جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

«ندای ایرانیان» اصلاح‌طلب‌ترین تشکل سیاسی امروز ایران است

نشست روسای شاخه جوانان شعب حزب ندای ایرانیان با حضور روسا و نمایندگان ۲۱ استان برگزار شد. دکتر صادق خرازی  ضمن تسلیت فرارسیدن ایام جان سوز ماه محرم تصریح کرد: اینکه ما در عرصه سیاست، باید به جوانان میدان دهیم تا آن‌ها کنشگران و حتی هدایتگران این عرصه باشند نه فقط در حرف و در غالب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 19077
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰

کرونا :

«ندای ایرانیان» اصلاح‌طلب‌ترین تشکل سیاسی امروز ایران است

نشست روسای شاخه جوانان شعب حزب ندای ایرانیان با حضور روسا و نمایندگان ۲۱ استان برگزار شد. دکتر صادق خرازی  ضمن تسلیت فرارسیدن ایام جان سوز ماه محرم تصریح کرد: اینکه ما در عرصه سیاست، باید به جوانان میدان دهیم تا آن‌ها کنشگران و حتی هدایتگران این عرصه باشند نه فقط در حرف و در غالب شعار که باید در میدان عمل به عنوان یک ابتکار عمل مطرح گردد.
خرازی با اشاره به حدیث نبوی «إنما بعثت لأتمم مکارم الأخلاق» اظهار داشت: با وجود این نوع احادیث و همچنین تصریحات قران کریم پی می بریم که علت بعثت و همچنین خاتمیت ایشان در پیغمبری نه به دلیل از طایفه قریش بودن، نه به خاطر تعلق داشتن به خانواده بزرگ عرب، نه به سبب همسر ثروتمند یا ظاهر مردانه زیبا داشتن که تنها به این دلیل بود که پیامبر به آنچنان جایگاهی رسید که مظهر اخلاق محسوب می‌شد و به عبارتی دیگر اخلاق در قامت ایشان تجلی پیدا می‌کرد.
وی تاکید کرد: بر همین اساس  آنچه که باید در کار تشکیلاتی بیش از همه در نظر بگیریم رعایت اخلاق تشکیلاتی است. مطمئن باشید، هر قدرت، ثروت و امکانات و ویژگی‌هایی که در آن اخلاق حاکم نباشد، کاخ بلند قدرت و ثروت و … نمی‌تواند ماندگار و استوار باشد. مانایی و ماندگاری در تجربه تاریخی انسان‌ها به رعایت حدود اخلاقی و فضیلت‌های ذکر شده در قران و احادیث بسته است.

«ندای ایرانیان» اصلاح‌طلب‌ترین تشکل سیاسی امروز ایران است 7

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: آنچه که سیر زندگی پیامبر و معصومین برآمده آن است که این بزرگواران در برابر هجمه‌های گسترده بی اخلاقی، بی اخلاقی متقابل را روا ندانستند و همچنان بر اصول خود پایمردی کردند؛ و اصولا همین صبر و تحمل بود که آنها را به اسطوره بدل کرد. بدترین اهانت و توهین‌ها به پیامبر روا داده شد، ولی پیامبر با خودسازی دربرابر این بی‌اخلاقی‌ها مقاومت کرد.

وی تاکید کرد: نتیجه آن شد که اسلام به عنوان  دین سلم و سلام و صلح و مدارا جای خود را باز کرد و اصولا رسالت پیامبر هم برای بنا کردن این دین الهی برپایه صبر و کیبایی بود.
مشاور ارشد سید محمد خاتمی با یادآوری حوادث غم بار عاشورا همچنین بیان داشت: حسین بی علی(ع) تا آخرین لحظه کوچکترین بی اخلاقی مرتکب نشد و تا اخرین لحظه گروه مقابل را به صلح، اخلاق و اسلام دعوت می‌کرد.

اما برخی قرائت‌هایی که ارائه می‌شود، دقیقا خلاف و نقطه مقابل این برداشت است؛ واگر نه که کاخ مظلومیت حسین (ع) ادامه پیدا نمی‌کرد!

«ندای ایرانیان» اصلاح‌طلب‌ترین تشکل سیاسی امروز ایران است 8

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با طرح این پرسش که ” ما با تاسیس حزب در پی چه چیزی بودیم و چرا برای تاسیس ان به سراغ بزرگان نرفتیم؟ ” تصریح کرد: ما می‌خواستیم یک حزبی به وجود بیاید که در این حزب جوانان بتوانند برگه گردان سیاست امروز ایران باشند. دولتی از حضور جوانان در بدنه خود سوء استفاده کرد، اما ایا پس از آن باید به پیر سالاری روی بیاوریم؟ مگر این جوانان نبودند که در جبهه های جنگ سرسختانه دربرابر دشمن مقاومت کردند؟

پیام تسلیت باشگاه نفت و گاز گچساران به غلامرضا تاج گردون
دنبال کنید

وی خاطر نشان ساخت: جوانان، ثروت کشور محسوب می‌شوند و هر جامعه که از تعداد بیشتری از جوانان بهره مند باشد، ثروتمندتر است. الان یکی از مخاطرات کشورمان آن است که جامعه از حالت فربه جوانی خودش با شعار کنترل موالید دور شده است. همه جهان در حال حاضر نسبت به خطر زوال و نابودی خانواده هشدار داده و به سمت افزایش تولید مثل حرکت می‌کنند.

«ندای ایرانیان» اصلاح‌طلب‌ترین تشکل سیاسی امروز ایران است 9

دکتر صادق خرازی همچنین با به عدم تطابق فعل و قول جان غرب در مقاطع مختلف زمانی اشاره کرد و گفت: در جنگ بالکان یعنی در زمانی که شعار حقوق بشر غربی‌ها گوش فلک را کر کرده بود، ان‌ها دست به نسل کشی مسلمانان در بوسنی، کرواسی و … زدند. دقیقا در جاهایی که جمعیت مسلمانان رو به افزایش بود، این حوادث ناگوار علیهشان نازل شد. این درحالی است که در کنفرانس بورکسل و مجامع رسمی و غیر رسمی، اروپاییان سعی دارند تا نخبگان کشورهای دیگر را جذب خود کنند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما در حزب این است که جوانان پرانرژی روی پای خود بایستند. اگر می خواهید سرشت و سرنوشت فرزندانتان را نقشی ارمانی بزنید، کار حزبی و تکیلاتی را جدی بگیرید. یکی از کارهای ما این است که چهره‌های جوان را برای مجلس بیاوریم. اگرچه رای نیاورند، ولی لااقل برای دور بعدی چهره سازی شده‌اند. جوانان سرمایه های اصلی و واقعی یک تشکیلاتند. بعد از سال ۸۸ که جرقه تشکیل حزب ندای ایرانیان خورد، هیچ حزب و تشکیلاتی رمق برپایی مجدد را نداشت و احزاب و تشکل ها در اوج lهجوریت قرار داشتند. اما همین جوانان آنقدر پیگیری و تلاش کردند تا پروانه حزب را گرفتند.
«ندای ایرانیان» اصلاح‌طلب‌ترین تشکل سیاسی امروز ایران است 10

عضو هیئت موسس حزب ندای ایرانیان همچنین خاطر نشان ساخت: «ندای ایرانیان» اصلاح‌طلب ترین تشکل سیاسی امروز ایران است؛ نه از اصلاحات عبور می‌کنیم و نه از شعارهایمان و نه حاضریم که مبانی اصلاح‌طلبانه خود را با هیچ چیز دیگری معاوضه کنیم. اصلاح طلبی فقط یک شعار نیست، بلکه یک جریان ۲۰۰ ساله تاریخی است که شخصیتی های بسیار بزرگی را در دل خود پرورانده است.

امضا یک تفاهمنامه همکاری
دنبال کنید
وی افزود: عدالت، آزادی و توسعه همه مفاهیمی هستند که در دل اصلاح‌طلبی جای دارند و مهم ترین هدف اصلاح طلبی عینیت بخشیدن به حقوق شهروندی بوده است. مطالبات هم البته باید از راه های قانونی خود بیان شود؛ کارهای کف خیابانی و خارج از اصول مورد قبول نیست.
«ندای ایرانیان» اصلاح‌طلب‌ترین تشکل سیاسی امروز ایران است 11

خرازی در پایان با یاداوری دوره های ریاست جمهوری کشورمان تصریح کرد: تاثیر جوانان در همه امور کشور پیداست. اینکه علی رغم خواست قدرت، در سال ۷۶ دوم خرداد پدید امد و بازهم در سال ۹۲، علی رغم میل قدرت مطلقه، آقای روحانی سر کار آمدند. دولت احمدی نژاد در هر کاری تصرف کرد و همه ارزش های اخلاقی را نابود کرد که برای برگرداندن ان باید ۱۰ ها سال تلاش کنیم.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi