سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت با حذف موسسات غیرمجاز از رانت جلوگیری کند

ابوذرندیمی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره فعالیت موسسات غیرمجازمالی در کشور خاطرنشان کرد: همه باید در برابر قانون مساوی باشند؛زیرا اگر این موضوع حتی در زمینه نظام بانکی رعایت نشود،می تواند بسترهای رانت را فراهم کند که این امربه طورحتم به ضرراقتصاد کشور تمام می‌شود.   برای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18182
تاریخ انتشار : جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۷:۱۱


ابوذرندیمی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره فعالیت موسسات غیرمجازمالی در کشور خاطرنشان کرد: همه باید در برابر قانون مساوی باشند؛زیرا اگر این موضوع حتی در زمینه نظام بانکی رعایت نشود،می تواند بسترهای رانت را فراهم کند که این امربه طورحتم به ضرراقتصاد کشور تمام می‌شود.


 


برای صیانت از حقوق کسانی که سرمایه‌هایشان را برای سپرده در بانک‌ها  قرار می‌دهند،باید نظارت همگانی انجام شود


نماینده مردم سیاهکل درمجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه هیج گروهی نباید بر قانون برتری به اصطلاح  قانون گریزی کند،یادآورشد: دستگاه نظارتی باید با کنترل ملی،صحت و سقم مجوز یا عدم آن  را  به نحواصولی  با ابزارهای اصولی کنترل کنند.


ندیمی،خاطرنشان کرد: برای صیانت از حقوق مردم و مشتریانی که به دولت به عنوان نهاد حاکمیتی اعتماد می کنند و سرمایه‌هایشان را برای سپرده یا سرمایه گذاری در بانک‌ها  قرار می‌دهند،باید نظارت همگانی انجام شود.


وی یادآورشد:اگرنظارت کافی برروی نظام بانکی نباشد و موسسات غیرمجازبه فعالیتشان ادامه دهند؛درنهایت مردم فریب بخورند اعتماد مردم به نظام بانکی کاهش می یابد.


عضوکمیسیون اقتصادی مجلس،ادامه داد: بانک‌ها برای امنیت اقتصادی برای دادن وام ضمانت‌نامه‌هایی تعیین می کنند که بتوانند امنیت نظام  بانکی را کنترل کنند،بنابراین باید در راستای موسسات غیرمجاز نیز با رویکرد موشکافانه موسسلات غیرمجاز را شناسایی  و در گام بعد برطبق ابزارهایی که دارند،برخورد کنند.


 پایان پیام 

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi