سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

نهیب رهبری درخصوص حکام عربستان ازروی میزنیروهای مسلح برداشته نشود

محمد دهقان با بیان اینکه پیش از این نیز در ابتدای اعلام فاجعه منا در مصاحبه ای پیش بینی کردم که احتمال اینکه حجاج ما ربوده شده باشند و با اهداف امنیتی تحویل صهیونیست ها شده باشند، وجود دارد گفت: در آن زمان برخی مسئولان اعلام کردند این فاجعه به علت بی تدبیری

اختصاصی کرونا

کد خبر : 19016
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۳:۴۷

محمد دهقان با بیان اینکه پیش از این نیز در ابتدای اعلام فاجعه منا در مصاحبه ای پیش بینی کردم که احتمال اینکه حجاج ما ربوده شده باشند و با اهداف امنیتی تحویل صهیونیست ها شده باشند، وجود دارد گفت: در آن زمان برخی مسئولان اعلام کردند این فاجعه به علت بی تدبیری حکام عربستان روی داده است و مسئله ربودن را منتفی دانستند.

نماینده مردم چناران و طرقبه افزود: هر چه از این فاجعه می گذرد احتمال اینکه عربستان یک توطئه صهیونیستی را اجرا کرده باشد، قوی‌تر می شود و علائم موجود نشان می دهد فاجعه منا صرفا بی تدبیری نبوده است.

وی با بیان اینکه اقدامات و کوتاهی های رژیم عربستان در مدیریت فاجعه منا پاسخی ندارد، ادامه داد: اولین سوال این است که چرا آنها راه حجاجی را که سیل وار به سمت رمی جمرات می رفتند را بستند؟ دومین سوال این است که زمانی که دیدند ازدحام حاجیان موجب مرگ آنها می شود، چرا راه آنها را باز نکردند؟

دهقان ادامه داد: سومین سوال این است که چرا بعد از آنکه این حادثه اتفاق افتاد و حجاج روی هم افتادند که موجب خفگی آنها شد، هیچ کس به کمک آنها نیامد؟

عضو هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: شاهدان عینی این فاجعه می گویند ماموران سعودی ایستاده بودند و فاجعه را نظاره می کردند.

چهارمین سوال این است که چرا برای کاهش ابعاد فاجعه، روی جمعیتی که به صورت فشرده هر لحظه انبوه تر می شدند، به وسیله هلی کوپتر یا هر وسیله دیگری آب نپاشیدند؟

نماینده مردم چناران و طرقبه اظهار داشت: پنجمین سوال این است که چرا حجاج را زنده زنده در کاورهای مرگ جا دادند و به سردخانه‌ها بردند که موجب شد برخی حجاج که زنده بودند، به سردخانه ها انتقال داده شوند.

تنها دستاورد وام ۸۰ میلیونی مسکن،‌رکود اقتصادی و ناامیدی از دولت است
دنبال کنید

وی ادامه داد: ششمین سوال این است که چرا جنازه ها را در ساعات اولیه که امکان شناسایی آنها فراهم بود، تحویل ندادند. این امر موجب شد که صدها نفر مفقود در بین حجاج وجود داشته باشد و صدها خانواده در عالم اسلام منتظر بازگشت پیکر حاجیان خود هستند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: شما می خواستید جنازه ها را یکجا دفن کنید تا کسی از تعداد و هویت کشته شدگان مطلع نشود و متوجه نشود شما چه افرادی را تحویل رژیم صهیونیستی داده اید.

دهقان گفت: چرا در میان جنازه های یافته شده برخی سرداران سپاه و دیپلمات های ایرانی مانند آقای رکن‌آبادی حضور ندارند؟

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: آقای رکن‌آبادی اطلاعات زیادی در مورد حزب الله لبنان، فلسطین و مسائل منطقه داشت و این احتمال که آقای رکن‌آبادی و سرداران سپاه ربوده شده باشند، وجود دارد.

دهقان گفت: رژیم آل سعود برخی از فرماندهان ارشد عراق را ربوده است و بعد از شکنجه و کشته شدن آنها زیر شکنجه، جنازه هایشان را میان جان باختگان منا قرار دادند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس این اقدام رژیم سعودی را نشانه ای از توطئه ها صهیونیستی و اهداف امنیتی فاجعه منا خواند و اظهار کرد: رژیم آل سعود در راستای منافع رژیم صهیونیستی و کمک به داعش برای مقابله با جبهه مقاومت این اقدام را انجام داده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه مسئولان کشور عربستان از مناسک حج در راستای دستیابی به مقاصد امنیتی و اهداف رژیم صهیونیستی و وهابی ها سوءاستفاده کردند و باید پاسخگو باشند.

دهقان ادامه داد: حتی در صورت پیدا شدن مفقودان نیز نمی توان این احتمال را نادیده گرفت.

وزارت ارشاد تمامی هزینه های درمانی یک موسیقی دان بلوچ را تقبل کرد
دنبال کنید

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: تمام مفقودان ما باید پیدا شده و به کشور بازگردانده شوند. چه بسا افرادی که ربوده شده اند، کشته شده و بعد همراه با سایر پیکرها به ایران بازگردند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: وزارت خارجه نباید با این موضوع با سستی برخورد کند. عربستان با انجام این فاجعه  عزت ایران را زیر سوال برده و به آبرو و حیثیت حج و جهان اسلام لطمه بزند.

دهقان گفت: اولین احتمال این است که رژیم عربستان، توطئه صهیونیستی و داعشی را با بی تدبیری انجام داده و موجب شده است تعداد کشته شدگان فاجعه بیش از حد معمول که این توطئه نیاز داشت، افزایش یابد.

وی ادامه داد: احتمال دوم این است که افزایش تعداد کشته ها در راستای پنهان کردن سرنخ ها در برنامه رژیم صهیونیستی و آل سعود قرار داشته زیرا هر چه تعداد کشته ها افزایش یابد، احتمال اینکه توطئه لو برود، کمتر است و برای صهیونیست ها، داعشی ها و رژیم عربستان، جان مسلمانان مهم نیست.

دهقان گفت: رفتار صهیونیست ها در فلسطین و رفتار داعشی ها در عراق و سوریه نشان می دهد که اینها برای جان مسلمانان کمترین اهمیتی قائل نیستند.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: دولت و وزارت خارجه باید به صورت جدی پیگیر شناسایی مفقودین فاجعه منا باشند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: هرمفقودی که جنازه اش پیدا نشود، این تلقی وجود دارد که رژیم صهیونیستی و عربستان آنها را ربوده است و باید زنده تحویل ایران داده شود.

دهقان در پایان تصریح کرد: نهیب مقام معظم رهبری در مورد حکام عربستان نباید از روی میز نیروهای مسلح برداشته شود./

انتهای پیام

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi