سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

معاون سیاسی: برای مبارزه با اعتیاد تدوین طرحی مطالعاتی و پایلوت در استان آغاز شد

دکتر فتاح محمدی در نشست کمیته تخصصی مشارکت‌ های مردمی و سازمان ‌های مردم‌ نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: کمیته های چهار گانه مقابله، بهداشت و درمان، فرهنگی و مشارکت های مردم نهاد، متشکل از همه دستگاه های اجرائی، امنیتی و فرهنگی با اهدافی مهم این طرح را آغاز کرده اند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17944
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶

دکتر فتاح محمدی در نشست کمیته تخصصی مشارکت‌ های مردمی و سازمان ‌های مردم‌ نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: کمیته های چهار گانه مقابله، بهداشت و درمان، فرهنگی و مشارکت های مردم نهاد، متشکل از همه دستگاه های اجرائی، امنیتی و فرهنگی با اهدافی مهم این طرح را آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: با افزایش جمعیت معتادین چراغ اشتغال، کار و زندگی در خانواده های آنها خاموش می شود و حلقه ای از معضلات اجتماعی و ناامنی را بوجود می آورد.

وی اظهار داشت: ضریب بالای آسیب ‌های اجتماعی و چهره  نامطلوب شهری بیشتر توسط معتادین ایجاد می شود و در این خصوص علت‌ های گوناگونی وجود دارد که باید با مطالعه ریشه یابی و نسبت به آن برنامه عملی داشت.

محمدی به مشارکت اجتماعی حداکثری با استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد در مبارزه همه جانبه با مواد مخدر و روانگردها، استاندارد سازی فعالیت های مرتبط با تشکل های مردم نهاد و جذب مشارکت خیرین در برنامه های مختلف مبارزه با اعتیاد تاکید کرد.

معاون امنیتی و اجتماعی استانداری تاکید کرد:  در راستای اجرای طرح ها و برنامه های مقابله با اعتیاد و روانگردها و ساماندهی معتادین باید همه

 ادارات متولی وظایف خود را در تعامل و همکاری با دیگر دستگاه‌ ها به نحو شایسته ای انجام دهند.

محمدی، به اجتماعی کردن مقابله با مواد مخدر که یکی از برنامه‌ های مهم دولت در سطح وسیع و گسترده‌ای با این بلای خانمان ‌سوز است، تاکید کرد و برنامه ریزی برای برگزاری همایش ملی با مشارکت مردمی و عشایر در مبارزه با مواد مخدر در این استان را اثر گذار دانست.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران تندیس افتخار مدیران آموزش و پرورش کشور را دریافت کرد
دنبال کنید

محمدی تاکید کرد:  همایش نقش عشایر در پیشگیری از معضلات اجتماعی و مواد مخدر در سال آینده به صورت ملی و با حضور همه استان‌ های کشور برگزار شود.

وی بر استفاد از ظرفیت کانون‌های مساجد، هیئت ‌های مذهبی، روحانیون، تشکل ‌های مردمی و سمن ‌ها در مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد و گفت: یکی از بزرگترین دغدغه ‌های جامعه امروزی اعتیاد و گرایش به مواد مخدر است که در همین راستا باید آگاهی لازم به خانواده‌ ها داده شود تا آنها نسبت به معضلات این پدیده بیشتر حساس شوند.

محمدی بر آگاهی بخشی بیشتر به افراد جامعه در خصوص پیامد های مخرب مواد مخدر تأکید کرد و گفت: برای مقابله بیشتر با این پدیده نیاز است خانواده ‌ها، دانش ‌آموزان و جوانان از آثار و عواقب شوم مواد مخدر بیشتر آگاه شوند.

محمدی با بیان اینکه، مبارزه و برخورد با مواد مخدر هزینه‌های زیادی برای دولت به همراه دارد، افزود: بهتر است معضلات و هزینه ‌های ناشی از مصرف مواد مخدر برای دولت، جامعه، خانواده‌ و خود فرد به صورت مستمر و دائم بیان شود.

وی، نقش رسانه ‌های جمعی در اطلاع ‌رسانی معایب و آسیب ‌های این پدیده اجتماعی را مهم و اثر گذار خواند و افزود: باید عواملی که سبب گرایش افراد به اعتیاد می‌شود و سوداگران مرگ که در ورود و توزیع آن نقش دارند شناسایی و اقدامات لازم توسط نیروی انتظامی انجام شود.

محمدی با اشاره به اینکه، همه باید در جهت پیشگیری از مصرف مواد مخدر احساس مسئولیت کنند، تاکید کرد: برخورد شدید با سوداگران، تهیه‌کنندگان و خرده ‌فروشان مواد مخدر در دستور کار قرار گیرد.

اصلاح طلبان برای مذاکره با آمریکا آدرس غلط به مردم ندهند
دنبال کنید

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi