چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

عاشورا تقابل تمامی فضایل در برابر تمامی رذایل است

حضرت آیت الله ملک حسینی ضمن تسلیت ایام شهادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب و یاران وفادار آن حضرت در واقعه کربلا ، گفت : در فراز پایانی زیارت عاشورا ، سه عامل گامهای صدق ، ثباق قدم و همراهی با حسین بن علی(ع) کلید واژه هایی هستند که به ما این فرصت را می

اختصاصی کرونا

کد خبر : 19235
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۶:۳۴

کرونا :

عاشورا تقابل تمامی فضایل در برابر تمامی رذایل است

حضرت آیت الله ملک حسینی ضمن تسلیت ایام شهادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب و یاران وفادار آن حضرت در واقعه کربلا ، گفت : در فراز پایانی زیارت عاشورا ، سه عامل گامهای صدق ، ثباق قدم و همراهی با حسین بن علی(ع) کلید واژه هایی هستند که به ما این فرصت را می دهد که در صف حسینیان قرار بگیریم.
ایشان دو عنصر گامهای صدق و ثابق قدم را عامل ایجاد تمدن حسینی دانست که توانست بر زمان سوار شود و تمامی تاریخ را در برگیرد و افزود : سومین عنصری که عاشورا را به یک عاشورای تاریخی تبدیل کرد و نه یک عاشورا در تاریخ ، عنصر ایثار و شهادت بود.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: عاشورا تقابل تمامی فضایل در برابر تمامی رذایل است و هیچ فضیلتی نبود که امام حسین (ع) و یارانش نداشته باشند و هیچ پستی و رذیلتی نبود مگر اینکه از یزید بروز کرد.
وی رمز جاودانگی و پایداری عاشورا را توحید ، پذیرش ولایت و حاکمیت خداوند ، فرهنگ ایثار و شهادت ، بصیرت ، غیرت و همیت ، صبر و تحمل و پیوندخوردن با عاطفه فطری انسان تلقی کرد .
ایشان در پایان سخنان خود بر لزوم مطالعه عمیق واقعه عاشورا برای آگاهی کامل از چرایی و چگونگی آن تاکید کرد و افزود : عاشورا تجسم دستورات قرآنی است . قرآن پیام است و عاشورا تحقق پیام ، و اگر مطالعه ما همراه با تدبر و تفکر عمیق باشد ، زندگی ما را متحول خواهد کرد .
این مراسم با حضور مدیرعامل ، مدیران ، روسا و جمع کثیری از کارکنان شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران از سوی شورای فرهنگی شرکت در نمازخانه اداره مرکزی برگزار شد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi