پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آذربایجان، مسیر مناسبی برای انتقال گاز ایران به اروپا/ ضرورت تکمیل راه آهن آذربایجان- ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهای خود با همتایان پارلمانی در نیویورک در حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای جهان، ظهر امروز به وقت محلی با رئیس مجلس آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد. دکتر علی لاریجانی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور همسایه و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17623
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱:۴۱


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهای خود با همتایان پارلمانی در نیویورک در حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای جهان، ظهر امروز به وقت محلی با رئیس مجلس آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.


دکتر علی لاریجانی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور همسایه و مشترکات فرهنگی، توسعه مناسبات به ویژه در زمینه های سیاسی و اقتصادی را خواستار شد.


آذربایجان، مسیر مناسبی برای انتقال گاز ایران به اروپا/ ضرورت تکمیل راه آهن آذربایجان- ایران 4


رئیس مجلس شورای اسلامی، جمهوری آذربایجان را مسیر مناسبی برای انتقال گاز ایران به اروپا دانست و گفت: همکاری های نزدیکتر دو کشور در زمینه های نفت و گاز می تواند بیش از پیش گسترش یابد.


رئیس مجلس جمهوری آذربایجان نیز ضمن دعوت از آقای لاریجانی برای سفر به باکو، از آغاز رایزنی هایی میان کشورش با طرف های اروپائی برای احداث کمربند گازی خبر داد.


آذربایجان، مسیر مناسبی برای انتقال گاز ایران به اروپا/ ضرورت تکمیل راه آهن آذربایجان- ایران 5


اوکتای اسد اف احیای جاده ابریشم از طریق ترکیه و گرجستان را فرصت مناسب دیگری برای توسعه مبادلات کشورش با ایران خواند و گفت: در صورت تکمیل بیست کیلومتر از راه آهن جمهوری آذربایجان به آستارای ایران، تحول مهمی در این زمینه رخ خواهد داد./


پایان پیام


 


نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi