چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تنها راه حل رفع بحران سوریه اتکا به مردم این کشور است/سخنان وزیر خارجه عربستان درمورد سوریه به دلیل شکست هایشان است

وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به اظهارات وزیر خارجه سوریه مبنی بر اینکه  باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ودیگر روسای کشورها باید بفهمند مردم سوریه به تنهایی قادر به تعیین سرنوشت خود در آینده هستند، گفت: تجربه گذشته نشان داده است گروههایی که بحران سوریه را با هدف

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18556
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۸:۰۴


وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به اظهارات وزیر خارجه سوریه مبنی بر اینکه  باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا ودیگر روسای کشورها باید بفهمند مردم سوریه به تنهایی قادر به تعیین سرنوشت خود در آینده هستند، گفت: تجربه گذشته نشان داده است گروههایی که بحران سوریه را با هدف حذف بشار اسد به وجود آورده اند موفق نبوده اند به دلیل اینکه مردم سوریه تمایلی به این اقدام ندارند.


نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: علیرغم اینکه برخی کشورها تروریست هایی را از کشورهای مختلف جمع کرده و از آنها حمایت کردند و خیزهایی به زعم ساقط کردن حکومت اسد برداشتند موفق نشدند.


احمدی تصریح کرد: مردم سوریه روز به روز مطمئن تر شدند که هیچ کسی نمی تواند از کشورهای بیرونی دلسوز آنها باشد و راه حل رفع بحران سوریه اتکا به خودشان است.


وی ادامه داد: علیرغم برخی سخنانی که از سوی برخی کشورها مبنی بر کنار گذاشتن اسد مطرح می شود اما به خصوص طی هفته های اخیر شاهد یکسری عقب نشینی از سوی این کشورها مبنی بر اینکه شرط ابتدایی آنها کنار گذاشتن سریع اسد نیست مطرح می شود.


نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تصریح کرد:  حتی غربی ها که در ابتدا حضور بشار اسد را تحمل نمی کردند مجبور به تغییر هر چند اندک مواضع خود شده اند.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سخنان روز گذشته وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه بشار اسد باید قدرت را ترک کند اشاره کرد و گفت: اینگونه سخنان وی به دلیل شکست خوردن عربستان است.

برای بخشی از جوان تحصیل کرده شغل وجود دارد
دنبال کنید


وی خطاب به کشورهای حامی تروریست ها و عاملان ایجاد بحران در سوریه گفت: این کشورها نباید به نیروهای تروریستی فعال در صحنه سوریه کمک کنند همچنین اجازه دهند شرایطی فراهم شود تا مردم و گروههای سوری خودشان درمورد سرنوشت کشورشان تصمیم گیری کنند به دلیل اینکه راه دیگری دراین زمنیه وجود ندارد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi