شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری علنی دادگاه‌ها منع قانونی ندارد

اسفنانی: برگزاری علنی دادگاه‌ها منع قانونی ندارد سخنگوی کمیسیون قضایی حقوقی مجلس گفت: برگزاری علنی دادگاه‌ها منع قانونی ندارد. محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی حقوقی با بیان اینکه براساس قانون اساسی و آیین دادرسی کیفری اصل بر علنی بودن تمامی دادگاه‌هاست، اظهار داشت: البته با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 19027
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۵:۱۴


اسفنانی:


برگزاری علنی دادگاه‌ها منع قانونی ندارد


سخنگوی کمیسیون قضایی حقوقی مجلس گفت: برگزاری علنی دادگاه‌ها منع قانونی ندارد.


محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی حقوقی با بیان اینکه براساس قانون اساسی و آیین دادرسی کیفری اصل بر علنی بودن تمامی دادگاه‌هاست، اظهار داشت: البته با استناد به قواعد فقهی، هیچ قاعده‌ای نیست که استثناء نپذیرد.


نماینده فریدون‌شهر، فریدون و چادگان تصریح کرد: علنی بودن دادگاه‌ها از جمله مواردی است که استثناهای آن از اصلش فراتر رفته، لذا وجود استثناها تصور الزام غیرعلنی بودن دادگاه‌ها را در افکار عمومی به‌وجود آورده است.


وی با تاکید براینکه برخی استثناها مختص تصمیم دادیارها، قاضی‌ها و بازپرس‌ها مبنی بر چگونگی برگزاری دادگاه‌هاست، افزود: مجلس شورای اسلامی نیز محدودیت زیادی در زمینه علنی و یا غیرعلنی بودن دادگاه‌ها قرار نداده است.


سخنگوی کمیسیون قضایی حقوقی مجلس با اشاره به اینکه برخی برگزاری دادگاه‌ مفسدان اقتصادی را به صورت علنی نوعی ابزار مقابله با مفاسد می‌دانند، خاطرنشان کرد: در صورت تمایل قوه قضاییه نسبت به این موضوع می‌تواند لایحه‌ای را با این مضمون به مجلس ارائه کند و قطعاً مورد استقبال نمایندگان قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/


منبع: 
باشگاه خبرنگاران

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi