جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بارگیری سکوی ١٩ تا پایان مهرماه

مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی در شرکت نفت وگاز پارس از بارگیری سکوی فاز ١٩ تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: زمستان امسال ۵٠٠ میلیون فوت مکعب گاز از فاز ١٩ به شبکه سراسری تزریق خواهد شد. حمیدرضا مسعودی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به بارگیری سکوی فاز ١٩ پارس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17975
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۵:۳۷
مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی در شرکت نفت وگاز پارس از بارگیری سکوی فاز ١٩ تا پایان مهرماه خبر داد و گفت: زمستان امسال ۵٠٠ میلیون فوت مکعب گاز از فاز ١٩ به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.

حمیدرضا مسعودی در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به بارگیری سکوی فاز ١٩ پارس جنوبی تا پایان مهرماه، افزود: بعد از بارگیری، سکو در محل مورد نظر نصب شده و یک گام به تحقق وعده تزریق ۵٠٠ میلیون فوت مکعب گاز از این فاز به شبکه سراسری نزدیک می‌شویم.


وی با بیان این‌که در بخش خط لوله نیز کارهای تکمیلی در حال انجام است، تصریح کرد: هم‌اکنون در حال اتصال خط لوله به جکت سکوی SPD٢ و سکوی ١٩سی هستیم که انتظار داریم این عملیات نیز تا پایان آذرماه به پایان برسد، البته انجام این کار بستگی به تامین بموقع منابع مالی مورد نیاز دارد.


مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی در شرکت نفت وگاز پارس همچنین از آماده‌سازی برای فعال شدن واحد یوتیلیتی پالایشگاه فاز ١٩ تا روزهای آینده خبر داد و افزود: همه واحدهای اصلی و فرعی فاز ١٩ پارس جنوبی در حال فعالیت هستند تا زمستان امسال ۵٠٠ میلیون فوت مکعب از فاز ١٩ به شبکه سراسری تزریق شود.


به گزارش شانا، پروژه فاز ١٩ در ناحیه غربی مخزن مشترک پارس جنوبی قرار گرفته و تاسیسات خشکی این فاز در منطقه تنبک (حدود ٢١٠ کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر) با مساحتی در حدود ٢١٨ هکتار میان پالایشگاههای فازهای ١١ و ١٢ پارس جنوبی و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.

«اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» این، راه و جاده‌ی مستقیم و روشنی است
دنبال کنید


در پالایشگاه گاز فاز ١٩ پارس جنوبی روزانه حدود ۵٧ میلیون مترمکعب مخلوط گاز ترش، میعانات گازی، آب و دیگر ناخالصی‌ها از تاسیسات دریایی دریافت و پس از پالایش به محصولات قابل مصرف بدل می‌‌شود.


طرح توسعه فاز ١٩ میدان گازی پارس جنوبی در خردادماه سال ١٣٨٩ توسط شرکت نفت و گاز پارس (POGC) و در قالب یک قرارداد EPC قیمت مقطوع به کنسرسیومی متشکل از شرکتهای پتروپارس لیمیتد و پتروپارس ایران (برای اجرای تاسیسات خشکی و عملیات حفاری) و شرکت IOEC (برای ساخت و اجرای سکوهای دریایی و خطوط لوله زیردریایی) و با رهبری شرکت پتروپارس واگذار شد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi