چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

یک‌هزار و ۱۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبرسانی می‌شود

فرماندار گچساران گچساران گفت: با اتمام فازهای یک و دو پروژه آبرسانی به دشت لیشتر یک‌هزار و ۱۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبرسانی می‌شود. عبدالرحیم رحیمی در جلسه کارگروه کشاورزی این شهرستان شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مسئولان در راستای خدمت به مردم اظهار کرد: خدمت‌رسانی به مردم از مهم‌ترین اولویت‌های

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18781
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۶:۳۱

کرونا :

یک‌هزار و ۱۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبرسانی می‌شود

فرماندار گچساران گچساران گفت: با اتمام فازهای یک و دو پروژه آبرسانی به دشت لیشتر یک‌هزار و ۱۳۳ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبرسانی می‌شود.
عبدالرحیم رحیمی در جلسه کارگروه کشاورزی این شهرستان شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مسئولان در راستای خدمت به مردم اظهار کرد: خدمت‌رسانی به مردم از مهم‌ترین اولویت‌های کاری مسئولان بوده که در این راه با تمام توان و انرژی تلاش و کوشش می‌کنیم.
رحیمی با بیان اینکه گچساران به دور از هرگونه شعارگرایی یکی از قطب‌های مهم و حیاتی کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: مسئولان جهاد کشاورزی در گچساران باید نسبت به گسترش و احیای هر چه بیشتر صنعت کشاورزی تلاش کرده تا این شهرستان به جایگاه اصلی و ویژه خود در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد دست یابد.
رئیس گارگروه توسعه بخش کشاورزی تأکید کرد: گچساران به لحاظ داشتن موقعیت مطلوب خاک و هوای مناسب می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های بیشتر و تخصصی‌تر در حوزه کشاورزی و تولید محصولات مرغوب و باکیفیت به رتبه‌های بالاتر از شرایط کنونی قرار گیرد.
رحیمی با اشاره به برخی اقدامات در بخش کشاورزی گچساران که وی آنها را اتفاقاتی خوب عنوان کرد، افزود: علی‌رغم خشکسالی‌ها و مشکلات فرا روی بخش کشاورزی گچساران اقدامات خوبی با همدلی و تعامل مسئولان صورت گرفته که این همدلی و همزبانی برای حل مشکلات بخش کشاورزی اتفاق مبارکی و سبب خیر و برکت برای استان می‌شود.

فرماندار گچساران در ادامه آبرسانی به دشت امامزاده جعفر (ع) از رودخانه زهره را پروژه‌ای بزرگ و تأثیرگذار در گچساران دانست و گفت: با اشاره به آبرسانی به زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر (ع) ،پمپاژ آب‌رسانی به زمین‌های کشاورزی دژ سلیمان و لیشتر خاطرنشان کرد: آبرسانی به دشت امامزاده جعفر (ع) که در حال تست و مراحل آزمایشی در نقاط مختلف این پروژه است در حال اتمام بوده که امید است با بهره‌برداری از آن شاهد تحولی چشمگیر در بخش کشاورزی گچساران هستیم.
رحیمی ادامه داد: پروژه پمپاژ آب اراضی دژ‌سلیمان نیز به اتمام رسیده که در جلسه دیگری مشکلات و مسائل آن با حضور اداره منابع آب و جهاد کشاورزی بررسی خواهد شد.
فرماندار گچساران با بیان اینکه پروژه آبرسانی به  دشت لیشتر نیز یکی از پروژه‌های مهم بخش کشاورزی این شهرستان است، افزود: در راستای تسریع در اتمام این پروژه طراحی آن در دو فاز صورت گرفته است.
وی یادآور شد: فاز نخست پروژه آبرسانی به دشت لیشتر به صورت بارانی بوده که ۴۳۰ هکتار از اراضی لیشتر را در بر می‌گیرد.
رحیمی عنوان کرد: در این خصوص طرح یکسان‌سازی کشت پیشنهاد شده که کشاورزان این منطقه با اجرای این طرح می‌توانند از این طرح برای کشت محصول مشترک استفاده کنند.
فرماندار گچساران ادامه داد: فاز دوم این پروژه به صورت آبرسانی قطره‌ای پیش‌بینی شده که در حال حاضر ۱۰۰ هکتار از اراضی این فاز آماده آبرسانی است.
رحیمی تصریح کرد: در این فاز پیش‌بینی آبرسانی به ۶۸۸ هکتار از اراضی دشت لیشتر  در دستور کار قرار دارد.

IMG_2589 [1024x768] IMG_2607 [1024x768] IMG_2606 [1024x768] IMG_2605 [1024x768] IMG_2602 [1024x768] IMG_2599 [1024x768] IMG_2598 [1024x768] IMG_2597 [1024x768] IMG_2596 [1024x768] IMG_2594 [1024x768] IMG_2593 [1024x768] IMG_2592 [1024x768]

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi