پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار: پروژه تغییر بافت فرسوده دوگنبدان یک پروژه فراسازمانی است

دکترسیدموسی خادمی در سفر به گچساران  با حضور دکترتاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و مهندس تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان وجود دارد و با وجود مصوبات استانی در سال های گذشته اما در زمینه بافت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17946
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷

دکترسیدموسی خادمی در سفر به گچساران  با حضور دکترتاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و مهندس تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان وجود دارد و با وجود مصوبات استانی در سال های گذشته اما در زمینه بافت فرسوده دوگنبدان توفیق چندانی حاصل نشده است.

استاندار، جابجایی ساکنان، بهبود بافت و تملک اراضی برخی از ساکنان را سه برنامه اصلی در تغییر بافت فرسوده دوگنبدان برشمرد و تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی و شرکت های خدماتی در کنار هم با نظارت های ویژه برای تغییر بافت فرسوده دوگنبدان تلاش کنند.

رئیس بنیاد مسکن کشور هم در این نشست، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۳ هزار واحد این بافت باید تا پایان سال ۹۵ مقاوم‌ سازی شود.

مهندس تابش افزود : برخی از بافت ‌های فرسوده کشور به عنوان طرح ‌های در معرض خطر و در حد زلزله به تصویب رسیده‌اند که بافت فرسوده دوگنبدان از جمله این نوع طرح ‌ها است.

وی بر لزوم اجرای هرچه سریع‌تر طرح مقاوم‌سازی بافت فرسوده دوگنبدان تاکید کرد و اظهار داشت: همه تلاش ها براین است که هرچه زودتر در راستای رفع مشکلات بافت های فرسوده  اقدام عملی انجام  تا از وقوع هر گونه حوادث جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه، وضعیت بافت فرسوده زیبنده کشور و از جمله مردم گچساران نیست، تصریح کرد: در سطح کشور بافت‌ های فرسوده بسیاری وجود دارد که اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید در این راستا صورت گرفته است.

دیدار جمعی از کارگران سراسر کشور با رهبر انقلاب
دنبال کنید

تابش با اشاره به برگزاری جلسات مختلف در خصوص عملیاتی شدن طرح بافت فرسوده دوگنبدان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری، افزود: عملیات اجرایی این طرح قبل از ارائه وام‌ ها و تسهیلات با اعتبارات و منابع داخلی بنیاد مسکن آغاز می‌شود.

وی از ارائه یکهزار میلیارد تومان تسهیلات ویژه بافت ‌های فرسوده در سطح کشور خبر داد و افزود: این تسهیلات برای بافت های فرسوده گچساران هم قابل پرداخت است.

تابش تصریح کرد: تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وام بلاعوض جهت بهسازی و مقام‌سازی بافت ‌های فرسوده کشور اعطا شده است.

وی از آمادگی کامل این بنیاد برای پرداخت بخش عمده ای از هزینه های لازم برای تغییر بافت فرسوده دوگنبدان خبر داد و افزود:  تا قبل از تخصیص اعتبارات مصوبه هیات دولت برای این منظور، بنیاد مسکن اقدام به تغییر بافت فرسوده را آغاز می کند.

وی ابراز داشت: با پیگیری دکتر خادمی استاندار و دکتر تاجگردون نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بررسی های فراوانی برای رفع مشکلات کنونی ساکنان این بافت انجام شده است.

این مسئول، همراهی ساکنان و مسئولان استانی و شهرستانی را مهمترین راهکارهای موفقیت برای تغییر بافت فرسوده دوگنبدان برشمرد .

تابش یادآور شد: سال گذشته بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حوادث از سوی بنیاد مسکن پرداخت و ۳۰۰ میلیارد تومان هم بصورت بلاعوض با نظارت این بنیاد به نیازمندان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه، بهسازی بافت فرسوده جهت آسایش مردم این مناطق و جلوگیری از حوادث ناگوار از جمله برنامه‌ های مهم دولت است. افزود: برای بهسازی بافت فرسوده این شهر و ارائه تسهیلات بانکی و کمک‌ های بلاعوض به ساکنین این منطقه، تلاش و همکاری همه دستگاه‌ های اجرایی ضروری است.

مسائل اصلی پیش روی شرکت آبفای استان فرسودگی شبکه توزیع و انشعابات است
دنبال کنید

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تاکید کرد: اعطای ۳ هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات به بافت فرسوده دوگنبدان نیاز بیشتری به همکاری و مشارکت مسئولان، متقاضیان و بانک های عامل دارد  تا این هدف بزرگ محقق شود.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست از صدور مصوبه هیات دولت برای تغییر بافت فرسوده دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران خبر داد.

دکترغلامرضا تاجگردون گفت : برای تغییر بافت فرسوده دوگنبدان پیگیری و تلاش های فراوانی صورت گرفت تا در نهایت دولت تدبیر و امید در این ارتباط مصوبه ای صادر کرد.

وی با بیان اینکه، صدور چنین مصوبه ای برای نخستین بار در هیات دولت اتفاق افتاده است، اظها داشت: این اقدام بسیار مهمی برای عملیاتی کردن این طرح است.

گفتنی است، مساحت بافت فرسوده دوگنبدان ۱۶۱ هکتار است و بافت فرسوده دوگنبدان تنها بافت فرسوده در استان کهگیلویه و بویراحمد می باشد که گفته می شود، شرایط بحرانی دارد.

و بر اساس مصوبه هیات دولت، تسهیلات ویژه با سود ۵ درصد و دوره بازگشت ۱۵ ساله و پرداخت شش میلیون تومان بلاعوض در اختیار ساکنان بافت فرسوده دوگنبدان قرار خواهد گرفت.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi