جهانی عاری از خشونت و افراطی گری تلاش کنیم به امید روزی که پرچم عدالت بر بلندای قله جهان در اهتزار درآید و ابناء بشر با کرامت و احسان در کنار یکدیگر زیست کنند.
در آخر ما نیز با تأسی بر امام عزیزمان اینچنین میگوییم که “سلام بر حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را به دم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند”

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi