پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

گسترش مراودات اقتصادی زیر سایه توسعه ارتباطات سیاسی/ضرورت تبادل تجارب و انتقال تکنولوژی میان دو کشور

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، لوبومیر زائورالک وزیر امور خارجه جمهوری چک بعدازظهر امروز ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. دکتر لاریجانی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات دو کشور گفت: فرصت‌های فراوانی برای ارتقای سطح

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17672
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶


 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، لوبومیر زائورالک وزیر امور خارجه جمهوری چک بعدازظهر امروز ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.


دکتر لاریجانی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات دو کشور گفت: فرصت‌های فراوانی برای ارتقای سطح مناسبات فیمابین در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و صنعتی وجود دارد که بایستی در جهت منافع دو کشور بهره گرفت.


وی تصریح کرد : توسعه مراودات میان مجالس دو کشور می‌تواند در تسریع و گسترش ارتباطات مفید باشد.


در ادامه این دیدار لوبومیر زائورالک وزیر امور خارجه جمهوری چک، ارتباطات مجالس دو کشور را از زمینه‌های اساسی برای توسعه مراودات فیمابین خواند و گفت: رفت و آمدهای سیاسی و پارلمانی میان دو کشور می‌تواند به توسعه مراودات اقتصادی و صنعتی در بخش‌های صنایع و انرژی منجر گردد.


لاریجانی در ادامه با ابراز خرسندی از توافق ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران افزود: لغو تحریم‌ها می‌تواند افق تازه‌ای فراروی مناسبات تجاری و بازرگاین ایران و اتحادیه اروپا به ویژه جمهوری چک فراهم کند.


لوبومیر زائورالک در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت گفت‌وگو و پیدا کردن راه حل سیاسی در سوریه تاکید کرد و افزود: حمله نظامی نمی‌تواند به بحران‌های موجود در منطقه به ویژه در سوریه پایان دهد.  


وزیر امور خارجه جمهوری چک در پایان نودمین سالگرد برقراری روابط سیاسی چک و ایران را بستری برای توسعه مراودات فیمابین دانست و خاطرنشان کرد: شرکت‌های بازرگانی چک آمادگی هرگونه همکاری مشترک در بخش‌های صنایع سنگین، دارویی و توسعه خطوط ریلی با شرکت‌های ایرانی را دارند. 

داستان پیچ شکسته / خدایی در این نزدیکیست
دنبال کنید


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi