پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

سالن های سخنرانی سازمان ملل دیگر در زمان نطق رییس جمهور ایران خالی نمی شود/ برجام و وحدت کشورهای اسلامی; محورهای اظهارات روحانی

هادی شوشتری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفرروحانی به نیویورک به منظور شرکت در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: با توجه به اینکه سیاست اصولی ایران این بوده است که در مجامع عمومی حضوری موثر داشته باشد بنابراین مجمع عمومی سازمان ملل فرصت و تریبون جهانی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18214
تاریخ انتشار : جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶


هادی شوشتری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفرروحانی به نیویورک به منظور شرکت در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت: با توجه به اینکه سیاست اصولی ایران این بوده است که در مجامع عمومی حضوری موثر داشته باشد بنابراین مجمع عمومی سازمان ملل فرصت و تریبون جهانی است تا از آن طریق بتوان بار دیگر بر مواضع خودمان تاکید کرد.


نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس تصریح کرد: آقای روحانی در سفر اول خود به نیویورک مورد توجه قرار گرفت همچنین پیشنهادش مبنی بر ائتلاف جهانی بر علیه خشونت که در قالب قطعنامه عنوان شد مورد استقبال قرار گرفت.


وی ادامه داد: به نظر می رسد رییس جمهور در این تریبونی که همه ساله روسای جمهور کشورها در آن حضور دارند با توجه به شرایط جدید که عمده توجهات روی مفاد مندرج در برجام و فرایند تصویب و تعهد و یا عدم تعهد در خصوص اجرای برجام باشد اظهاراتی را مطرح کند.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همچنین رییس جمهور در خصوص مسایل مربوط به وضعیت جهان اسلام از جمله سوریه یمن، فلسطین و بخشی ازعراق که جزو اولویت های سیاست خارجی ایران است اشاراتی داشته باشد همانگونه که در نشست های قبلی نیز وارد این مباحث شده بود.


شوشتری اظهار داشت: در اجلاس دو سال گذشته مجمع عمومی سازمان ملل برخلاف برخی نشست ها که هنگام سخنرانی سالن خالی می شد اما در آن اجلاس دیدیم که سخنان روحانی مورد توجه قرار گرفت.

تسلیت رئیس مرکز پژوهش های مجلس به دکتر افتخاری
دنبال کنید


وی با اشاره به اینکه مقابله با تروریسم نیازمند اراده جهانی است ادامه داد: رییس جمهور در سازمان ملل باید بر این نکته تاکید کند که کشورها با همکاری یکدیگر می بایست با تروریسم مقابله کنند.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi