شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش‌های آژانس مورد قضاوت آیندگان قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایسنا: بهروز نعمتی اظهار کرد: توقع ما از آقای آمانو این است که به عنوان فردی از شرق آسیا با خصلت پایبندی به مرام‌ها، رفاقت‌ها و دوستی‌ها،‌ پایبندی به این خصلت‌ها را در مواجهه با توافق هسته‌ای و سفر به ایران نشان دهد. وی در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17951
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۶:۲۴


به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایسنا: بهروز نعمتی اظهار کرد: توقع ما از آقای آمانو این است که به عنوان فردی از شرق آسیا با خصلت پایبندی به مرام‌ها، رفاقت‌ها و دوستی‌ها،‌ پایبندی به این خصلت‌ها را در مواجهه با توافق هسته‌ای و سفر به ایران نشان دهد.

وی در ادامه خطاب به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: آقای آمانو بداند همان دانشمندانی که ایران را به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای رساندند، در صورت عدم پایبندی غربی‌ها به تعهداتشان مسیر گذشته را با قدرت ادامه خواهند داد و تحت فشار غربی‌ها قرار نمی‌گیرند. این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر لزوم پایبندی آژانس به خصوص آمانو به توافقات و برجام گفت: تمامی این اتفاقات و تحولات در تاریخ ثبت می‌شود؛ چنانکه مدیران کلی در آژانس آمده و رفته‌اند که رفتارهای توام با وابستگی‌شان به غربی‌ها در اذهان همگان مانده است.

به گفته نعمتی، تضمین عینی آژانس برای عمل به تعهداتش حافظه تاریخی مردم و عملکرد آژانس در این برهه زمانی است که طبیعتا رویکرد توام با بی‌طرفی آنها در تاریخ ثبت خواهد شد و مورد قضاوت عمومی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در مورد حرمت شرعی دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت: بازرسان آژانس در تهیه گزارش‌ها و سفر به ایران این فتوا را ملکه ذهنشان قرار دهند و بدانند که غربی‌ها در تمامی این دوران تنها جنجال به‌پا کرده‌اند حال اینکه ما همواره فعالیت‌هایمان را با حسن نیت انجام داده‌ایم و به دنبال رفع نیازهای صلح‌آمیز خودمان بوده‌ایم.

انتهای پیام

نشست مشترک نمایندگان خراسان با وزیر کشور برای تعیین تکلیف میزان و پدیده
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi