شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مشکل موسسه میزان همچنان پابرجاست/ بانک صادرات نمی‌تواند تعهدات موسسه میزان را جبران کند

جواد هروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تعیین تکلیف نشدن وضعیت سپرده‌‌گذاران موسسه میزان، افزود: ۹۰۰ هزار نفر  در این موسسه به مبلغ ۳۲۰۰ میلیارد تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند که از این میزان حدود ۷۰۰میلیون تومان آن به پدیده شاندیز داده شده و مابقی آن مابین برخی افراد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18181
تاریخ انتشار : جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲:۵۱


جواد هروی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از تعیین تکلیف نشدن وضعیت سپرده‌‌گذاران موسسه میزان، افزود: ۹۰۰ هزار نفر  در این موسسه به مبلغ ۳۲۰۰ میلیارد تومان سپرده‌گذاری کرده‌اند که از این میزان حدود ۷۰۰میلیون تومان آن به پدیده شاندیز داده شده و مابقی آن مابین برخی افراد درشت و رانت‌خوار تقسیم شده است.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون نشست‌های مختلفی با مسئولان مربوطه از جمله رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی ودارایی برگزار شده است، انتظار آن بود که این موضوع پیگیری شود و اعلام کنند که قرار است چگونه این موضوع تعیین تکلیف شود اما تاکنون هیچ جوابی به سوالات ما داده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در حال حاضر شکواییه مردم بالا گرفته است، تصریح کرد: اگرچه قرار بود بانک مرکزی اعتباراتی را برای رفع این موضوع درنظر بگیرد یا افرادی با در دست گرفتن موسسه اعتباری میزان وضعیت سپرده‌گذاران را مشخص کنند اما به رغم تمام این بررسی‌ها هیچ اقدام عملی انجام نشده است.

وی درباره ورود بانک صادرات برای رفع مشکل سپرده‌گذاران موسسه میزان، یادآور شد: بر اساس قانون بانک صادرات نمی تواند به این موضوع ورود پیدا کند چراکه بر اساس قانون هیچ بانکی نمی‌تواند ورشکستگی بانک دیگری را بپذیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه سکوت اختیار کرده‌اند و به نظر می‌رسد این سکوت معنادار است./

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi