چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشکیل کمیته ای از کمیسیون صنایع، سازمان قاچاق کالا و گمرک برای مقابله با قاچاق کالا

رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسه امروزیک شنبه (۵ مهرماه)کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه دلایل گسترش پدیده قاچاق کالا و ارز و برنامه های دولت جهت مبارزه با آن با حضور دستگاه های مرتبط مانند رئیس سازمان قاچاق

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18394
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶


رمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسه امروزیک شنبه (۵ مهرماه)کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه دلایل گسترش پدیده قاچاق کالا و ارز و برنامه های دولت جهت مبارزه با آن با حضور دستگاه های مرتبط مانند رئیس سازمان قاچاق کالا و ارز، رئیس گمرکات کشور و معاون بازرگانی وزیر صنعت و … بررسی شد.


نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عوامل مختلفی در بحث قاچاق کالا تاثیرگذار است، افزود: اگر چه در قاچاق کالا همیشه نگاه ها اقتصادی بوده اما مسائل سیاسی و اجتماعی نیز در ظهور و گسترش قاچاق بی تاثیر نیستند.


تشکیل کمیته ای از کمیسیون صنایع، سازمان قاچاق کالا و گمرک برای مقابله با قاچاق کالا 3


تعدد رویه و قوانین در کشور در مقایسه با کشورهای دیگر


سبحانی فر عوامل بروز قاچاق را نظام تعرفه ای، نظام تجاری و تعدد معافیت ها دانست و ادامه داد: ما در مقایسه با کشورهای دیگر تعدد رویه و قوانین متعدد داریم، در حالی که در کشورهای پیشرفته جهان ۴ رویه وجود دارد، ما ۱۴ رویه داریم.


وی با بیان اینکه از طریق ملوانان، پست و لنج داران نیز واردات کالا می تواند صورت گیرد، اظهار داشت: در این جلسه سازمان قاچاق کالا ابراز داشت که در سال ۹۳ رشد قاچاق کالا را متوقف کرده ایم و در سال ۹۴ تلاش بر این بوده که روند قاچاق کالا کاهش یابد.


تعریف بسته های هدف جهت مقابله با قاچاق کالا


سبحانی فر با بیان تاکید بر اینکه جهت مقابله با قاچاق کالا بسته های هدفی تعریف شده است، افزود: از مهمترین بخش ها که برای آن بسته هایی تعریف شده پوشاک، تلفن همراه، دخانیات و لاستیک است.

دور اول مرحله نخست مسابقات کشتی فصلی باشگاه های کشور به پایان رسید
دنبال کنید


وی با اشاره به تشکیل کمیته ای برای رفع این معضل ادامه داد: اعضای این کمیته از کمیسیون صنایع و معادن، سازمان قاچاق کالا و ارز و گمرک هستند، که کار این کمیته اصلاح قوانین، آئین نامه ها و رفع مشکلاتی که بر سر راه مقابله با قاچاق کالا است، می باشد


سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز کمیسیون مشکلات بخش سرامیک مورد بررسی قرار گرفت./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi