جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران اسلامی در دوران تحریم های اقتصادی آبدیده و به دستاوردهای خوبی نائل شده است

نکو: ایران اسلامی در دوران تحریم های اقتصادی آبدیده و به دستاوردهای خوبی نائل شده است نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با لغو تحریم ها بیشترین پیروزی نصیب جمهوری اسلامی ایران خواهد شد؛ چرا که در این دوران سخت آبدیده و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17610
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱:۴۲


نکو:


ایران اسلامی در دوران تحریم های اقتصادی آبدیده و به دستاوردهای خوبی نائل شده است


نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با لغو تحریم ها بیشترین پیروزی نصیب جمهوری اسلامی ایران خواهد شد؛ چرا که در این دوران سخت آبدیده و آزموده و به دستاوردهای خوبی نیز نائل شده است.


ایران اسلامی در دوران تحریم های اقتصادی آبدیده و به دستاوردهای خوبی نائل شده است 3

ابراهیم نکو با اشاره به تاثیر توافقات هسته ای و لغو تحریم ها بر بخش های مختلف اقتصاد کشور، اظهار داشت: ایران اسلامی کشوری ویژه و دارای ظرفیت های منحصر به فرد است که باید به درستی به آنها پرداخته شود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: واقع شدن ایران در منطقه اتصال شمال به جنوب و شرق به غرب جهان، نشاندهنده موقعیت ژئوپلیتیک آن است که در عین حال از همسایگانی منحصر بفرد برخوردار بوده و دارای جمعیت انسانی و منابع طبیعی قابل توجه است که باید مورد تحلیل قرار گیرد.


نکو افزود: از سوی دیگر، شرایط ویژه کشور و موقعیت های دشواری که پشت سر گذاشته ایم، فرصت های طلایی، تجربیات گرانبها و دستاوردهای بزرگی نصیب مان کرده که از جمله آنها می توان به دستاوردهای ارزشمند هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.


وی در ادامه با اشاره به تحریم ها و فشارهای اقتصادی سالهای گذشته، خاطرنشان کرد: این تحریم ها کادرسازی خوبی در حوزه اقتصاد برای کشور به دنبال و دستیابی به برخی تکنولوژی ها را به همراه داشته، به طوری که امروز می توان ادعا کرد حتی با تداوم تحریم ها می توانیم با برنامه ریزی مناسب مسیر خود را به خوبی طی کنیم.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: واقعیتی نیز که در کنار این مسائل وجود دارد این است که تحریم ها و فشارهای اقتصادی محدودیت هایی را برای کشور به دنبال داشته است؛ اما در صورت لغو تحریم ها مسیر خود را با سرعت بالاتری طی خواهیم کرد و به اهداف طراحی شده از جمله افق سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور و اسناد بالادستی بهتر دسترسی پیدا می کنیم.

تاکید بر لزوم توجه بیشتر به سلامت زنان و کودکان در مجالس جهان
دنبال کنید


وی اضافه کرد: هرچند تحریم ها ناجوانمردانه و غیراخلاقی بوده اما با لغو تحریم ها در صورتی که شرایط برای حضور سرمایه گذاران و همچنین صادرات غیرنفتی فراهم شود و برنامه ریزی مناسب داشته باشیم، مسلماً در مدت زمان کوتاهی ایران می تواند به جایگاه اصلی خود در اقتصاد جهانی دست یابد.


نکو تاکید کرد: در حوزه صادرات نیاز مبرم کشور به کیفی سازی محصولات است تا بر مبنای نیازها و استانداردهای منطقه ای و جهانی به تولید بپردازیم و در حوزه کالاهای وارداتی نیز باید به وارد کردن کالاهایی که در داخل تولید نشده و سایر کالاهای باکیفیت بپردازیم.


وی افزود: لغو تحریم ها همچنین می تواند آثار مثبتی در حوزه اشتغال به همراه داشته باشد تا رونق و رشد خوبی را شاهد باشیم؛ اما لازمه آن تطابق قوانین داخلی با استانداردهای جهانی برای پذیرش سرمایه گذاران و خاصیت تسهیل کنندگی قوانین است.


نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس با اشاره به مشکلات موجود در حوزه بانکی کشور، یادآور شد: در شرایط کنونی تبادلات ارزی و پولی که لازمه مبادلات اقتصادی است با اشکالات و محدودیت هایی همراه شده و براین اساس، برداشته شدن تحریم ها می تواند چرخه بانک های کشور را همچون سایر بانک های کشورهای جهان به فعالیت های اقتصادی و اثرگذاری لازم بازگرداند.


وی گفت: متاسفانه در حوزه پیمان های پولی تاکنون نتوانسته ایم کاری انجام دهیم و با لغو تحریم ها این امید می رود تا روی پیمان های دو یا چند جانبه پولی کار کنیم که می تواند آثار بسیاری تحریم ها را برطرف کند.

دکل ۲۴۰ میلیاردی و مستهلک شدن سرمایه اجتماعی
دنبال کنید


نکو تصریح کرد: با لغو تحریم ها نگرانی های تولیدکنندگان و صادرکنندگان کاهش یافته لذا این فعالان اقتصادی می توانند بدون دغدغه و نگرانی و رفتن راه های دشوار، به تولید و صادرات بپردازند.


وی همچنین از احتمال بازگردانده شدن پول های بلوکه شده کشور با لغو تحریم ها خبر داد و افزود: با مدیریت صحیح و هدایت درست ارز می توانیم نگرانی های موجود حوزه نقدینگی را برطرف کرده و دولت نیز می تواند به اجرای برنامه های خود بپردازد.


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، تامین قطعات مورد نیاز در حمل و نقل هوایی را یکی دیگر از گشایش های دوران پساتحریم برشمرد و ادامه داد: قطعا تحقق این مهم، ضمن تامین خطوط هوایی سالم و ایمن برای هواپیمایی کشور، سرعت بخشیدن به برنامه های اقتصادی و مراقبت های لازم در این زمینه را به همراه خواهد داشت.


وی تاکید کرد: با لغو تحریم ها بیشترین پیروزی نصیب جمهوری اسلامی ایران خواهد شد؛ چرا که در این دوران سخت آبدیده و آزموده شده و به دستاوردهای خوبی نائل شده است.


نکو با اشاره به اقدامات ارزشمند انجام شده از سوی دولت در دوران تحریم اقتصادی از جمله اجرای لایحه رفع موانع تولید، تصریح کرد: دولت در شرایط کنونی آمادگی خوبی برای استقبال از سرمایه گذاران خارجی و یا یا مهیا کردن شرایط برای حضور صادرکنندگان در بازارهای بین المللی دارد.


وی یکی از نگرانی های موجود در این زمینه که البته جدی نیست و قابل رفع است را قوانین و قواعد دست و پاگیر عنوان و ابراز امیدواری کرد تا با رفع موانع موجود و به روز رسانی قوانین، سرمایه گذاران با کمترین معطلی مواجه شده و سرمایه گذاری ها در کشور به راحتی، در کمترین زمان ممکن و با ارائه تسهیلات انجام شود./

انتهای پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi