پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

با حضور وزیرجهاد کشاورزی کلنیک دندانپزشکی یاسوج افتتاح شد

این پروژه به مناسبت هفته دولت و در پنجمین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید. برای ساخت این پروژه در زمینی به مساحت یکهزار و ۳۷۰ متر مربع ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است و یکی از خدمات مهم در بخش سلامت دولت به مردم این استان است. این کلنیک دندانپزشکی به ۶۰

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17425
تاریخ انتشار : جمعه ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲

این پروژه به مناسبت هفته دولت و در پنجمین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید.

برای ساخت این پروژه در زمینی به مساحت یکهزار و ۳۷۰ متر مربع ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است و یکی از خدمات مهم در بخش سلامت دولت به مردم این استان است.

این کلنیک دندانپزشکی به ۶۰ یونیت و سایر تجهیزات مجهز شده است و انجام خدمات دهان و دندان و آموزش های دندان پزشکی دانشجویان این رشته از دیگر اهداف ساخت این مرکز است.

همچنین با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، دکترخادمی استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ۳۲ کیلومتر بزرگراه در جاده های یاسوج- بابامیدان، یاسوج – شیراز، یاسوج – اقلید و یاسوج – سیمرم افتتاح.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در آیین افتتاح پروژه بزرگراه یاسوج- شیراز به نماینگی از چهار پروژه بزرگراه به طول هشت کیلومتر گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای این ۳۲ کیلومتر بزرگراه ۳۰۷ میلیارد ریال است.

خادمی اظهار داشت: این استان ۹۰ کیلومتر بزرگراه دارد که ۴۰ کیلومتر آن در دولت تدبیر و امید ساخته شده است.

استاندار راه های استان را شاخص اصلی برای توسعه استان برشمرد و افزود: توسعه بزرگراه ها به ویژه در ۵۰ کیلومتر ورودی شهرها از اولویت های دولت است.

وزیر جهاد کشاورزی در سفری دو روزه به استان کهگیلویه وبوویراحمد به عنوان نماینده دولت چند طرح عمرانی وکشاورزی را افتتاح خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی، اولویت های بخش کشاورزی را استفاده بهینه از آب و خاک، سیستمی کردن کشاورزی، تولید محصولات اورگانیک و ایجاد زنجیره صنایع تبدیلی برشمرد.  

مهندس محمود حجتی در شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد، اولویت این وزارتخانه را افزایش تولید محصولات کشاورزی با متراکم سازی، مصرف بهینه آب با بکار گیری سیستم های نوین، تولید محصولات اورگانیک، تامین نهاده های کشاورزی و زنجیره تولید صنایع تبدیلی و تامین بازار هدف در داخل و خارج از کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

موضوعی به مذاکرات وین اضافه نخواهد شد/ اگر به فشار بخش کشاورزی پاسخ دهیم در زمستان مشکل آب شرب هم داریم
دنبال کنید

حجتی افزود: بهره وری سیستم مدیریتی نوین، فعالیت های ترویجی و آموزشی برای افزایش راندمان محصولات از سوی مراکز جهاد کشاورزی را از دیگر برنامه های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی، فرهنگ سازی و ترغیب مردم به کاهش استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی، کاهش مصرف آب با ترویج سیستم های نوین آبیاری و افزایش کشت های گلخانه ای را از رویکرد مهم دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه بخش کشاورزی اعلام کرد.

حجتی تصریح کرد: مصوبات خوبی در شورای عالی اقتصاد کشور برای دستیابی به راهبرد کلان اقتصاد مقاومتی به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری تصویب شده است و تحقق اقتصاد مقاومتی رویکرد اصلی برنامه های این وزارتخانه بویژه برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه، دولت یازدهم در بدترین شرایط و تحریم های ظالمانه سکان دولت را به خدمت گرفت، تصریح کرد: دولت با تدبیر واحساس مسئولیت و با همکاری و هماهنگی نخبگان و کارشناسان درصد تورم از ۴۰ درصد به ۱۳ الی ۱۴ درصد کاهش پیدا کرد.

حجتی، یکی از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم را توافقات هسته ای دانست و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده دولت برنامه ویژه ای پس از تحریم ها برای شکوفایی اقتصادی خواهد داشت.

وی، توجه و اهتمام دولت یازدهم به حوزه عمرانی و اقتصادی را نقطه عطفی خواند وافزود: اعتبار پروژه های عمرانی بیش از دو برابر افزایش یافت.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: تمام بدهی کشاورزانی که دولت از آنها گندم خریداری کرده است تا یک هفته آینده پرداخت می شود.

دریانوردان پارس جنوبی تیم تاک تیران اصفهان را شکست داد
دنبال کنید

حجتی، میزان بدهی کشاورزان را یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: تاکنون بیش از هفت هزار میلیارد تومان از بدهی کشاورزان پرداخت شد.

وی اظهار داشت: در سال جاری هفت میلیون و۷۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اشاره به شرایط اقلیم چهار فصل کهگیلویه وبویراحمد و وجود منابع آب فراوان تصریح کرد: با برنامه ریزی و مدیریت بهینه می توان بهره وری بهتری از ظرفیت های این استان کرد.

حجتی، به تلاش برای خودکفایی و رسیدن به امنیت ملی و ایجاد اشتغال پایدار از طریق کشاورزی را یادآور شد و گفت: حمایت از بهره برداران، استفاده از تسهیلات بانکی برای خرید تجهیزات پیشرفته و اجرای طرح های کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی، تشکل های مردمی و تعاونی ها و استفاده از حداکثر قابلیت های هر منطفه از اهداف این وزارتخانه است.

وزیر جهاد کشاورزی با هدف افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه عمرانی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

کلنیک دندانپزشکی یاسوج، افتتاح ایستگاه پمپاژ چال موره، بزرگراه یاسوج – شیراز و طرح تامین آب چاه تلخ باشت و بازدید از طرح تامین آب باغات روستاهای دیل و آرو گچساران و کلنگ زنی نمایشگاه دائمی یاسوج از مهم ترین برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در این استان است.

حضور در شهرستان چرام و افتتاح سیستم آبیاری قطره ای ۲۵۰هکتاری باغات شمس آباد چرام و شرکت در شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد از دیگر برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد است.

ج/۲۳۸

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi