شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقدمات وصول ۷۵ میلیون دلار از طلب های خارجی خودروسازان فراهم شده است

رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص محورهای مهم جلسه مشترک کمیسیون ویژه‌ حمایت از تولید‌‌ ملی و صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به وجود مشکلاتی که در بخش صنعت کشور بطور مثال در صنایع خودرو وجود دارد با حضور نعمت زاده وزیر صنعت و مدیرعامل

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18553
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱


رمضانعلی سبحانی فر در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص محورهای مهم جلسه مشترک کمیسیون ویژه‌ حمایت از تولید‌‌ ملی و صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به وجود مشکلاتی که در بخش صنعت کشور بطور مثال در صنایع خودرو وجود دارد با حضور نعمت زاده وزیر صنعت و مدیرعامل شرکت های خودرو سازی و نمایندگان قطعه سازان در کمیسیون تلفیق مجلس برگزار شد. 


نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه نمایندگان مجلس دغدغه های خود را در حوزه صنعت و مشکلات صنعت خودرو سازی مطرح کردند.


سبحانی فر گفت: در این نشست تصمیماتی برای تقویت بخش صنعت گرفته شد  که بر اساس آن مقرر شد که خودرو سازان اموال مازاد خود را تبدیل به پول نقد کنند البته در این راستا خودروسازان ۱۰۰۰ میلیارد تومان از اموال خود را در سال گذشته به پول نقد تبدیل کرده اند.


وی ادامه داد: مقرر شد هماهنگی های صورت گیرد تا از طریق دولت، مقدمات وصول ۷۵ میلیون دلار از طلب های خارجی خودروسازان از کشورهایی مانند ونزوئلا فراهم شود.


سبحانی فر تصریح کرد: همچنین تصمیم گرفته شد مقررات دولتی تعیین قیمت خودرو حذف شود و سقف اعتباری بانک ها برای قطعه سازان و خودروسازان افزایش یابد.


وی ادامه داد: اجازه فروش اوراق مشارکت، ارائه وام های ارزی از صندوق توسعه ملی و استمهال وام های قطعه سازان از دیگر تصیمات نشست امروز کمیسیون بود.


سبحانی فر افزود: ارائه وام به قطعه سازان با تضمین خودرو سازان، تمدید بیمه تامین اجتماعی خودروسازان تا یکسال و همچنین جایگزینی خودروهای مستهلک برای تقویت بخش خودروسازی از دیگر تصمیمات مهم نشست امروز بود.

اولین جلسه کمیته همیاری و تشکل های مردمی استان برگزار شد
دنبال کنید


سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مقرر شد برای کمک به خودروسازان در زمینه ال سی داخلی مساعدت های لازم انجام شود.


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi