شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

همایش فضای مجازی و آسیبهای اجتماعی در گچساران برگزار شد

همایش فضای مجازی و آسیبهای اجتماعی با هدف شناسایی فرصتها و تهدیدهای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و نقش آن در تامین امنیت و ارتقای آگاهی و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش ،مدیر آموزش و پرورش شهرستان در سالن دبیرستان پسرانه شهید جهان آرا برگزار شد. در این همایش که حاج زارع

اختصاصی کرونا

کد خبر : 21176
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲

کرونا :

همایش فضای مجازی و آسیبهای اجتماعی در گچساران برگزار شد

همایش فضای مجازی و آسیبهای اجتماعی با هدف شناسایی فرصتها و تهدیدهای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و نقش آن در تامین امنیت و ارتقای آگاهی و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش ،مدیر آموزش و پرورش شهرستان در سالن دبیرستان پسرانه شهید جهان آرا برگزار شد.

در این همایش که حاج زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در آن حضور داشت ، بر سیاست کاهش آسیب در سال تحصیلی جاری اشاره نمود و به این نکته اذعان داشت: که برای تحقق این سیاست اولویت دار که ضرورتی اجتناب ناپذیر است همه باید با اهتمام بیشتر و بهره مندی از همه ظرفیت ها برای افزایش پوشش خدمات پیشگیری و تحقق اهداف کمک نماییم. وی در ادامه اذعان داشت: فضای مجازی یک فرصت هست و باید از آن درست استفاده کرد.

فضای مجازی مخلوق ما است ،‌پس باید در خدمت ما باشد . این فضا را باید با شناخت کامل از آن درست مدیریت کرد.

وی افزود: خانواده ها نقش مهمی در جهت کاهش آسیب های نوپدید ناشی از فضای مجازی دارند به طوری که با برخورد درست با جوانان و معرفی آسیب های این فضا و و پیامدهای ناشی از آن ،شرایط را به گونه ای فراهم آورند تا فرزندانشان فقط از اثرات مثبت این فضا بهره مند شوند ,والدین همانطور که فرزندان خود را در فضای واقعی کنترل می کنند در فضای مجازی هم باید بر آنها نظارت داشته باشند.

سید ظهیرالدین پورالحسینی مدیر  آموزش و پرورش  گچساران افزود: در حال حاضر جامعه ما با گسترش تکنولوژی و دسترسی آسان به اطلاعات از طریق فضای مجازی روبرو است به طوری که امکان مقابله با آنها وجود ندارد و ما نمی توانیم مانع آن شویم بلکه باید کاری کنیم که این تکنولوژی ها آثار منفی بر جامعه و جوانان نداشته باشد.

وی افزود: افزایش تکنولوژی ناشی از فضای مجازی مانند اینترنت، ماهواره و تلفن همراه هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید و چنانچه از این تکنولوژی ها استفاده درستی کنیم و برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم تبدیل به فرصت می شود و در غیر این صورت تهدیدی جدی خواهند بود. سرعت، جذابیت، تنوع دامنه انتشار، حجم بالا، خنثی و پنهان بودن از جمله ویژگی های فضاهای مجازی است که می تواند تهدیدی برای جوانان به خصوص دانش آموزان ما به حساب آید و روز به روز آنان را در بر می گیرد.

وی در ادامه به صورت مصداقی به بررسی جرایم اینترنتی پرداخت و در ادامه گفت: فضای مجازی تاثیرات آگاهانه و ناآگاهانه بسیاری بر روی کودکان و نوجوانان می گذارد که در جهان بینی ، هنجارها و ارزش ها ، عقاید ، باورها و الگوها ی آنها موثر است ، و تاثیرت ناآگاهانه به مراتب بیشتر از تاثیرات آگاهانه است .

DSCF7970

در پایان همایش کارگاه آموزشی آگاه سازی توسط پلیس فتا استان برگزار شد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi