سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به جنایت جنگی در یمن حتی سرفه نکرد

نقوی حسینی: شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به جنایت جنگی در یمن حتی سرفه نکرد عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش اخیر سازمان عفو بین الملل در خصوص تایید جنایت جنگی در یمن از سوی متحدان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18930
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۳:۳۶


نقوی حسینی:


شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به جنایت جنگی در یمن حتی سرفه نکرد


عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش اخیر سازمان عفو بین الملل در خصوص تایید جنایت جنگی در یمن از سوی متحدان سعودی تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل مسئول رسیدگی به این موضوع است اما اعضای آن در واکنش به این جنایت حتی سرفه هم نکردند.


 


سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه روزانه شاهد کشته شدن مردم یمن هستیم، اظهار داشت: روزانه تعداد زیادی از زنان و کودکان یمنی کشته می شوند. هر روز شاهد کشتار بی رحمانه زنان و کودکان بی پناهان هستیم که شرونده عادی محسوب می شوند.


نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس نهم شورای اسلامی ا تاکید بر اینکه کشتار مردم بی گناه و بی پناه  شهروندان عادی جنایت علیه بشریت محسوب می شود، توضیح داد: زمانی در جنگ، درگیری و جبهه، نظامی‌ها با هم می جنگند و کشته می شوند، اما زمانی که به عمد شهروندان را می کشند، مدارس و بیمارستان ها را مورد هدف قرار می دهند جنایت جنگی رخ می دهد.


وی ادامه داد: در یمن جنایت جنگی رخ داده است و باید نهادهای بین المللی گزارشهای متعددی تهیه کنند که به صورت سند در نهادهای بین المللی مطرح شود تا بتوانند مانع ادامه جنایت در حق بشریت شوند.

تاکید دکتر روحانی در همایش اقتصاد مقاومتی بر نقش سفرا و استانداران در روابط منطقه ای
دنبال کنید


نقوی حسینی توضیح داد: مطابق منشور شورای امنیت سازمان ملل متحد، تامین صلح و عدالت در جهان بر عهده این نهاد بین المللی است و باید با هر عاملی که در حق بشیریت دست به جنایت می زند برخورد کنند.


عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه شورای امنیت سازمان ملل باید با صدور قطعنامه ها برای عربستان مانع جنایت جنگی در یمن شوند تاکید کرد: این شورا در حالی برای وضعیت مردم یمن حتی سرفه نکردند که برای ایرانی که تاکید دارد صلاح هسته ندارد و نخواهد ساخت شش قطعنامه ظالمانه صادر کردند.


به گزارش خبرنگار خانه ملت سازمان عفو بین‌الملل با تأکید بر ارتکاب جنایات جنگی در یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی، خواستار تعلیق فروش تسلیحات به اعضای این ائتلاف شد.


این سازمان در گزارش خود استفاده ائتلاف از «بمب‌های خوشه‌ای ممنوعه» در بمباران صعده را تایید و تأکید کرد که درباره زمانی ماه مه تا جولای و در جریان ۱۳ حمله هوایی به این استان با بمب‌های خوشه‌ای، حدود یکصد غیرنظامی از جمله ۵۹ کودک کشته شدند.


در بخشی از این گزارش آمده است نیروهای ائتلاف سعودی به جان غیرنظامانیان بی‌توجه هستند. نیروهای ائتلاف بارها به منازل شهروندان یمنی حمله کرده‌اند بدون اینکه شواهدی دال بر نظامی بودن این اهداف وجود داشته باشد./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi