پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

شورای نگهبان در خصوص برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی نظر مساعد دارد

امیر خجسته درگفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: باید تمام برنامه‌های ما در آینده به صورت الکترونیکی انجام شود تا از دنیا عقب نمانیم و برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. نماینده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17874
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲:۲۶


امیر خجسته درگفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان اینکه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: باید تمام برنامه‌های ما در آینده به صورت الکترونیکی انجام شود تا از دنیا عقب نمانیم و برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در ادامه مطلب افزود: برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی مشروط به این است که امنیت کامل برای آن وجود داشته باشد و راه‌های تخلف یا ورود غیرقانونی مسدود باشد و اگر برگزاری انتخابات الکترونیکی به این صورت باشد حتما باید به سمت اجرای آن برویم.

وی با بیان اینکه تجهیزاتی در این زمینه باید به کار گرفته شود که امنیت داشته باشد و راه فرار را برای عده‌ای ایجاد نکند، بیان کرد: در دوره قبل که انتخابات الکترونیکی در بعضی از مناطق به صورت پایلوت انجام شده دارای نواقصی بوده است که باید این نواقص رفع شود.

خجسته با بیان اینکه شورای نگهبان در خصوص برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی نظر مساعدی دارد، گفت: گروه فنی و مشاوره شورای نگهبان و وزارت کشور این موضوع را پیگیری می‌کنند تا بتوانند از تجهیزاتی استفاده کنند که راه دخل و تصرف در انتخابات را مسدود کند.

خجسته با بیان اینکه با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی کاملا موافق هستیم، اظهار داشت: برای این اقدام باید بودجه خاص تعیین شود تا در همه کشور برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شود.

تجربه انجام انتخابات الکترونیک در شهرستان خمین

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات الکترونیکی ابتدا در کلانشهرها انجام می‌شود و تدریجا در سایر شهرها انتخابات به صورت الکترونیکی اجرا می‌شود، بیان کرد: در گذشته در شهرستان خمین انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شده و بنا بر گزارش نماینده خمین در کمیسیون، راه‌های دخل و تصرفی بوده است که باید در آینده این مشکلات رفع شود.

ثبت نام از مداحان در سامانه طوبی آغاز شد
دنبال کنید

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما مشکلات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را به وزارت کشور تذکر دادیم و باید امنیت به صورت کامل ایجاد شود و جای هیچ دخل و تصرفی وجود باقی نماند.

خجسته متذکر شد: دستگاه‌های الکترونیکی لازم برای برگزاری انتخابات چه ساخت ایران باشد که مطلوب ما است چه ساخت سایر کشورها مانند چین و کره باشد، حصول اطمینان از عملکرد آن‌ها شرط اول و آخر ما است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایرداتی که شورای نگهبان درزمینه  برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی وارد کرده است، گفت: تا جایی که من اطلاع دارم شورای نگهبان کاملا موافق برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی است ولی موضوع اطمینان است که بسیار مورد توجه شورای نگهبان قرار دارد.

وی با بیان اینکه گروه فنی و مشاوران شورای نگهبان در حال بررسی این موضوع است، اظهار داشت: وزارت کشور و شورای نگهبان در خصوص برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی نظر مساعد دارند و به صورت کلی نظام باید به طرف الکترونیکی شدن برود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایراداتی که به برگزاری انتخابات الکترونیکی وارد است حتما قابل رفع است و پس از ایجاد اطمینان این ایرادات رفع می‌شود و بحث شورای نگهبان، وزارت کشور و مجلس موضوع اطمینان است که باید این اطمینان حاصل شود تا هیچ گونه دخل و تصرفی در فرآیند انتخابات به وجود نیاید.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi