شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

غدیر را زنده و امام حسین را جهانی کنیم

مجموعه فرهنگی عاشوراییان بعد از گذشت ده سال، این بار به بهانه ی آمادگی کادر اجرایی محرم میزبان استاد گران مایه حجت الاسلام پناهیان بود. این جلسه در حالی برگزار شد که اکثر مجریان مجموعه و دانش آموزان حضور داشتند و ۲۶ روز تا اولین شب مراسم محرم باقی مانده است.   در این جلسه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18580
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

کرونا :

غدیر را زنده و امام حسین را جهانی کنیم

مجموعه فرهنگی عاشوراییان بعد از گذشت ده سال، این بار به بهانه ی آمادگی کادر اجرایی محرم میزبان استاد گران مایه حجت الاسلام پناهیان بود. این جلسه در حالی برگزار شد که اکثر مجریان مجموعه و دانش آموزان حضور داشتند و ۲۶ روز تا اولین شب مراسم محرم باقی مانده است.

 

در این جلسه استاد پناهیان با بیان این که بزرگ ترین مشکل ما در طول ۳۵ سال انقلاب اسلامی غفلت از تهدید ها بوده است، اذعان داشتند: حتی بزرگ ترین مشکل ما نقاط قوت دشمن که از نظر تکنولوژی است، نیست بلکه بزرگ ترین مشکل ما از دست دادن فرصت های بسیار است.

 

کسانی را جذب کنید که به دنبال بهتر هستند

حجت الاسلام پناهیان همچنین با خواندن روایتی از امام صادق علیه السلام که می فرمایند: شما شیعیان ما که قطعاً به بهشت می روید به فکر درجات باشید؛ بیان داشتند: اصل رویکرد دین ما برای آدم سازی این روایت است. این روایت به چه کسانی انگیزه می دهد و برای چه کسانی اثر سوء تربیتی دارد؟ آدم هایی که گِل شان را با تنبلی سرشته اند مثل یک بادکنک پر از آب بر روی زمین می افتند و این روایت برای آنان اثر سوء تربیتی دارد و حتی کسانی که گِل شان از ترس سرشته شده باشد همین وضعیت را دارند اما افراد بلند همت با این روایت پرواز می کنند.

این استاد بزرگوار سخنان خود را در این باره ادامه دادند و متذکر شدند: که خداوند متعال در سوره واقعه مردم را به سه قسمت تقسیم می کند ولی نه آن قسیمی که ما انجام می دهیم؛ در حالی که ما می گوییم انسان ها بر سه قسم خوب، بد و خاکستری هستند، خداوند در قرآن تقسیم دیگری دارد به نام اصحاب یمین، اصحاب شمال و السابقون والسابقون و این چقدر با نگاه ما متفاوت است. ما در هر شهری به گروهی نیاز داریم که دغدغه ی آنها از السابقون السابقون شدن باشد در حالی که این ادبیات حتی در جامعه ی ما تولید نشده است.

امام حسین را باید جهانی کرد

استاد پناهیان در قسمت دوم سخنان خود خاطرنشان کردند: اگر به این مشغول شویم که هیئت خوبی داریم و در حد خوبی هایش متوقف شویم روبه نابودی خواهیم گذاشت چرا که به این می گویند عُجب و همان چیزی است که پیغمبراکرم فرمودند: اگر گناه نکنی و از این بابت دچار عجب شوی، گناه می کردی بهتر از این بود. برای اینکه دچار عجب نشوی باید انتظارات باقی مانده خدا از خودت را نگاه کنی.

 

غدیر را زنده کنید

ایشان همچنین در قسمت مهمی از سخنان خود به این نکته اشاره کردند: که شما با عاشورا آغاز کردید ولی در عاشورا نمانید؛ یعنی می گویید اگر امام حسین در روز عاشورا محاصره شد من وارد جنگ می شدم، ولی ما می گوییم نباید به اینجا برسد که امام محاصره شود، ما از فتح جهان صحبت می کنیم. اگر هیئت عاشوراییان روز غدیر ناهار ندهد یعنی ما منتظریم عاشورا فرا برسد و وارد عمل شویم. به شخصی که قصد داشت بداند فرق ما در دین شیعه چیست، گفتم از ما چه می دانی گفت عاشورای شما را می شناسم ولی غدیر را نمی شناخت، به او گفتم پیامبر در روز غدیر حضرت علی را جانشین خود اعلام کرد آیا شما قبول داری پیامبر هیچ جانشینی برای خود معرفی نکرده باشد؟ فرق ما با شما در این است که می گوییم پیامبر جانشینی را انتخاب کرده است و او در جواب به من گفت باید بر این قضیه فکر کرد، ببینید اگر تنها فقط فکر کند آن را قبول می کند دلیل و اثبات نمی خواهد. ما آدم های جالبی هستیم کار سخت که باید خودمان را بزنیم انجام می دهیم ولی کار آسان را که باید جشن بگیریم وشادی کنیم انجام نمی دهیم. غدیر روز وحدت شیعه و سنی است چون در محبت اهل بیت با هم شریک هستیم و آقا نیز فرموده اند غدیر محل وحدت است.

 هرکسی که برای جهانی کردن امام حسین علیه السلام تلاش کند قدم جای قدم های زینب کبری گذاشته است و این جلسه را با روضه ای از حضرت زینب به پایان رساندند.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi