یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

گردوخاک پشت سرمان حرفهایی برای گفتن دارد ظاهرا گچساران مرده است

برای شوراهای شهر سه کارکرد اصلی تعریف شده است که عبارتند از کارکردهای مدیریتی، کارکردهای هماهنگی و کارکردهای نظارتی؛ و شوراها در قالب این سه کارکرد اصلی برای تحقق هر چه بیشتر حقوق شهروندی نقش آفرینی می‌کنند. از مهمترین کارکردهای بیان شده، بعد نظارتی شوراهای شهر است، نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و نظارت بر اجرای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 18126
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

کرونا :

گردوخاک پشت سرمان حرفهایی برای گفتن دارد ظاهرا گچساران مرده است

برای شوراهای شهر سه کارکرد اصلی تعریف شده است که عبارتند از کارکردهای مدیریتی، کارکردهای هماهنگی و کارکردهای نظارتی؛ و شوراها در قالب این سه کارکرد اصلی برای تحقق هر چه بیشتر حقوق شهروندی نقش آفرینی می‌کنند. از مهمترین کارکردهای بیان شده، بعد نظارتی شوراهای شهر است، نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و نظارت بر اجرای مصوبات شورا توسط شهرداری در سه سطح قبل از اجرا، حین اجرا و بعد از اجرا.

شورای گچساران و چه بسا شهردار شهر در تحقق کارکرد نظارتی خود همواره مورد سوال بوده است، به طوری که بارها موجب ایجاد برخی حواشی گردیده است.

باید خطاب به اعضای شورای شهر گفت: سوال از شهردار که عده و عُده نمی‌خواهد و طبق قانون یک نفر نیز می‌تواند پیگیر آن باشد. قانون در این خصوص می‌گوید: چنانچه یک یا چندنفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد.

در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر، موضوع به صورت سوال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورا سوال را کتبا به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ده روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا و پاسخ به سوال می‌باشد. چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع به صورت استیضاح که حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود.

پس با عنایت به همین قوانینی که به واسطه آن بر سرکار آمده اید، حداقل سوال از شهردار را که برای آن هیچ بهانه‌ای ندارد را عملیاتی کنید و تا گامی در تحقق کارکرد نظارتی شورا شهر برداشته باشید و نشان دهید که این روزها اوضاع و احوال شهرداری  خوب نیست و بایستی تغییرات اساسی در نحوه عملکرد و مدیریت بودجه آنها صورت گیرد.

ساخت آزاد راه از اولویتهای اساسی جاده سازی برای استان است
دنبال کنید

اوضاع آسفالتهای این شهر قابل گفتن و نوشتن نیست باید مسئولین امر خود ببینند و اگر خواهان رضایت مردم هستند کاری انجام دهند.

خیابانهایش هم که مناسباتش در رفته است و فقط آسفالت چند تکه  از آن باقی مانده که صد البته کارهایی در این راستا صورت گرفته ولی کافی نیست.

کارهای عمرانی در حال انجام آنقدر زیاد شده که دیگر نمایی برای این شهر نمانده که بتواند در خور نام یک شهرستان باشد.

با اتومبیل از هر خیابانش بگذریم گردوخاک پشت سرمان حرفهایی برای گفتن دارد ظاهرا گچساران مرده است.

البته در روی دیگر سکه حمایت دولت هم از این نهاد مردمی ضرورتی انکارناپذیر است و با وجود مشکلات پیرامون شهری حل این همه معضل از توان شورا و شهردار خارج است و  با این چند ریال درآمد حتی نمی توان ابتدایی ترین خدمات را هم ارائه کرد ؛ به طوری که این روزها اوضاع شهرداری و گچساران  اصلا خوب نیست و در پرداخت حقوق پرسنل هم مانده اند.

با این حال عدم تحقق کارکرد نظارت اعضای شورای شهر در سطوح سه گانه خود، در حوزه های مختلفی از جمله نظارت، ارائه آمارها و عملکردها موجب گردیده است تا  هم مشکلاتی این روزها بر پیکره مدیریت شهری حادث شود و هم مردم احساس کنند نوعی رخوت و سیاست‌زدگی بر شوراهای شهر حاکم گردیده است و گاها مباحثی در محافل و مجالس مطرح می شود که این شهردار است شورا را می چرخاند نه شورا ؛ شهردار را.

با این حال کار شورا حمایت از مردم است و پیگیری خواسته های بحق آنان وظیفه ذاتی است .

کلنگ احداث مسجد امام محمد باقر (ع) با حضور غلامرضا تاجگردون+تصویر
دنبال کنید

 

 

 

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi