یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳

حادثه طبیعی در دوگنبدان بیاید از ساختمان شهرداری تنها تابلویش باقی می‌ماند

شهردار دوگنبدان با بیان اینکه نمای ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد و حادثه‌ساز است، گفت: در صورت بروز حوادث طبعی در گچساران از ساختمان شهرداری دوگنبدان تنها تابلویی می‌ماند. اردوان زینل‌زاده ظهر امروز در  نخستین همایش استانی سازه‌های امن و استحکامات شهرسازی و معماری کهگیلویه و بویراحمد در گچساران، اظهار کرد: بحران به هر حادثه‌ای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 19899
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۹:۱۳

کرونا :

حادثه طبیعی در دوگنبدان بیاید از ساختمان شهرداری تنها تابلویش باقی می‌ماند
شهردار دوگنبدان با بیان اینکه نمای ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد و حادثه‌ساز است، گفت: در صورت بروز حوادث طبعی در گچساران از ساختمان شهرداری دوگنبدان تنها تابلویی می‌ماند.

اردوان زینل‌زاده ظهر امروز در  نخستین همایش استانی سازه‌های امن و استحکامات شهرسازی و معماری کهگیلویه و بویراحمد در گچساران، اظهار کرد: بحران به هر حادثه‌ای اعم از انسانی و طبیعی گفته می‌شود که احتمال رخ دادن آن بر اثر مسائلی از جمله سیل، زلزله و جنگ همواره وجود دارد.

وی با بیان اینکه در زمان وقوع بحران داشتن آمادگی دستگاه‌ها و ادارات محتلف دولتی و غیردولتی بسیار مهم است، افزود: این امر ضرورتی حیاتی محسوب می‌شود که باید در سطح گچساران نیز در این خصوص اقدام شود.

شهردار دوگنبدان با بیان اینکه در امر پدافند غیرعامل نیازی به وجود دست انسان نیست، گفت: در این خصوص باید عملکرد به گونه‌ای باشد که در زمان وقوع حادثه یا رویدادی نیاز به فعالیت و نقش انسانی باشیم؛  یعنی باید شرایط از قبل اماده و لحاظ شده باشد.

زینل‌زاده پدافند غیرعامل را چینش و تمهیدات محیطی عنوان کرد و افزود: پدافند غیرعامل چینشی بوده که توانایی دفاع لحاظ شده را در هنگام بروز حمله یا حوادث عیر پیش‌بینی شده به ما بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت لحاظ شدن ایمنی و استاندارد در ساخت و سازها گفت: به عنوان مثال نمای استانداری کهگیلویه و بویراحمد که دارای طرح آلومینیوم بوده و نماد حرکت کهگیلویه و بویراحمد در عکلکرد غیر پدافند عاملی بودن است.

زینل‌زاده ادامه داد: نمای ساختمان استانداری کهگیلویه و بویراحمد که از شیشه و آلومینیون تشکیل شده به سهولت قابل ریزش و پرتاب بر اثر سوانح از جمله ترکیدگی ناشی از نشت گاز است.

کانون‌های مساجد شهرستان گچساران ساماندهی می‌شوند
دنبال کنید

شهردار دوگنبدان یادآور شد: مراکز و تأسیساتی در مراکز شهری استان وجود دارد که حفاظت از آن در لایه‌های سلسله مراتبی از پدافند غیرعامل به عنوان نخستین اولویت باید در نظر گرفته شود.

زینل‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در حوزه شهری دوگنبدان گفت: معابر شهری و فضاهای کم‌عرض در این شهر ما را در زمان وقوع حوادث از جمله اطفاء حریق با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: به عنوان مثال در منطقه حد فاصل خیابان بلادیان تا بلوار ولی‌عصر در خصوص کمک‌رسانی در زمان بروز اتفاقات با مشکل روبرو هستیم.

زینل‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در صورت بروز حوادث طبیعی نخستین ساختمانی که در گچساران از بین می‌زود، شهرداری دوگنبدان است، یادآور شد: در صورت بروز حوادث طبیعی در این شهرستان از ساختمان شهرداری دوگنبدان مانند شهرداری منجیل تنها تابلویی باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: شهرداری دوگنبدان دستگاهی بوده که در زمان وقوع حوادث و سوانح باید امدادرسانی کند اما این وضعیت در صورت وقوع حوادث طبیعی قطعا ایجاد می‌شود.

شهردار دوگنبدان معتقد است که در خصوص مسائل و مشکلات موجود  در حوزه پدافند غیرعامل باید از امروز چاره‌اندیشی شود.

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi