جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آقای ۰۰۳۳ هر کس به طریقی دل ما می شکند…

در جایگاهی که صداقت و امانت در درج خبر یکی از رسالت های عظیم خبری برای رسانه ها و خبرنگاران است گاهی شاید تعامل برخی مسئولین با افراد جهت عدم ترویج خبر در رسانه هستیم که این جای نقد و بررسی خاص دارد. مگرنه این است که خبرنگاران چشم و گوش و زبان گویای مردم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18177
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸

کرونا :

آقای ۰۰۳۳ هر کس به طریقی دل ما می شکند…

در جایگاهی که صداقت و امانت در درج خبر یکی از رسالت های عظیم خبری برای رسانه ها و خبرنگاران است گاهی شاید تعامل برخی مسئولین با افراد جهت عدم ترویج خبر در رسانه هستیم که این جای نقد و بررسی خاص دارد.

مگرنه این است که خبرنگاران چشم و گوش و زبان گویای مردم هستند و باید اقدامات دولت و مسئولین را به مردم اطلاع رسانی نمایند تا بلکه مردم بدانند در شهرشان چه می گذرد، اما این روزها شاهد هستیم دعوت از خبرنگاران گچسارانی سلیقه ای شده است و مثل اینکه عده ای امروز تمایلی برای اطلاع رسانی ندارند یا که شاید دوست ندارند بعضی ها در جلسه باشند که این موارد تعجب برانگیز است.

در سال همدلی همزبانی و به فرمایش رهبر معظم انقلاب در ترویج فرهنگ راستی و درستی با مردم اولین رسالت قلم خبرنگاران در درج صحیح اخبار است و بیان مشکلات رفاهی عمرانی و حفظ شئون روابط سیاسی که گاهی در برخی موارد و برخی ادارات می توان به آن سلیقه سیاسی گفت می باشد.

وقتی با ورود مسئولین بلند پایه به حوزه شهری قرار است مردمی برخورد کنیم تا مورد توافق مردم واقع شویم . سلیقگی رفتار کردن ولو اشتباهی یا سهوی باشد نه تنها به رفع موانع کمک نخواهد کرد بلکه عدم درج واقعیت کاری و رعایت جنبه « نگو / نپرس / نبودن » های سلیقه ای ضربه به ارکان سیاست دولت خواهد زد. آنقدر که جای درج خبر مداوم تذکراتی پیرامون عدم درج میزان محرومیت یا محدودیت های به ظاهر قانونی شاهد تنش های سیاسی می شویم که این اصلا به صلاح جامعه فرهنگی شهرستان نمی باشد. نمی توان با ذهن روشنفکر مردمی که از دیرباز همواره اساسی ترین رکن صعود و یا سلامت جامعه مدیران شهری هستند بازی رسانه ای کنیم.

آقایان مسئول شما با این عملتان به جای تعامل تقابل ایجاد میکنید ، جامعه زمانی پیشرفت میکند و توسعه می یابد که سه ضلع مثلث مردم ، مسئولان و رسانه با هم تعامل داشته باشند و بصورت همگرا عمل کنند.

مسئولین باید بدانند اصطلاحی در بین اهالی قلم و خبرنگاران است که ،نماینده ، وزیر ، فرماندار ، شهردار ، چپ ها ، راست ها و دیگر صاحب منصبان می آیند و می روند و این ما روزنامه نگاران و خبرنگاران هستیم که می مانیم وبعد از رفتن شما قلم خواهیم زد و از شما خواهیم گفت.

مردم ما خواهان دانستن عملکرد مسئولین هستند نه شنیدن مدح و ثنای آنها ، مسئولین گچساران نباید در حق این قشر از جامعه کم لطفی نمایند نباید برای پوشش هر خبری تنها از رسانه های خاص یا بهتر بگوییم سلیقه ای دعوت به عمل آید.

این حکایت چند نمونه پیامک های تبلیغاتی است که نهایت سوء استفاده را از نبود نظارت می برند
دنبال کنید

علیرغم اینکه از سوی خبرنگاران بارها قضیه عدم تعامل با رسانه ها منتقل شده و هر دفعه قول بهبود روابط با خبرنگاران را داده اید اما چه سود که از عمل خبری نیست.
خبرنگاران ، نویسندگان ، عکاسان خبری گچساران عشق اطلاع رسانی سالم به افکار عمومی را در دل دارند ؛ قلبشان به خاطر پیشرفت و توسعه شهرشان می تپد ، نوشته هایشان از ته دل می باشد ، هرگز تحت تأثیر قدرت و ثروت قرار نمی گیرند چرا که خبرنگار واقعی و مردمی را غیر از اطلاع رسانی سالم چیزی دیگری سیراب نمی سازد.

آقای شهردار شما که خود بر این باور هستید ، اقدامات و کارهایی را که برای شهرمان انجام می گیرد باید در اختیار مردم قرار گیرد و رصد کردن تصمیماتی را که شما در جلسات می گیرید، وظیفه رسانه ها می باشد و می دانید که بهترین شاهدان و ناظران برای پی گیری مصوبات و اقدامات شما و انعکاس آن به مردم همین رسانه ها هستند که با هزینه شخصی پیگیر تمام جلسات هستند ،  از خود سئوال نمی پرسی راستی چرا بعضی از آنها در جلسه نیستند.

راستی آقای شهردار امین کاییدی را می شناسی ؛ ( من از امین عذر میخوام که نامش را در این یادداشت آوردم )

آقای شهردار امین کائیدی همان خبرنگاری است که بر روی ویلچر می نشیند و تمام جلسات شما را پوشش می دهد ؛ همان خبرنگاری که در ظهر داغ تابستان با ویلچرش تا رادک دنبال شما آمد.

اینکه علت این سلیقه ای عمل کردن چیست بماند تا بعد ، اما انتظار از شهرداری که خود همواره داعیه  نگاه بی طرفانه با رسانه ها را دارد و همیشه پاسخگوی تلفن ما بوده چیز دیگری بود که من را یاد شعر : هر کس به طریقی دل ما می شکند …می اندازد.

و یادتان باشد نمی توان با جملاتی نظیر < < سرمان شلوغ بود ، ببخشید یادمان رفت >> ، < < یک دفعه ای شد >>، < < خبرنگاران دیگر… به صورت اتفاقی آمده بودند >> یا < < ما به …. گفته بودیم ، گفتیم شاید به شما بگوید >> حداقل من را نمی توانیدتوجیه کنید.

چرا به جز مسئولین و روابط عمومی چند اداره، بقیه روابط عمومی ها ی ادارات و مسئولین همکاری مطلوبی با همه خبرنگاران ندارند؟

این درد و دل برخی از خبرنگاران گچسارانی بود .انتظار می رود این مشکلات مرتفع شود و همکاری وتعامل هرچه بیشتری میان ادارات و نهادها با خبرنگاران برقرار گردد.
آنچه که واضح و مبرهن است اینکه  مسئولین محترم گچسارانی باید برای بکار گیری از رسانه ها ی شهرستان و نقش آنان در فراهم نمودن بستر فرهنگی و اقتصادی جامعه در سالی که رهبر معظم انقلاب آنرا سال همدلی و همزبانی نامیده است با آنان همکاری وتعامل بیشتری داشته باشد و آنان را در تقابل خود نبیند.

بیش از ۶۵ هزار مسافر نوروزی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافتند
دنبال کنید

و در آخر فراموش نکنیم «مطبوعات پلیس اجتماع و دیده بانهای جامعه مدنی هستند نه تابلوی های تبلیغاتی برخی از صاحب منصبان »

و امابعد از مدتها شاهد شکل گیری کانون انجمن خبرنگاران هستیم که تا کنون حرکت قابل توجهی در جهت ساماندهی به شیرازه ارتباط نا منظم خبرنگاران و مسئولین انجام نگرفته است و به نظر می رسد همان ماهیت سیاسی خود را بیشتر دنبال می کند. به گونه ای که در برگزاری جلسات مهم اداری یا عدم اطلاع رسانی خبری را به گردن مسئولین روابط عمومی ارگان های مربوطه می اندازند یا جلسات را محرمانه اعلام می کنند و جز در موارد خاص از ورود خبرنگاران به عرصه مدیریتی یا نهاد یا ارگانشان جلوگیری می شود و یا پا را فراتر گذاشته و سلیقه ای از میان خبرنگاران عده ای خاص یا سایت هایی خاص را دعوت به نشست های رسمی می کنند .

حال سوال اینجاست در منطقه ای که محرومیت و مردمی نهاد بودن بیش از هر چیز دیگر یا خبرنگار و رسانه ای خاص گام های موفقیت را پررنگ تر و محکمتر می کند یا در ایجاد شقه ی معروف فرق گذاری گام برداشته اند که این در عرصه ای که حساس ترین موقعیت زمانی برای آنالیز موقعیت مدیران از همین رسانه های ترد شده است گاهی بسیار منحرف و خطرناک است چه نیاز مردم جلب اعتماد مردم به مسیولین از چرخش قلم همین رسانه هاست و گاهی حقایق و موشکافی ها از میان مطالب همین رسانه ها بیشتر به چشم می خورد انتظار می رود در راستای احقاق حق مردم مظلوم و محروم این منطقه از خطه چهارفصل استان رعایت پیوند منسجم مردم و مسئولین در نهایت بی طرفی دیدگاه سیاسی برداشته شود تا مردم همواره پلکان صعود در نقطه اوج نیازشان نباشند و گاهی حضور و قبول قصور از این کناره گیری های جناحی و سلیقه ای را رفع نمایند تا همواره سلامت خبر و قلم و رسانه از بهترین اقلام سبد فرهنگی خانوارها باشد .

و اما آقای شهردار حتما حتما اولین باری که شهردار دوگنبدان شدید را یادتان هست ؛ متاسفانه به دلیل جابجایی نتوانستم اسکن تصویر روزنامه همشهری و جام جم را پیدا کنم ؛ تیترش این بود : شهردار دوگنبدان : گچساران را به نگین سبز جنوب تبدیل می کنم . راستی پیش خود نگفتی کدام خبرنگار کارش کرده بود.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi