جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

در حوزه تولید ملی و کارآفرینی کمبود قانون نداریم

الهام امین زاده در دومین کنفرانس ملی کارآفرینی، تولید ملی و رونق اقتصادی که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزارشد، اظهار کرد: در حوزه تولید ملی و کارآفرینی هرچه بررسی می کنیم کمبود قانون نداریم. در قانون اساسی دولت تعهداتی را پذیرفته که پی ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه جهت رفع

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18557
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۸:۳۵

کرونا :

در حوزه تولید ملی و کارآفرینی کمبود قانون نداریم

الهام امین زاده در دومین کنفرانس ملی کارآفرینی، تولید ملی و رونق اقتصادی که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزارشد، اظهار کرد: در حوزه تولید ملی و کارآفرینی هرچه بررسی می کنیم کمبود قانون نداریم. در قانون اساسی دولت تعهداتی را پذیرفته که پی ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه جهت رفع فقر و توزیع عادلانه ثروت داشته باشد. قانون از نظر فرصت‌های شغلی دولت را موظف به تامین فرصت‌ها می‌کند.

او ادامه داد: در دولت یازدهم توسط دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و شخص رییس جمهور که همیشه دغدغه اشتغال داشته است در تقویت بخش خصوصی تلاش فراوانی شده است و مقام معظم رهبری هم بارها گفته‌اند سرمایه گذاری و کارآفرینی کاری بزرگ و عبادت است. ان شاالله بتوانیم با اجرایی شدن قوانین در حوزه تولید ملی و کارآفرینی به اهداف‌مان نایل شویم.

امین زاده در ادامه بیان کرد: در سه قرن اخیر زمین و منابع طبیعی منبع ایجاد ثروت بوده است اما امروزه دانش منبع ایجاد ثروت است و لازم است که همه فعالیت‌های اقتصادی با دانش پیوند بخورد.

وی با اشاره به موانع فضای کسب و کار یادآور شد: ناهماهنگی نهادهای مالی، نبود اطمینان نسبت به سرمایه گذاری، قاچاق و واردات بی رویه، موانع برای صادرات و … امروزه نمی گذارند که فضای کسب و کار شکوفا شود.

معاون حقوقی رییس جمهور همچنین گفت: برای بهبود شرایط فضای کسب و کار راهکارهایی از جمله افزایش کیفیت محصولات، امنیت شغلی کارگران، استراتژی حمایت از مصرف کننده، کنترل واردات بی رویه، لزوم کنترل کیفی محصولات صادراتی و رویکرد علمی در تولید ملی پیشنهاد می‌شود که اگر در این مسیرها فعال شویم به تولید داخلی سرعت بیشتری می‌دهیم.

آتش گرفتن کامیون گوگرد در عسلویه
دنبال کنید

امین زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: ایده سرمایه را به حرکت درمی آورد و هر وقت ایده خلاقانه باشد منجر به ارائه محصول و ایجاد ثروت می‌شود. حال باید ببینیم آیا در قوانین از کارآفرینان حمایت کرده ایم یا خیر؟ ما در قوانین به حد زیادی از بخش خصوصی و کارآفرینی حمایت داریم.

وی ادامه داد: از جمله قوانین حمایتی در سند چشم انداز سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، سیاست‌های کلی اشتغال، قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴، قوانین بهبود مستمر فضای کسب و کار و قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر وجود دارد که تمامی قوانین برای حمایت از بخش خصوصی است.

معاون حقوقی رییس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در قوانین و مقررات برای بهبود فضای کسب و کار کمبودی وجود ندارد اما ممکن است در بعضی موارد مالیات، بیمه و امور بانکی برای بخش خصوصی دست و پاگیر شوند که از همه کارآفرینان درخواست می‌کنیم این موانع و قوانین دست و پاگیر را یادآوری کنند تا بررسی و رفع شوند.

در پایان این مراسم از تعدادی از کارآفرینان نمونه کشور تقدیر و توسط معاون حقوقی رئیس‌جمهور به آنها لوح تقدیر اهدا شد

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi