شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایستگاه پمپاژ آب چالموره و چاه‌ تلخ باشت به دست وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد

در آیین افتتاح این طرح استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این طرح در سال ۱۳۸۷عملیات اجرای آن آغاز و با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی صد درصد امروز به بهره برداری رسید. خادمی، تعداد خانوارهای بهره ‌بردار از این پروژه را۱۵۰خانوار برشمرد و افزود: ۲۰۰ هکتار از زمین‌ها را به صورت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17424
تاریخ انتشار : جمعه ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲

در آیین افتتاح این طرح استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این طرح در سال ۱۳۸۷عملیات اجرای آن آغاز و با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی صد درصد امروز به بهره برداری رسید.

خادمی، تعداد خانوارهای بهره ‌بردار از این پروژه را۱۵۰خانوار برشمرد و افزود: ۲۰۰ هکتار از زمین‌ها را به صورت بارانی و ۱۰۰ هکتار را به صورت قطره‌ای آبیاری می کند و۶۰ نفره اشتغال‌زایی دارد.

به گفته وی، ایستگاه پمپاژ چالموره و چاه ‌تلخ با دبی ۲۴۰ لیتر در ثانیه با اختلاف ارتفاع ۱۸۳ متر آب را پمپاژ می کند.

خادمی تصریح کرد: این ایستگاه شامل محوطه‌ سازی، کانال ورودی، حوضچه آبگیر، تأسیسات مکانیکی و تعداد چهار دستگاه الکتروموتور ۳۵۵ کیلووات است.

استاندار گفت: احداث خط انتقال به طول ۱۱ هزار متر لوله فولادی ۶۰۰ میلی متری و ۳ هزار و ۵۰۰ متر لوله فولادی ۱۶۰ میلی‌متری و استخر ذخیره آب آن ۸۰۰ متر مکعب و در کل توانایی تحول در کشاورزی این منطقه را برای کشت محصولات استراتژیک دارد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: پروژه های جهاد کشاورزی استان در هفته دولت ۱۳۲ پروژه با اعتبار ۴۱۰ میلیارد ریال، زمینه اشتغال ۷۷۱ نفر را بطور مستقیم ایجاد کرده است.

به گفته استاندار، دو هزار و ۴۵۲ خانوار استان از پروژه های جهاد کشاورزی بهره مند می شوند.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi